HOME
The Info List - World Journal


--- Advertisement ---



World Journal
World Journal
(Chinese: 世界日報; pinyin: Shìjiè Rìbào) is a daily Chinese language
Chinese language
newspaper published in North America. It is the largest Chinese language
Chinese language
newspaper in the United States[1] and one of the largest Chinese language
Chinese language
newspapers outside of China, with a daily circulation of 350,000. The newspaper is headquartered in the Whitestone neighborhood of Queens
Queens
in New York City.[2][3] World Journal
World Journal
is published in major cities in the United States
United States
with large overseas Chinese populations including New York as well as Boston, Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, Philadelphia, and San Francisco.[4] The publication is widely sold in many Chinatowns and major suburbs. Subscription is available in the United States
United States
and Canada.

Contents

1 History 2 Controversies

2.1 Ties to the Chinese Communist Party 2.2 Labor law violation 2.3 Discrimination against breastfeeding women

3 See also 4 References 5 External links

History[edit] The newspaper began on February 12, 1976. Originally its headquarters were in Chinatown, Manhattan
Chinatown, Manhattan
in New York City. The headquarters relocated to nearby Whitestone, Queens
Whitestone, Queens
in 1980, where it has since remained.[3] The World Journal
World Journal
has the largest circulation among a Chinese American and Chinese Canadian
Chinese Canadian
readership. The publication is owned by the same media conglomerate that runs the United Daily News
United Daily News
in Taiwan
Taiwan
and carries a significant Taiwanese American administrative presence. Until the mid-1990s, it was viewed as very hostile to the People's Republic of China, in part because the paper referred to people from mainland China
China
as "Communist Chinese". Furthermore, its coverage on mainland China
China
usually comprised only one article or so each day out of dozens of pages and sections. However, the newspaper has changed substantially since it began increasing its coverage of mainland China. Following the Tiananmen Square protest of 1989, such coverage increased to two pages per day. A rapid shift to neutralism toward mainland China
China
also occurred in the early 1990s as part of an attempt to expand its readership to recently arrived Chinese immigrants to the United States, including those who left the mainland after the expansion of access to permanent resident green cards following the Tiananmen Square protest of 1989. The other reason for the rapid shift was rooted in the newspaper's sympathy to the Chinese democracy movement. The shift was further strengthened during the mid-1990s in part due to the new wave of mainland Chinese immigrants to North America
North America
and in part due to political developments in Taiwan, where multi-party elections have been allowed. Like its parent the United Daily News, the World Journal
World Journal
is widely seen as taking an editorial line that favors the Pan-Blue coalition and the Kuomintang. It also opposes the Taiwanese independence ideology of the Pan-Green coalition. Consequently, this editorial position has made it much less hostile toward the People's Republic since the 1990s. Immediately after the Tiananmen Square protests of 1989, the newspaper no longer referred indiscriminately to all mainland Chinese as "Communist Chinese," and additionally praised pro-democracy efforts on the mainland. During the mid-1990s, it began to give credit to the positive progress made in mainland China, and by the late-1990s, it began to criticize wrongdoings within the Chinese democracy movement and in the West in the same manner with which it criticizes corruption within the Chinese communist regime. After 2000, there has also been a marked increase in the representation of mainland Chinese immigrants on the newspaper's reporting staff. The anti- Taiwan
Taiwan
independence editorial positions that the paper has taken have also made it popular among mainland Chinese immigrants to the United States.

The offices in Chinatown, Houston
Houston
(Greater Sharpstown)

