HOME
The Info List - Sky News


--- Advertisement ---



Sky News
Sky News
is a 24-hour international multimedia news organisation based in the UK that started as a 24-hour television news channel. John Ryley is the Head of Sky News, a role he has held since June 2006. Sky News is currently Royal Television Society News Channel of the Year, the eleventh time it's held the award. [2] A sister channel, Sky News
Sky News
Arabia, is operated as a joint venture with the Abu Dhabi Media Investment Corporation. Another sister channel, Sky News
Sky News
Australia, was part owned by Sky News
Sky News
parent Sky plc
Sky plc
until December 2016. A channel called Sky News
Sky News
International, with the same news content as the UK channel but without British adverts, is available in Europe, Africa, Asia and the United States. Sky News Radio provides national and international news to commercial radio and community radio stations in the UK and to other English-language stations around the world. Sky News
Sky News
also provides content to Yahoo! News. The channel is available on Apple TV, Amazon Fire TV, Roku
Roku
and YouTube.

Contents

1 History

1.1 Establishment and early years 1.2 Sky News
Sky News
since 2000

2 Reception

2.1 Sky News
Sky News
International 2.2 Sister channels

3 Sky News
Sky News
HD 4 Sky News
Sky News
Radio 5 On-air staff 6 In-depth series 7 Criticism and perception 8 Fabrication 9 Legal cases 10 Awards 11 Sponsorship 12 Bureaux and studios

12.1 Bureaux 12.2 Additional live studios

13 Online 14 Virgin Media
Virgin Media
dispute 15 See also 16 References 17 External links

17.1 Other websites

History[edit] Establishment and early years[edit] On 8 June 1988, Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
announced plans to start a new television news service in a speech to the British Academy of Film and Television Arts (Bafta). Sky News
Sky News
started broadcasting at 6 pm on 5 February 1989.[citation needed]

Visually Sky News
Sky News
looked very neat, with slick and classy presentation and John O'Loan's original vocation as an architect showing in the studio set. Sky had gone for the same format as the Nine O'Clock News on the BBC, which had recently been redesigned to give the impression of activity and immediacy by placing the newsreader against a backdrop of the working newsroom. Sky News, it was universally agreed as staff nodded in vigorous approval, had succeeded rather better at the same thing. The critics were mildly taken aback. Contrary to some of the horror scenarios bandied about by the chattering classes there seemed to be little to grumble about. And as its slogan of 'We're there when you need us,' emphasised, it was always on.

In the early days the channel operated on a £40 million budget (plus £10 million share of overheads), which led Sam Chisholm, chief executive of the newly merged BSkyB to suggest to Murdoch that the station to be closed, but Rupert was "pleased with its achievements ... there were overriding reasons of prestige and politics for keeping it ... the final hurdle of the Broadcasting Bill had still to be overcome and the case for the acceptability of Sky would collapse if suddenly there was no news channel."[3] – former deputy Prime Minister William Whitelaw said in the House of Lords in 1990 that Sky News
Sky News
had "a very high reputation ... I admire it, as do many other people, it will certainly waken up both the BBC
BBC
and ITN
ITN
and ensure that they compete with what is a very important news service". The channel has never been run for a profit,[4] and has considered using ITN
ITN
to supplement the service.[citation needed] By March 1992, Sky News' parent company turned from loss to profit.[5] On the channel's growth, Murdoch said at that time: "Sky News, has quietly, if expensively, become the first building block of what we envision will become the premier worldwide electronic news-gathering network anywhere. Ask anyone in Europe, and particularly the BBC
BBC
and you will be told that Sky News
Sky News
has added a new and better dimension to television journalism." Sky News
Sky News
was the UK's first 24-hour news channel, broadcast on Astra 1A. It had no local competition until November 1997 when BBC
BBC
News launched a new 24-hour channel, BBC
BBC
News 24, now known simply as BBC News. In September 1999 the European Commission
European Commission
ruled against a Sky News complaint which argued that the publicly funded BBC
BBC
News 24 was unfair and illegal under EU law. The EC ruled that the television licence fee should be considered state aid (within the meaning of Article 87) but that the BBC's public service remit justified the channel.[6] Sky News
Sky News
since 2000[edit]

Former Sky News
Sky News
logo used until 2017

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (September 2016) (Learn how and when to remove this template message)

In March 2000 Sky News
Sky News
Active was launched, a 24-hour interactive service providing headlines (and other services which ranged from weather, the top story of the day and showbiz) on demand. In March 2004 it was announced that Sky News
Sky News
had won a five-year contract to supply news bulletins to Channel 5, taking over from ITN in January 2005.[7] On 24 October 2005, Sky News
Sky News
moved to new studios in Isleworth, London, and underwent a major on-screen revamp. The new studio was integrated with the newsroom and boasted the biggest video wall in Britain; it was designed by New York architects Janson Design Group.[8] New music was scored by Adelphoi Music and recorded with a full orchestra at Air Studios, Hampstead, and mastered at Metropolis Studios.[9] New on-screen graphics were launched and the channel began broadcasting in widescreen (16:9) format. The 2005 relaunch also saw the introduction of a new schedule designed around "appointment to view" programmes rather than continuous rolling news.[8] James Rubin
James Rubin
joined to present a new evening programme called World News Tonight, Julie Etchingham
Julie Etchingham
presented another new "hard-hitting" evening show called The Sky Report, Eamonn Holmes joined to present Sunrise, Kay Burley
Kay Burley
presented a new programme called Lunchtime Live from 12 to 2 pm, and the daytime show Sky News Today saw the introduction of a three-presenter format. However, the relaunched schedule was unsuccessful, and from October 2005 the BBC News channel overtook Sky News
Sky News
in the ratings. In response to the schedule's unpopularity with viewers, changes took place in July 2006, involving the removal of the evening programmes replaced by rolling news and an interactive programme, Sky News
Sky News
with Martin Stanford, and the return to a two-presenter format on Sky News Today. These changes came at the time of the arrival of John Ryley, who is still the head of Sky News. On 1 October 2007 Sky introduced another new schedule, extending Kay Burley's Lunchtime Live programme and renaming it Afternoon Live. It also switched to a new format for much of the day, with a solo lead presenter and a summary newsreader. Sky News
Sky News
put more emphasis on interactive news with Martin Stanford's new SkyNews.com programme; an early evening financial news programme presented by Jeff Randall, was also introduced, initially on Mondays only. Further changes were made to the Sky News
Sky News
schedule on 8 September 2008, with Colin Brazier presenting a new show from 1 pm – 2 pm, The Live Desk, and Martin Stanford's Sky.com News became SkyNews.com, moving to 7 pm every weeknight. More changes took place during the early part of 2009. These changes involved major changes to the layout of the newsroom/studio, the introduction of a morning edition of The Live Desk and the extension of the financial news programme Jeff Randall Live
Jeff Randall Live
to run for four nights each week, Monday to Thursday. From 6 am to midnight on 8 March 2010, Sky News
Sky News
was presented and produced exclusively by women to mark International Women's Day.[10] This exercise was repeated in 2011 and 2012. In preparation for the start of high-definition broadcasting, Sky News moved to its second studio (Studio B) on the morning of 30 March 2010. Broadcasting from Studio B continued until 9 pm on 6 May, when it moved back to the main newsroom and launched Sky News
Sky News
HD in time for the 2010 General Election results. Sky News
Sky News
received a graphics refresh and a new logo to coincide with the launch of the new HD channel – this was tried out during the soft launch for Sky News
Sky News
HD on 22 April; Sky News' distinctive orchestral theme music, in use since 2005, was also replaced on 6 May 2010. The new title music, composed by David Arnold, was recorded with a 60-piece Royal Philharmonic Orchestra
Royal Philharmonic Orchestra
in Angel Recording Studios, London and uses more than 132 audio channels for 18 seconds of sound.[11] Following the 2015 General Election, Sky News
Sky News
was rebranded, with a new top-of-the-hour sequence and on-screen graphics. The traditional opening voiceover, read by Bruce Hammal, was dropped after two decades in use. On 24 October 2016, Sky News
Sky News
began broadcasting from a new studio (Studio 21) at Sky Central, Sky's new headquarters in West London.[12] The "glass box" studio is used for broadcasts from 6 am to 6.30 pm each weekday (with the exception of All Out Politics, which comes from Sky's Westminster studio). The schedule was also changed. In January 2017, Sky moved its business operations into the News Building in central London.[13] On 16 January 2018, Sky moved all its news operations over to Studio 21 "the glass box", and a new studio in Sky Studios. The logo was also refreshed along with the graphics. On 3 April 2018, 21st Century Fox
21st Century Fox
made two proposals regarding the Sky acquisition: They would either sell Sky News
Sky News
to The Walt Disney Company (which would be a separate transaction from the Disney-Fox merger), or to separate Sky News
Sky News
from Sky plc.[14][15][16] Reception[edit] Sky News
Sky News
is free-to-air on the Astra 28.2°E satellites carrying Sky. It is also available on Freeview and analogue and digital cable. In 2007 BSkyB announced its intention to cease broadcasting Sky News
Sky News
as well as other BSkyB channels over Freeview pending Ofcom approval.[17][18] Sky News
Sky News
International[edit]

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (September 2016) (Learn how and when to remove this template message)

Sky News
Sky News
is also available internationally on cable systems, on satellite and in some hotels. While the UK feed is broadcast in 16:9, the international version remained broadcast in a 4:3 picture format until August 2010. The international version is shown as free-to-air on Astra 1L at 19.2° east. It is also carried encrypted on a number of satellites for international reception–including but not limited to Hot Bird, Nilesat, Amos 1 and Intelsat
Intelsat
10-02. It is also usually carried on cable systems in Europe, particularly (but not only) in Northern Europe, especially in the Scandinavian countries. Most of Europe, the Middle East
Middle East
and Asia can receive the same version of Sky News
Sky News
as is available in the UK. Brief news stories, entertainment news, worldwide weather forecast summaries, and the front pages of international newspapers are broadcast in lieu of commercials. Sky News
Sky News
is not available on Sky Deutschland, Sky plc's offering in Germany but is available on Sky Italia. On 19 June 2013 Sky News
Sky News
International was added to Apple TV
Apple TV
for users in the UK, Ireland and United States. Viewers can watch clips or live streaming of the channel at no charge.[19] On 24 July 2013, it was added to the Roku
Roku
streaming player. Sky News
Sky News
International is available on news.sky.com to viewers around the world. On 30 September 2014, Sky News
Sky News
began live streaming the channel on YouTube.[20] Sister channels[edit] Sky News Australia
Sky News Australia
was one-third owned by Sky plc
Sky plc
until December 2016, when it was acquired by News Corp
News Corp
Australia.[21] It carries Sky News UK overnight and shares some of its presentational style. On Foxtel
Foxtel
in Australia, Sky News UK
News UK
is available on Sky News
Sky News
Active. From 2004 to 2006,[22] Sky News Ireland broadcast two newscasts produced in Dublin. The newscasts were cancelled due to low viewership. Sky News
Sky News
in Ireland now carries the same programming as Sky News
Sky News
in the UK but with local advertising. Sky News
Sky News
Arabia, broadcasting in Arabic and headquartered in Abu Dhabi, UAE, launched in 2012. Sky plc
Sky plc
owns 50% of the channel.[23] Until 2017, Sky News
Sky News
had a resource-sharing agreement with CBS News
CBS News
in the United States to share footage and reporting. In July 2017, in the wake of Sky's pending takeover by 21st Century Fox
21st Century Fox
(which runs the competing and de facto sister Fox News Channel
Fox News Channel
in the U.S.), and NBC News acquiring a stake in Euronews, CBS ended the agreement and entered into a similar deal with the BBC.[24] Sky News
Sky News
HD[edit]

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (September 2016) (Learn how and when to remove this template message)

Former Sky News
Sky News
HD logo (2015-2018)

Former Sky News
Sky News
HD logo (2010-15)

Beginning in early 2008, Sky News
Sky News
began using HD-capable cameras in the field. Some one-off programmes were made available in HD to Sky+ HD subscribers on Sky On Demand. The programmes included Technofile, Diana: The Final Word, Canoe Man: Rise and Fall of John Darwin and Pathfinders: Into The Heart Of Afghanistan. On 20 January 2009, before the launch of the Sky News
Sky News
HD channel, Sky Arts broadcast Sky News
Sky News
coverage in HD of the Inauguration of Barack Obama. Jeremy Thompson fronted the coverage from Washington, D.C. Michael Jackson's memorial service was also broadcast in HD, with Kay Burley presenting. Sky News
Sky News
moved operations to a chroma-key set in Studio B from 30 March 2010 so that final preparations for HD could take place in the main newsroom.[25] The first live broadcast of Sky News
Sky News
HD, on Sky Channel 517, was the channel's election debate which was held on 22 April 2010. For the 10 days leading up to the debate, channel 517 displayed a countdown clock to launch. The debate was hosted in HD by Kay Burley
Kay Burley
and Adam Boulton. Following the end of the coverage for the evening, channel 517 moved to show a looping preview tape. The tape included the HD which were available on Sky Anytime. The loop continued until Sky News
Sky News
HD was launched on the evening of 6 May 2010, coinciding with the coverage of the 2010 General Election results, hosted by Adam Boulton. On 26 July 2010, Sky News
Sky News
HD launched on the OSN
OSN
Network, broadcasting to the Middle East
Middle East
and Africa.[26] On 1 January 2015, Sky News
Sky News
HD launched on Virgin Media.[citation needed] Sky News
Sky News
Radio[edit] Main article: Sky News
Sky News
Radio Sky News Radio provides news bulletins to radio stations in the United Kingdom and to other English-language radio stations around the world.[27] In March 2007, BSkyB and Chrysalis Group
Chrysalis Group
announced plans to launch a dedicated Sky News Radio station on the proposed bid by Channel 4's 4 Digital Group for the second DAB multiplex in the United Kingdom.[28] However, two months later Chrysalis sold its radio stations to Global Radio,[29] and in October 2007 following a business review Global's chief executive announced that it would be withdrawing from the joint venture.[30] The Sky News Radio feed is available free-to-air on the Astra 2A satellite at 28.2 East by tuning it manually: 12207.00 V, 27500, 2/3 (Label: SNR).[31] On-air staff[edit] Main article: Sky News
Sky News
presenters and editorial team In-depth series[edit] The channel occasionally focuses on specific areas of society and current affairs. Past examples include Inside Iraq, Green Britain and Crime Uncovered.[32] Pakistan: On Terror's Frontline was shown throughout the week beginning Monday 23 March 2009.[33] A Sky News
Sky News
press release stated:

“ Over three days, Sky News
Sky News
will explore why Pakistan has become the frontline of terror and ask what the West can do about it. Jeremy Thompson will present live from the capital Islamabad, interviewing key figures across the community. ”

The series of reports won a 2009 RTS Award for International News Coverage.[34] Criticism and perception[edit]

Sky News
Sky News
viewing peaked during 11 September attacks, Iraq War, Asian tsunami, 7 July 2005 London bombings
7 July 2005 London bombings
and the death of Diana, Princess of Wales but has generally declined to a quarter achieved in 1992–95