The newspaper has diversified in content and covers world business and politics, including proceedings at the United Nations Headquarters, as well as entertainment and human interest stories. However, in recent years the World Journal
World Journal
has been getting a lot of competition from a different Chinese newspaper called The "China Press". World Journal
World Journal
ceased publication in Canada
Canada
on January 1, 2016 to better focus their business in the United States.[5] Controversies[edit] Ties to the Chinese Communist Party[edit] A 2001 report on Chinese media censorship by the Jamestown Foundation cited the World Journal
World Journal
as one of four major overseas Chinese newspapers directly or indirectly controlled by Beijing.[6] “The dominant Chinese media vehicle in America is the newspaper,” wrote the report’s lead author Mei Duzhe. “Four major Chinese newspapers are found in the U.S.—World Journal, Sing Tao Daily, Ming Pao Daily News, and The China
China
Press. Of these four, three are either directly or indirectly controlled by the government of Mainland China, while the fourth (run out of Taiwan) has recently begun bowing to pressure from the Beijing government.” The report outlined World Journal’s efforts to develop business ties with Mainland China
China
by self-censoring their own content. For example, Chinese Consulates in both New York and San Francisco
San Francisco
have pressured World Journal's local offices to not publish ads related to Falun Gong–a meditation practice persecuted in China. The New York office acquiesced in full and did not publish the ads, while the San Francisco office kowtowed in part by burying the ads among the paper's least viewed pages, the report said. Labor law violation[edit] On January 10, 2007, a Southern California jury found the Monterey Park-based Chinese Daily News responsible for failing to give employees breaks, lunches, and overtime, and awarded the plaintiffs $2.5 million. The plaintiffs alleged that they worked over twelve hours per day, were not provided accurate pay statements, and were unfairly interfered with during unionization attempts. In 2001, the employees voted to join the Communication Workers of America, but the National Labor Relations Board
National Labor Relations Board
vacated the union vote after finding that the election was tainted.Chinese Daily News appealed the ruling in the district court, with proceedings held in the Ninth Circuit Court of Appeal and the U.S. Supreme Court. In 2011, after the U.S. Supreme Court
U.S. Supreme Court
decided Dukes v. Wal-Mart, the U.S. Supreme Court
U.S. Supreme Court
remanded the case back to the Ninth Circuit for reconsideration in light of Dukes. On September 13, 2013, the Ninth Circuit Court of Appeal rejected the district court’s grant of class certification under FRCP Rule 23(b)(3). Upon remand at the district court level, Plaintiffs once again moved for class certification, and the district court recertified the class. Chinese Daily News thereafter filed a FRCP Rule 23(f) Petition to Appeal, which the Ninth Circuit granted on August 22, 2014. This matter is currently pending briefing at the Ninth Circuit Court of Appeal.[7] The Los Angeles
Los Angeles
area-based Chinese Daily News was later amalgamated into the New York City-headquartered World Journal.[8][9] Discrimination against breastfeeding women[edit] On October 21, 2013, World Journal
World Journal
published a controversial article that allegedly discriminated against breastfeeding women. Titled "Breastfeeding photos embarrass Chinese-American to death," the article cited anonymous resources, labeled breastfeeding photos as "R-rated-photos," described those photos as "disturbing" and "disgusting." The article received strong reaction among Chinese American Community and the Taiwanese Breastfeeding Association launched a protection against World Journal. Media Watch criticized that the report was "misleading" and "biased." [10] It was also reported that World Journal
World Journal
allegedly failed to accommodate employees' legal nursing needs. Chinese American journalist and author To-wen Tseng blogged about her experience of being forced to pump her breast milk in a bathroom stall, and was harassed by colleagues for attempting to wash pumping accessories in the office kitchen.[11] In November 2013, Legal Aid Society-Employment Law Center submitted a lawyer's letter to World Journal, requesting a policy change and supervisor training regarding nursing employee's legal rights. The World Journal
World Journal
disputed the employee’s claims, but agreed to settle the case. On August 25, 2014, World Journal
World Journal
made a policy change as requested and paid for the damage.[12][13] See also[edit]

New York City
New York City
portal Journalism portal Asian Americans portal

Chinese Americans in New York City Chinatown, Flushing
Chinatown, Flushing
(法拉盛華埠)

References[edit]

^ Carol Hymowitz (2014-10-27). "One Percenters Drop Six Figures at Long Island Mall". Bloomberg L.P. Retrieved 2014-10-27.  ^ "Contact Us (Page in Chinese) World Journal. Retrieved on November 19, 2011. "New York Headquarters 141-07 20th Ave. Whitestone, NY 11357" ^ a b Machleder, Elaine. "New World, New Look / Chinese-language daily gets a makeover." Newsday. March 30, 1998. A25 News. Retrieved on November 19, 2011. "Its headquarters and printing facilities have been in Whitestone since 1980[...]" ^ "世界新聞網". 世界新聞網.  ^ "溫哥華世界日報 明年元旦起停刊 - 世界新聞網". 世界新聞網. 2015-12-22.  ^ Duzhe, Mei. China
China
Brief Vol1, Issue 10. "How China's Government is Attempting to Control Chinese Media in America" "Jamestown Foundation." 2001 ^ Kevin Uhrich (2007-01-25). "Chinese Daily News could be out even more money after jury awards workers $2.5 million". Pasadena Weekly (56).  ^ Law 360, San Diego (March 05, 2013, 10:55 PM ET) ^ ninth circuit court of appeal No. 08-55483 D.C. No.2:04-cv-01498-CBM-JWJ ^ Political Exposure: the Breasts ^ "I'd rather be breastfeeding", blog post, Nov 2013 ^ "LAS-ELC Settles Breastfeeding Discrimination Claim against World Journal".  ^ settlement agreement between LAS-ELC and World Journal
World Journal
08-25-2014.

External links[edit]

Wikimedia Commons has media related to World Journal.

World Journal World Journal
World Journal
- East Coast Boston/

.