Sky News
Sky News
operates under United Kingdom
United Kingdom
broadcasting regulations which require impartial, unbiased coverage and prevent the channel from being encrypted in the UK. The channel is viewed by some in the media establishment as an impartial and unbiased provider of news.[35] There are occasional claims[36][37][38][39][40] that Sky News
Sky News
may be inherently biased due to the fact that it is majority-owned by 21st Century Fox; most of 21st Century Fox's (and News Corp, in which Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
also has an ownership interest) news outlets have an openly conservative or right-wing outlook. In a 2010 article in the New Statesman, prominent journalist and broadcaster Mehdi Hasan
Mehdi Hasan
argued that "in style and in substance, of course, it is nothing like the pro-war, pro-Republican, pro-Palin Fox News
Fox News
Channel... Sky News remains, as far as I can see, free of party political bias."[36] Ofcom
Ofcom
received complaints regarding the network's lack of neutrality ahead of the 2010 General Election, but these were not upheld.[37][40][41] In early 1994 Kelvin MacKenzie, former editor of The Sun newspaper, was appointed managing director of BSkyB, Sky News's parent company at the time. MacKenzie's proposed changes to Sky News
Sky News
led to clashes with CEO Sam Chisholm and the head of Sky News, Ian Frykberg, who protested at what they saw as an attempt to take the channel's news values downmarket. The most ferocious battle occurred when Mackenzie wanted Sky News
Sky News
to run an interview with Lady Bienvenida Buck. Frykberg refused to air the interview and resigned shortly afterwards. The interview was broadcast on Sky One.[42] MacKenzie announced his resignation in August 1994,[42] but not before Sky News
Sky News
had transmitted live pictures of the freeway chase of OJ Simpson
OJ Simpson
white Bronco on 17 June 1994 bringing US helicopter journalism to the UK.[43] In 1997 Sky News
Sky News
broadcast live coverage of Louise Woodward's trial, held in Boston, Massachusetts.[44] When Sky returned to a regular schedule, viewers demanded the trial coverage be continued.[44] Sky News broadcast reaction from Woodward's home town of Elton, Cheshire, leading to criticism that the station had a pro-Louise Woodward stance.[44] In November 2005 the then head of BBC
BBC
News, Peter Horrocks, acknowledged that Sky News
Sky News
remained the first choice for "key opinion formers".[45] Ofcom
Ofcom
received 652 complaints regarding the network's neutrality after it hosted the second leaders' debate ahead of the 2010 General Election.[37] Ofcom
Ofcom
received 832 complaints about a May 2010 interview with electoral reformist David Babbs conducted by Sky News
Sky News
presenter Kay Burley. The interview led to Burley being heckled by protesters while reporting from Westminster, and further protest via a Twitter campaign.[46] Ofcom
Ofcom
received 696 complaints relating to Sky News's then political editor Adam Boulton's conduct during an interview with Alastair Campbell.[47] In 2014 Sky News
Sky News
journalist Colin Brazier rifled through an MH17 victim's possessions on live TV. He picked up objects and briefly described what he had before putting them down and saying "we shouldn't really be doing this I suppose, really". 110 complaints were submitted to Ofcom. Sky News
Sky News
stated both Brazier "and Sky News apologise profusely for any offence caused".[48] Sky News
Sky News
was again embroiled in controversy in October 2014, when crime correspondent Martin Brunt and his camera crew doorstepped Brenda Leyland, who had posted controversial comments concerning the McCann investigation on social media.[49][50] Following the confrontation Leyland was found dead in a hotel, leading to calls on social media for Brunt to be sacked.[51] During the inquest into Leyland's death, Brunt expressed to the coroner that he was devastated at hearing the news of Leyland suicide. Following the inquest, Ofcom reported it had received 171 complaints in relation to the case and that it would consider these complaints in light of the coroner's verdict.[52] In 2015 Kay Burley
Kay Burley
caused further controversy when, in response to the November 2015 Paris attacks, she tweeted a photograph of a Golden Retriever dog, to which she had added, "Sadness in his eyes #parisattacks".[53][54] Fabrication[edit] In April 2003 Sky News
Sky News
carried a report from James Forlong aboard the British nuclear submarine HMS Splendid
HMS Splendid
purportedly showing a live firing of a cruise missile during the Iraq war. The report was a fabrication, with the crew acting along for the benefit of the cameras. The Sky News
Sky News
team did not accompany the submarine when it left port and the scenes were actually recorded whilst the vessel was docked. The shot of the missile launch had been obtained from stock footage. The faked report was revealed because another film crew did accompany the vessel to sea, and its footage showed that a modern missile is not launched by a crew member pressing a red button marked with the word "FIRE", as had been portrayed in the Sky News
Sky News
report, but is actually launched with a left mouse click. When the fabrication was exposed, Forlong and his producer were suspended. The next day, The Guardian reported that Forlong had resigned following an internal investigation.[55] In a follow-up article, The Guardian
The Guardian
speculated on the long-term effects on Sky News
Sky News
credibility.[56] In October 2003, Forlong was found dead by his wife after committing suicide.[57] In December, Sky News
Sky News
was fined £50,000 by the Independent Television Commission for breaching accuracy regulations.[58][59] In August 2016 Sky News
Sky News
was criticised after allegedly paying €2,000 to a group of Romanians to pretend they were part of an eastern European gang selling guns to terrorists in Syria. The Romanians were arrested by Romanian DIICOT and confessed that they were paid by Sky News journalist Stuart Ramsay to pretend they were gun traffickers. The guns featured in the report were legally owned and were hunting weapons.[60][61] Sky News
Sky News
has said it stands by the story.[62] Legal cases[edit]

November 2008, BSkyB paid substantial undisclosed libel damages to Robert Murat
Robert Murat
in relation to their reporting of the abduction of Madeleine McCann. Sky News
Sky News
had falsely suggested that Murat, who was assisting in the search of McCann, had acted like child murderer Ian Huntley following McCann's disappearance. Sky News
Sky News
also falsely accused Murat of misleading journalists into thinking he was working for the police. An apology was also placed on the Sky News
Sky News
website, the libellous material removed and Murat's costs were paid.[63] November 2010, the UK attorney general was given the right to launch contempt of court proceedings against Sky News
Sky News
over the broadcaster's alleged breach of a media injunction. It was in relation to the reporting of the story of Paul and Rachel Chandler, a Kent couple who were held captive by Somali pirates for 13 months. The media was blocked from publishing details of the couple's "health and welfare" prior to their being freed on 14 November 2010. Sky claims that it "scrupulously observed the terms of the injunction", but also admitted that it "followed the spirit, if not the letter" of the order. At the time, lawyers representing the Chandlers obtained the court order over fears that their lives could be put in danger by the media reporting their capture. Sky News
Sky News
was alleged to have breached the injunction on the day of their release around from Somalia, leading attorney general Dominic Grieve
Dominic Grieve
QC to seek permission at the High Court to bring contempt proceedings.[64] In January 2012, the attorney general dropped the case with a spokesperson for his office saying that continuing with proceedings would no longer be in the public interest.[65] March 2013, Sky News
Sky News
journalist Mark Stone and his camera operator were detained in Tiananmen Square
Tiananmen Square
live on British television, in what he described as a surreal but telling episode about reporting in China. Viewers saw Stone being directed into a police van live from Beijing. The square is a popular tourist site near the regime's nerve centre and the scene of 1989 democracy protests that were crushed by the Chinese authorities. A police officer was filmed asking the Sky team to switch off their camera, saying they were now inside the Forbidden City
Forbidden City
and did not have permission to film there. While they had permission to film in the square, Stone said police told him the team were not displaying their passes correctly, and noted he was not carrying his passport as required. China's foreign ministry insists that press censorship does not exist in the country, but journalists report the constant threat of interference from government officials.

Awards[edit] Sky News
Sky News
won BAFTA
BAFTA
awards for coverage of the 11 September 2001 attacks[66] and the 2002 Soham murders.[67] Sky News
Sky News
coverage of the 7 July 2005 London bombings
7 July 2005 London bombings
won the 2006 International Emmy for Breaking News award, the coverage was commended as "fast and accurate".[68] In June 2007, Sky News
Sky News
was named Best News Channel at the Broadcast Digital Channel Awards. It beat several other national and international broadcasters including Al Jazeera English
Al Jazeera English
and the BBC.[69] On 10 May 2015, Sky News
Sky News
won a Bafta in the News Category, for Alex Crawford's coverage of the 2014 Ebola crisis.[70] In 2018, Sky News
Sky News
was named Royal Television Society News Channel of the Year, the eleventh time the channel had won the award.[71][72][73] Sponsorship[edit] In November 2014, Sky News
Sky News
sponsored the Young Person in Business category of the National Chamber Awards. It was won by Oliver Bryssau of Origin Broadband, which was named Business of the Year. Bureaux and studios[edit] Sky News
Sky News
has bureaux across the world, some are operated in conjunction with other media outlets. Bureaux[edit]

Beijing, People's Republic of China Brussels, Belgium Dubai, United Arab Emirates[74] Dublin, Republic of Ireland Jerusalem, Israel Johannesburg, South Africa Melbourne, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Moscow, Russia (with NTV Russia) New Delhi, India (with Wion Tv
Wion Tv
and Zee Live) New York City, US (with Fox News Channel
Fox News Channel
and Fox Business Network) Sydney, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Washington, D.C., US (with Fox News
Fox News
Channel)

Additional live studios[edit]

Auckland, New Zealand (with Sky News
Sky News
New Zealand) Adelaide, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Brisbane, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Canberra, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Los Angeles, U.S. (with Fox News Channel
Fox News Channel
and Fox Business Network) Milan, Italy (with Sky TG24) Perth, Australia (with Sky News
Sky News
Australia) Rome, Italy
Rome, Italy
(with Sky TG24)

Online[edit]

This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (September 2016) (Learn how and when to remove this template message)

News.sky.com[75] is the channel's main website. It provides news, sport, weather, showbiz and business stories. In 2009 the website changed to bring it in line with the on-screen look of Sky News. The site made use of Flash video
Flash video
encoding to match the visual style of the TV channel with pictures and breaking news. The site underwent a further refresh in 2012, when both the look of the pages and the content management system were updated. Virgin Media
Virgin Media
dispute[edit] On 1 March 2007, Sky's agreement to provide its basic channels (including Sky News) to Virgin Media
Virgin Media
expired.[76] At midnight, Sky News was removed and the EPG entry for the channel was changed to "Sky Snooze Try BBC" until Sir Richard Branson demanded the message be removed,[77] saying: "I have asked them to take it down. We do not mean any disrespect to Sky News. I think it is a very good news channel." Sky News
Sky News
and the other Sky channels which had been removed reappeared on Virgin Media
Virgin Media
on 13 November 2008. See also[edit]

List of television stations in the United Kingdom

References[edit]

^ "Sky News: UK News, World News and Business News. The First for breaking global News!". 3 April 2007.  ^ " Sky News
Sky News
wins RTS News Channel Of The Year and the Breaking News award". Sky News. Retrieved 2018-03-02.  ^ Chippindale, Peter; Franks, Suzanne (1991). "Tie Me Kangaroo Down Sport". Dished! The Rise and Fall of British Satellite Broadcasting. Simon & Schuster. p. 262. ISBN 9780671710774.  ^ "Touch down for Sky". BBC
BBC
News. 7 January 2002. Retrieved 29 January 2007.  ^ McNair, Brian (2009). News and Journalism in the UK (Communication and Society). p. 124. ISBN 0-415-41072-X.  ^ "SG(99) D10201 – State aid No NN 88/98–UNITED KINGDOM Financing of a 24-hour advertising-free news channel out of the licence fee by the BBC" (PDF). Retrieved 23 May 2007.  ^ "Five to take Sky News
Sky News
bulletins". BBC
BBC
News. 3 April 2007. Retrieved 4 January 2010.  ^ a b Owen Gibson (21 October 2005). " Sky News
Sky News
unveils new studios and beefed up schedule". The Guardian. London. Retrieved 22 September 2016.  ^ "Adelphoi Music – Music Composition and Sound Design".  ^ http://www.skypressoffice.co.uk/SkyNews/Resources/showarticle.asp?id=2932 ^ "Recording the SKY News HD Theme at Angel Studios". Davidarnoldmusic.com. 5 May 2010. Retrieved 22 September 2016.  ^ "Sky Central now open." 18 July 2016. Retrieved 28 July 2016.  ^ " Sky News
Sky News
to open new business studio at the 'Baby Shard'". Sky TV (Press release). 7 November 2016. Retrieved 5 January 2017.  ^ Riley, Charles (3 April 2018). " 21st Century Fox
21st Century Fox
offers to sell Sky News to Disney". CNN. Retrieved 3 April 2018.  ^ King, Ian (3 April 2018). "Fox offers to sell Sky News
Sky News
to Disney in takeover bid". Sky News. Retrieved 3 April 2018.  ^ Dummett, Ben; Woo, Stu (3 April 2018). "Fox Says Disney Is Prepared to Buy Sky News
Sky News
in Bid to Allay Regulators". The Wall Street Journal. Retrieved 3 April 2018.  ^ Sweney, Mark (15 May 2007). " Ofcom
Ofcom
looks into Sky News
Sky News
move". The Guardian. London. Retrieved 16 May 2007.  ^ "Sky's top shows to go terrestrial". BBC
BBC
News. 8 February 2007. Retrieved 16 May 2007.  ^ Slivka, Eric (19 June 2013). "Apple Adds WatchESPN, HBO GO, Sky News, and More to Apple TV". MacRumors. Retrieved 21 June 2013.  ^ " Sky News
Sky News
Live". YouTube. 30 September 2014. Retrieved 22 September 2016.  ^ " News Corp
News Corp
buys Sky News
Sky News
in Australia and New Zealand from Seven and Nine". The Sydney
Sydney
Morning Herald. Fairfax Media. 1 December 2016. Retrieved 1 December 2016.  ^ " Sky News
Sky News
to drop Irish news bulletins". The Irish Times. 31 October 2006. Retrieved 2 June 2017.  ^ " Sky News
Sky News
teams up with Sheikh Mansour to launch Arabic TV channel". The Guardian. 29 November 2010. Retrieved 2 June 2017.  ^ "CBS News, BBC
BBC
Strike Content Sharing Partnership". The Hollywood Reporter. Retrieved 13 July 2017.  ^ http://skynewselectionmagazine.com/1I4bbaf8743d3ef012.cde ^ " Sky News
Sky News
joins HD offering on Orbit Showtime". ArabianBusiness.com. 28 July 2010. Retrieved 22 September 2016.  ^ "Audio Channel". Retrieved 9 April 2007.  ^ "BSkyB and Chrysalis to launch ' Sky News
Sky News
Radio'". Sky News. 28 March 2007. Archived from the original on 23 June 2007. Retrieved 4 March 2007.  ^ "Money: Personal finance news, advice & information". Telegraph.co.uk. Retrieved 22 September 2016.  ^ " Sky News Radio complications", Radio Today, 18 October 2007. ^ "Sky News". www.astra2sat.com.  ^ "Crime Uncovered – Sky News
Sky News
Special". 21 May 2007.  ^ " Sky News
Sky News
on Terror's Frontline". 12 March 2009.  ^ https://rts.org.uk/sites/default/d6/file/PDF's/Awards/2009Winners.pdf ^ Rentoul, John (28 May 2012). "There was no cosy deal for Murdoch to gain from". The Independent. Retrieved 15 November 2015.  ^ a b Cowley, Jason (4 May 2010). "Is Sky News
Sky News
biased against Labour?". Newstatesman.com. Retrieved 22 September 2016.  ^ a b c Sweney, Mark (28 April 2010). "Leaders' debate: nearly 700 complain to Ofcom
Ofcom
over treatment of Nick Clegg". The Guardian. London. Retrieved 23 May 2010.  ^ Jeffery, Simon (10 May 2010). " Adam Boulton
Adam Boulton
harangues Alastair Campbell on Sky News". The Guardian. London. Retrieved 23 May 2010.  ^ http://www.journalism.co.uk/2/articles/538633.php ^ a b Wollaston, Sam (23 April 2010). "Leaders' debate: Gripping television, if a little short on excitement". The Guardian. London. Retrieved 23 May 2010.  ^ " Sky News
Sky News
presenter Kay Burley
Kay Burley
under fire after 'aggressive' interview with political campaigner". Daily Mail. London. 10 May 2010.  ^ a b Horrie, Chris (1999). L?ve TV: Telebrats and Topless Darts. ISBN 0-671-01574-5.  ^ McGregor, Brent (1997). Live, Direct and Biased?. ISBN 0-340-66225-5.  ^ a b c " Sky News
Sky News
- Media UK". Archived from the original on 15 April 2007. Retrieved 22 September 2016.  ^ Robinson, James (20 November 2005). " BBC
BBC
news admits 'opinion-formers' prefer Sky". The Observer. London. Retrieved 29 January 2007.  ^ Sweney, Mark (19 May 2010). " Sky News
Sky News
election coverage brings 2,600 complaints to Ofcom". The Guardian. London.  ^ Sweney, Mark (12 May 2010). " Adam Boulton
Adam Boulton
and Kay Burley: almost 1,500 complaints to Ofcom". The Guardian. London. Retrieved 23 May 2010.  ^ " Ofcom
Ofcom
receives complaints after Sky News
Sky News
report on MH17". BBC
BBC
News. 21 July 2014.  ^ "McCann ' Twitter
Twitter
troll' found dead in hotel". BBC
BBC
News. 6 October 2014. Retrieved 22 September 2016.  ^ "100 Complaints after Sky News
Sky News
Outs Twitter
Twitter
Troll Later Found Dead iMediaEthics". Imediaethics.org. Retrieved 22 September 2016.  ^ Tara Conlan (6 October 2014). "Facebook group urges Sky reporter's sacking after death of alleged troll". The Guardian. London. Retrieved 22 September 2016.  ^ Cahal Milmo (20 March 2015). " Sky News
Sky News
man 'devastated' by suicide of Twitter
Twitter
troll". The Independent. London. Retrieved 22 September 2016.  ^ Adam Withnall (15 November 2015). " Kay Burley
Kay Burley
criticised for dog tweet in wake of Paris attacks". independent.co.uk.  ^ Rebecca Lewis (15 November 2015). "Paris attacks: Kay Burley's tweet about a sad dog didn't exactly get the response she hoped for". Metro.co.uk.  ^ Jason Deans. " Sky News
Sky News
reporter quits over bogus Iraq story Media". The Guardian. Retrieved 2016-12-21.  ^ Wells, Matt (July 21, 2003). "The backfiring missile". The Guardian. London. Retrieved 2008-10-11.  ^ "UK War reporter found dead". BBC
BBC
News. 2003-10-06. Retrieved 2016-12-21.  ^ "Sky fined £50,000 over war report". BBC
BBC
News. December 16, 2003. Retrieved 2008-10-11.  ^ "MediaGuardian Briefing: November 19". 19 November 2003 – via www.theguardian.com.  ^ "Barbatul care a inlesnit intalnirea dintre jurnalistii Sky News
Sky News
si presupusii traficanti de arme: Am fost pacalit, mi-au spus ca este un documentar". Retrieved 10 August 2016.  ^ " Sky News
Sky News
journalists' intermediary: These people tricked me; they said it was a documentary – AGERPRES". www.agerpres.ro. Retrieved 10 August 2016.  ^ "Romanian investigators accuse British journalists of fabricating arms trading investigation". The Telegraph. Retrieved 27 October 2016.  ^ "Madeleine McCann: Robert Murat
Robert Murat
accepts libel damages from BSkyB". The Daily Telegraph. London. 14 November 2008.  ^ " Sky News
Sky News
facing contempt case over kidnap report". Digital Spy. London. 21 November 2011.  ^ " Sky News
Sky News
contempt action dropped". 16 October 2017 – via www.bbc.co.uk.  ^ " BAFTA
BAFTA
Awards: 2002". Retrieved 23 May 2007.  ^ "Bafta 2003: the winners". Retrieved 23 May 2007.  ^ " Sky News
Sky News
Wins 7/7 Award". Sky News. 26 September 2006. Retrieved 29 January 2007.  ^ "::: digital channel awards 2007 :: broadcastnow :". 30 September 2007.  ^ "2015 Television News Coverage - BAFTA
BAFTA
Awards". awards.bafta.org.  ^ "Sky News International". Skynewsinternational.com. Retrieved 22 September 2016.  ^ "RTS Television Journalism Awards 2018 - The Results • News Coverage". TV Newsroom. 2018-02-28. Retrieved 2018-03-02.  ^ " Sky News
Sky News
wins RTS News Channel Of The Year and the Breaking News award". Sky News. Retrieved 2018-03-02.  ^ http://www.skypressoffice.co.uk/SkyNews/Resources/showarticle.asp?id=2655 ^ "The Latest News from the UK and Around the World Sky News". News.sky.com. 20 June 2016. Retrieved 22 September 2016.  ^ "Sky One, Sky News
Sky News
pulled from Virgin". Digital Spy. Retrieved 9 April 2007.  ^ Busfield, Steve (2 March 2007). "Richard Branson puts stop to 'Sky Snooze' joke". The Guardian. London. Retrieved 23 May 2007. 

External links[edit]

Official website Live video on Sky News
Sky News
via YouTube

Other websites[edit]

TV Newsroom SES guide to receiving Astra satellites SES guide to channels broadcasting on Astra satellites digitaltvbanter.co.uk

Links to related articles

v t e

Sky News

Presenters and editorial team

Sunrise Sky News
Sky News
Today Boulton & Co Afternoon Live Live at Five Sky News
Sky News
Tonight Sky News
Sky News
at Ten CBS Evening News Sky World News Sky News
Sky News
at Seven Sky Midnight News Sophy Ridge on Sunday Jeff Randall Live News, Sport & Weather Saturday Live On Assignment Sportsline SkyNews.com Sunday Live with Adam Boulton World News Tonight The Live Desk Weekend Lunchtime

v t e

Sky plc

UK and Ireland

Channels

Sky One Sky Two Sky Arts Sky Atlantic Sky Living Sky Cinema Sky News Sky Sports Sky Sports
Sky Sports
Box Office Sky Sports
Sky Sports
F1 Sky Sports
Sky Sports
News Challenge Pick Real Lives

Defunct channels

PremPlus Sky 2 (1996–97) Sky Arts Sky Soap Sky Scottish .tv The Amp The Comedy Channel Sky News
Sky News
Ireland Sky Real Lives Sky Travel The Sports Channel The Movie Channel The Power Station Now Galaxy Channel One Bravo Bravo 2 Challenge Jackpot Sky Living
Sky Living
Loves Sky 3D

Joint ventures

At the Races A&E Networks UK

Blaze Crime & Investigation History H2 Lifetime

Nickelodeon UK

Nickelodeon Nick Jr. Nick Jr. Too Nicktoons

Paramount UK Partnership

Comedy Central Comedy Central Extra

Sky News
Sky News
Arabia

Defunct Magazines

Sky Magazine Sky Kids

Other

Amstrad Freesat
Freesat
from Sky On Demand Sky Sports
Sky Sports
Active Sky+
Sky+
HD Sky Betting & Gaming Sky Broadband Sky Active Sky Go Sky Text Sky Vision Sky+ Now TV The Cloud Sky 3D Open....

Germany and Austria

Sky 1 Sky Arts Sky Atlantic Sky Cinema Sky Krimi Sky Select Sky Sport Sky Sport News Sky Bundesliga Sky 3D

Italy

Channels

Sky Arte Sky Atlantic Sky Cinema Sky Meteo24 Sky Primafila Sky Sport Sky Sport F1 Sky Sport MotoGP Sky Sport 24 Sky Calcio Sky TG24 Sky Uno Sky Radio Cielo TV8

Defunct channels

Sky Vivo Sky Show Sky 3D

Other

Sky HD Stream TV

See also

21st Century Fox British Satellite Broadcasting Digibox Granada Sky Broadcasting Living TV Group Minidish Sky Multichannels Sky Picnic Sky Studios Sky Television plc Timeline of Sky TV

v t e

British Satellite Broadcasting

BSB channels (top) and their replacement by the merger (bottom)

   

Galaxy ▼ Sky One

The Movie Channel ▼ Retained

Now ▼ Sky News
Sky News
& Sky Arts

The Power Station ▼ Sky Movies

The Sports Channel ▼ Sky Sports

Other: Marco Polo House Marcopolo (now Thor) Sky Sky Television plc

v t e

Freeview

TV channels

4Music 4seven

HD

5Select 5Spike 5Star 5USA Al Jazeera English

HD

Arise News BBC
BBC
One

HD

BBC
BBC
Two

HD

BBC
BBC
Four

HD

BBC
BBC
Alba BBC
BBC
News Channel BBC
BBC
Parliament Blaze CBBC

HD

CBeebies

HD

CBS Action CBS Drama CBS Reality Challenge Channel 4

+1 HD +1 HD

Channel 5

+1 HD

Chart Show TV CITV Clubland TV Create and Craft Dave

ja vu

Drama E4

+1

Film4

+1

Food Network FreeSports Gems TV Home Horror Channel Ideal World ITV

+1 HD

ITV2

+1

ITV3

+1

ITV4

+1

ITVBe

+1

The Jewellery Channel More4 Movies4Men PBS America Pick

+1

POP

+1

Pop Max Quest

+1

Quest Red QVC QVC Beauty QVC Style Really Rocks & Co RT/RT UK RTÉ One RTÉ2 S4C Sky News Sony Crime Channel Sony Movie Channel

+1

Talking Pictures TV TG4 TBN UK The Store Travel Channel Tiny Pop

+1

Together True Entertainment True Movies TruTV

+1

The Vault Vintage TV Yesterday YourTV

Radio stations

Absolute Radio BBC
BBC
Asian Network BBC
BBC
Radio 1 BBC
BBC
Radio 1Xtra BBC
BBC
Radio 2 BBC
BBC
Radio 3 BBC
BBC
Radio 4 BBC
BBC
Radio 4 Extra BBC
BBC
Radio 5 Live BBC
BBC
Radio 5 Live Sports Extra BBC
BBC
Radio 6 Music BBC
BBC
Radio Cymru BBC
BBC
Radio Foyle BBC
BBC
Radio nan Gàidheal BBC
BBC
Radio Scotland BBC
BBC
Radio Ulster BBC
BBC
Radio Wales BBC
BBC
World Service Capital London Classic FM Heart London Heat Radio The Hits Radio Insight Radio Kerrang Radio Kiss KissFresh Kisstory LBC Magic 105.4 FM Premier Christian Radio RTÉ Raidió na Gaeltachta Smooth Radio Talksport U105

Local channels

Bay TV Liverpool Big Centre TV Estuary TV Latest TV London Live Made in Bristol Made in Cardiff Made in Leeds Made in Tyne & Wear Mustard TV Notts TV NVTV Sheffield Live TV STV2 That's Manchester That's Oxfordshire That's Solent

TV platforms

Analogue Analogue terrestrial Cable Digital Digital terrestrial High-definition IPTV Satellite

Miscellaneous

History of Freeview UK

v t e

21st Century Fox

Corporate directors

Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
(Executive Co-Chairman) Lachlan Murdoch
Lachlan Murdoch
(Executive Co-Chairman) James Murdoch
James Murdoch
(CEO) Chase Carey

v t e

Fox Entertainment Group

20th Century Fox

20th Century Fox
20th Century Fox
Animation 20th Century Fox
20th Century Fox
Home Entertainment Fox Star Studios Blue Sky Studios Fox Searchlight Pictures Fox Studios Australia Fox Music

Fox Television Group

20th Century Fox
20th Century Fox
Television 20th Television Fox 21 Television Studios Fox Television Animation Fox Broadcasting Company

Endemol
Endemol
Shine GroupJV

Endemol

USA

Authentic Entertainment True Entertainment 51 Minds Entertainment

UK

Tiger Aspect Productions Zeppotron

Australia India

Shine Group

Bossa Studios ChannelFlip Dragonfly Friday TV Kudos Metronome Princess Productions Shine America Shine TV

CORE Media Group

19 Entertainment Sharp Entertainment

Fox News
Fox News
Group

Fox News
Fox News
Channel Fox Business Network Fox News
Fox News
Radio Fox Nation

Fox Television Stations

Movies!JV MyNetworkTV Fox Television Stations
Fox Television Stations
Productions

Fox

KDFW KMSP KRIV KSAZ KTBC KTTV KTVU WAGA WFLD WJBK WJZY WNYW WOFL WOGX WTTG WTVT WTXF

MyNetworkTV

KCOP KDFI KTXH KUTP WDCA WFTC WMYT WPWR WRBW WWOR

Other

WPWR (CW) KICU (Ind.)

Fox Networks Group

FX Networks

FX FXX FX Movie Channel

Fox Sports

Big Ten NetworkJV Fox Deportes Fox Sports Networks Fox Sports 1 Fox Sports 2 Fox Soccer Plus Fox College Sports YES Network

Fox Networks Group International

Fox

Asia Bulgaria Finland Germany, Austria and Switzerland Greece and Cyprus India Italy Latin America Arabia Netherlands Poland Portugal Balkans Spain Turkey UK and Ireland Hungary Norway Russia Estonia Lithuania Latvia Sweden Belgium

Fox Life

Asia Bulgaria Croatia Greece and Cyprus Italy India Latin America Portugal Spain Turkey

FX

Australia Asia CanadaJV Latin America Turkey

Fox Sports

Africa Asia Australia Fox Sports and EntertainmentJV (Japan) Brazil Europe Italy Latin America Middle East NetherlandsJV

Fox Sports Eredivisie Fox Sports International

Philippines Fox Sports Racing (Canada and Caribbean) Turkey JTBC3 Fox SportsJV (South Korea) Fox Sports News (Australia) Fuel TV (Europe, Middle East
Middle East
and Africa) Fox Footy
Fox Footy
(Australia) Fox League
Fox League
(Australia)

National Geographic

National Geographic

Africa Asia Australia and New Zealand Brazil CanadaJV France Germany Greece India Latin America Netherlands Portugal Scandinavia South Korea UK and Ireland Turkey

Nat Geo WildJV

Canada Europe Latin America

Nat Geo Mundo Nat Geo People Nat Geo Music Nat Geo Kids

Spanish Latin America Brazil

FXX

CanadaJV

Fox Crime

Asia Bulgaria Italy Portugal Serbia Turkey

Fox Comedy

Italy Poland Portugal MENA

Fox Movies

MENA Portugal Balkans Japan Asia

24Kitchen

Netherlands Portugal Turkey

Fox Premium

Brazil Latin America

Other

Channel V Fox Action Movies Fox Family Movies TVNJV (Asia) Fox Animation (Italy) BabyTV Fox Classics (Japan) Fox Filipino Fox Kids
Fox Kids
(Finland) FXM (Latin America) Viajar
Viajar
(Spain) Voyage (France) YourTV
YourTV
(UK and Ireland)

STAR TV

Star World

Premiere

Star Movies

Action

Star Sports

China India

Star Plus

UK and Ireland

Movies OK Star Bharat Star Utsav Star Gold Star Vijay
Star Vijay
(81%) Star Jalsha Star Pravah Jalsha Movies Asianet
Asianet
Communications

Asianet Asianet
Asianet
Plus Asianet
Asianet
Suvarna Asianet
Asianet
Movies

Star Chinese Movies Star Chinese Channel Star Entertainment Channel Phoenix Television
Phoenix Television
(17.6%)

Phoenix InfoNews Channel Phoenix Movies Channel Phoenix Hong Kong
Hong Kong
Channel Phoenix Chinese News and Entertainment Channel Phoenix North America Chinese Channel

Fox Sports Digital Media

FoxSports.com

Investments

Fox Telecolombia
Fox Telecolombia
(51%)

Other

Fox Digital Entertainment Zero Day Fox 20th Century Fox
20th Century Fox
World (Malaysia) (license to Resort World by Genting Group) 20th Century Fox
20th Century Fox
World (Dubai)

Defunct

20th Century Fox
20th Century Fox
Records 20th Century Fox
20th Century Fox
Video Bem Simples CBS/Fox Video ESPN Asia ESPN Philippines ESPNews Asia Fox Atomic Fox Animation Studios Foxstar Productions Fox Faith Fox Football Channel Fox Footy
Fox Footy
Channel Fox Interactive Fox Kids Fox Life
Fox Life
Netherlands Fox Movie Channel Fox Next Fox Reality Channel Fox Sports Houston Fox Sports News Asia Fox Sports Türkiye Fox Sports World Canada Fox Soccer Fox 21 Television Studios Fox Video FSN Chicago Fuel TV Australia Fuel TV Portugal FX Greece FX India GXT Life OK Metromedia MTM Enterprises MBC3 MTV Nat Geo y Yo New World Pictures Prime Network Regency Television Speed Speed Australia Speed Latin America Star One SportsChannel America Utilísima Viva Cinema

v t e

Star Group

China

Star Chinese Channel Star Chinese Movies Star Sports Star Sports
Star Sports
2 Star Entertainment Channel Xing Kong (47%) Fortune Star

India

Channel [V] India Star Bharat Star Gold Star Jalsha Star Movies Star Movies
Star Movies
Action Jalsha Movies Life OK Movies OK Star Plus

UK

Star Pravah Star Utsav Star World Star World Premiere Star Sports Star Suvarna Asianet
Asianet
Communications

Asianet Asianet
Asianet
Plus Asianet
Asianet
Movies Asianet
Asianet
Middle East

Hathway
Hathway
(17%) Star Vijay
Star Vijay
(81%) Star Utsav
Star Utsav
Movies MAA TV Tata Sky (30%)

Star Select

Broadcast Middle East
Middle East
(50%)

Farsi1 Zemzemeh

Rotana (15%)

Investments and joint ventures

Sky (39.1%) STAR DEN (50%) Hulu
Hulu
(36%, Joint venture with NBCUniversal, Time Warner
Time Warner
and The Walt Disney Company) National Geographic Partners (73%, Joint venture with the National Geographic Society)

See also: List of assets owned by 21st Century Fox, News Corp, News Corporation, Proposed acquisition by Disney

v t e

Media in the United Kingdom

UK national newspapers, magazines, and other periodicals

Newspapers (History)

Berliner

The Guardian The Observer

Broadsheet

Financial Times The Daily Telegraph The Sunday Telegraph The Sunday Times

Compact

i The Times

Middle-market

Daily Express Daily Mail The Mail on Sunday

Tabloid

Daily Mirror Sunday Mirror Morning Star The Sunday People Daily Star Daily Star Sunday The Sun Sunday Sport

Magazines & other periodicals

List of magazines by circulation

Radio in the UK

National stations

BBC

Analogue / digital Radio 1 Radio 2 Radio 3 Radio 4 5 Live Digital only Radio 1Xtra Radio 4 Extra 5 Live Sports Extra 6 Music Asian Network World Service BBC
BBC
National DAB (multiplex)

Independent / commercial

Analogue / digital Absolute Radio Classic FM Heart Kiss Talksport Digital only Absolute 80s Absolute 90s BFBS Radio Capital Xtra Digital One (multiplex) Heart 80s Heart Extra heat The Hits Jazz FM Kerrang! Kiss Fresh Kisstory LBC Magic Planet Rock Premier Christian Radio Radio X RNIB Connect Radio Sound Digital (multiplex) Smooth Extra Talkradio UCB UK Virgin Radio UK

Regional & local stations

BBC

List of BBC
BBC
Local Radio stations List of BBC
BBC
Regional Radio stations

Independent / commercial

List of community radio stations List of local commercial radio stations List of semi-national / regional analogue and digital radio stations

Other stations

List of hospital radio stations Pirate radio Restricted Service Licence (RSL)

List of RSL stations

List of satellite radio stations List of student and schools radio

Other

Broadcasting House FM broadcasting The Studios, MediaCityUK Radio Academy

Radio Academy Awards

Radio Independents Group RAJAR Most listened to programmes

Television in the UK

Principal channels (List)

BBC

BBC
BBC
One BBC
BBC
Two BBC
BBC
Four BBC
BBC
News BBC
BBC
Parliament CBBC CBeebies

ITV

ITV ITV2 ITV3 ITV4 CITV ITV Encore ITVBe ITV Box Office

Ch 4

Channel 4 E4 Film4 More4 4seven

Ch 5

Channel 5 5Prime 5Spike 5Star 5USA

Sky

Challenge Pick Real Lives Sky One Sky Two Sky Arts Sky Atlantic Sky Cinema Sky Living Sky News Sky Sports Sky Sports
Sky Sports
F1 Sky Sports
Sky Sports
News

UKTV

Alibi Dave Drama Eden Gold Good Food Home Really W Yesterday

Sony Pictures Television

Chart Show TV Chart Show Hits Movies4Men Pop Pop Max Starz TV Sony Channel Sony Movie Channel Scuzz Tiny Pop True Crime True Entertainment True Movies truTV The Vault

Services & platforms

All 4

Film4oD

analogue

analogue terrestrial (defunct)

BBC
BBC
iPlayer

BBC
BBC
Three

BBC
BBC
Store TalkTalk TV
TalkTalk TV
Store BT TV cable digital

digital terrestrial List of channels

Freesat

Freesat+

Freeview high-definition

List of channels

ITV

ITV Hub, STV Player

local television My5 Now TV (Sky plc) Real Digital Restricted Service Licence satellite

List of channels

Sky

Freesat
Freesat
from Sky On Demand Sky+ Sky+
Sky+
HD

Talk Talk
Talk
TV Top Up TV TVPlayer Virgin Media

FilmFlex TiVo V+

YouView Zattoo

Studios

Current

BBC
BBC
Elstree Centre BBC
BBC
Pacific Quay The Bottle Yard Studios Broadcasting House Broadcasting House, Belfast Broadcasting House, Bristol Broadcasting House, Cardiff Elstree Studios (Shenley Road) Gas Street Studios The Leeds Studios The London Studios The Maidstone Studios Mailbox Birmingham MediaCityUK Osterley Television Centre Roath Lock Television Centre, London

Defunct

British and Dominions Imperial Studios Fountain Studios Gate Studios Granada Studios MGM-British Studios Pebble Mill Studios Teddington Studios Television Centre, Newcastle upon Tyne Television Centre, Southampton Upper Boat Studios

Other

Defunct channels Edinburgh International Television Festival History

List of years

List of channels Student television Viewing statistics

Most-watched broadcasts

Companies and organisations

Companies

Major companies

Archant Ascential Bauer Radio BBC Bloomsbury Publishing BT Group Channel Four Television Corporation Daily Mail
Daily Mail
and General Trust Dentsu Aegis Network Economist Group EMI Music Publishing Endemol
Endemol
Shine UK Global Group Guardian Media Group Haymarket Media Group Informa ITN ITV plc Johnston Press Mecom Group News UK Newsquest Northern & Shell Now TV (Sky plc) Pearson plc Press Holdings RELX Group Reuters Sky UK
Sky UK
Limited Sky plc STV Group Syco Talk Talk
Talk
Group Time Inc. UK Trinity Mirror UBM plc Virgin Media Wireless Group

Other resources

Arqiva List of largest UK book publishers

Government & regulatory bodies

Advertising Standards Authority BBC
BBC
Trust British Board of Film Classification British Film Institute Culture, Media, and Sport Select Committee Department for Digital, Culture, Media and Sport Independent Press Standards Organisation Ofcom Press Recognition Panel S4C
S4C
Authority

Industry & trades bodies

British Academy of Film and Television Arts British Phonographic Industry Broadcasting, Entertainment, Cinematograph and Theatre Union Clearcast Digital TV Group Digital UK Equity Federation Against Copyright Theft National Union of Journalists The Publishers Association Royal Television Society United Kingdom
United Kingdom
Independent Broadcasting

Other

BBC
BBC
Academy National Film and Television School National Science and Media Museum

Regional and student media

Regional media

Media in England

Birmingham London Manchester

Media in Scotland

Aberdeen Dundee Glasgow

Media in Wales

Cardiff

Student media

Student television

Category

v t e

Television in the Netherlands

NPO

NPO 1 NPO 2 NPO 3 NPO 1
NPO 1
Extra NPO 2
NPO 2
Extra NPO 3
NPO 3
Extra NPO Nieuws NPO Politiek NPO Sport NPO Zapp Xtra BVN[gl 1]

RTL

RTL 4 RTL 5 RTL 7 RTL 8 RTL Z RTL Crime RTL Lounge RTL Telekids

Talpa

NET 5[gl 2] SBS 6[gl 2] SBS 9[gl 2] TV 538[gl 3] Veronica[gl 2]

Fox

24Kitchen BabyTV[gl 4] Fox[gl 5] Fox Sports[gl 5]

Fox Sports Eredivisie[gl 5] Fox Sports International[gl 5]

National Geographic Nat Geo Wild Sky News[gl 4]

Viacom

Comedy Central Comedy Central Family[gl 6] Comedy Central Extra MTV MTV Brand New MTV Live HD MTV Music 24 Nickelodeon Nick Jr. Nick Music Nick Toons Spike VH1 Europe VH1 Classic Europe

Discovery

Animal Planet Discovery Discovery Science Discovery World Eurosport 1 Eurosport 2 Fine Living Food Network Investigation Discovery TLC Travel Channel

Disney-ABC

Crime & Investigation Network[gl 7] Disney XD Disney Channel Disney Junior History[gl 7] Viceland[gl 7]

AMC

AMC CBS Reality[gl 8] Extreme Sports Channel Outdoor Channel[gl 9] ShortsTV[gl 10]

Turner

Boomerang Cartoon Network CNN International

Ziggo

Ziggo
Ziggo
Sport Ziggo
Ziggo
Sport Totaal

Ziggo
Ziggo
Sport Select Ziggo
Ziggo
Sport Voetbal Ziggo
Ziggo
Sport Golf Ziggo
Ziggo
Sport Racing Ziggo
Ziggo
Sport Extra 1 and 2

Ziggo
Ziggo
TV

NBCUniversal

CNBC Europe E! Euronews[gl 11]

Sony

Film1

Film1
Film1
Premiere Film1
Film1
Action Film1
Film1
Family Film1
Film1
Drama

Stingray Digital

Stingray Brava Stingray Djazz Stingray iConcerts Stingray Lite TV

MuziekKiosk

Nashville TV SchlagerTV TV Oranje

VRT

één Canvas Ketnet

BBC

BBC
BBC
One BBC
BBC
Two BBC
BBC
Four CBBC Cbeebies BBC
BBC
First BBC
BBC
Entertainment BBC
BBC
World News

ARD/ZDF

Das Erste ZDF NDR Fernsehen WDR Fernsehen

Regional

AT5 L1 TV NH Omroep Brabant TV Omroep Flevoland TV Omroep Zeeland TV Omrop Fryslân TV RTV Drenthe RTV Noord RTV Oost RTV Rijnmond RTV Utrecht TV Gelderland TV West

Other

100% NL TV 192TV DanceTrippin TV Family 7 FashionTV Motorsport.tv ONS OutTV Pebble TV RTV-7 Slam!TV Xite

International channels

Al Jazeera English Arte CGTN Mediaset Italia Mezzo TV RTL Sat.1 TRT Türk TV5MONDE TVE Internacional

Defunct

13th Street Universal Adventure One The Box The Box Comedy Canal+ Consumenten 24 Discovery Travel & Living ESPN America ESPN Classic Euro 7 Family 24 Film1
Film1
Festival Film1
Film1
Sundance Filmnet Fox 8 Fox Kids Fox Life Geschiedenis 24 Het Gesprek Hallmark Channel HBO 1/2/3 Jetix JimJam Kindernet MGM Channel NBC Super Channel NostalgieNet NPO Doc NPO Humor TV RTL-Véronique Spirit 24 Sport1 Sport 7 Sterren 24 SuperSport Syfy TCM/TNT Classic Movies TMF TMF Dance TMF NL TMF Pure TNT Talpa/Tien TV10 TV10 Gold V8 Vesta TV Weer en Verkeer Yorin Zone Club Zone Horror Zone Reality

^ a joint venture with VRT ^ a b c d through Talpa TV ^ TV version of Radio 538 ^ a b distributed by Fox Networks Group
Fox Networks Group
Europe ^ a b c d through Eredivisie
Eredivisie
Media & Marketing CV, a joint venture with Eredivisie
Eredivisie
CV, Endemol
Endemol
and KNVB ^ a joint venture with Endemol ^ a b c through A&E Networks UK, a joint venture with Sky plc ^ a joint venture with CBS ^ a joint venture with Outdoor Channel Holdings Inc. ^ a joint venture with Shorts International ^ Media Globe Networks (53%), NBCUniversal
NBCUniversal
News Group (25%) and European public broadcasters (22%)

Coordinates: 51°29′13″N 0°19′48″W / 51.487°N 0.330°W / 51

.