HOME
The Info List - The Wall Street Journal



--- Advertisement ---


(i)

_THE WALL STREET JOURNAL_ is an American business-focused, English-language international daily newspaper based in New York City . The _Journal_, along with its Asian and European editions, is published six days a week by Dow Jones ">'s 1.7 million.

The newspaper has won 40 Pulitzer Prizes through 2017 and derives its name from Wall Street
Wall Street
in the heart of the Financial District of Lower Manhattan
Lower Manhattan
. The _Journal_ has been printed continuously since its inception on July 8, 1889, by Charles Dow , Edward Jones , and Charles Bergstresser .

The Journal also publishes the luxury news and lifestyle magazine _ WSJ. _.

CONTENTS

* 1 History

* 1.1 Beginnings * 1.2 Internet expansion * 1.3 Design changes * 1.4 News Corporation and News Corp

* 2 Features * 3 _WSJ._ * 4 Operations * 5 Recent milestones

* 6 Editorial page and political stance

* 6.1 Economic views * 6.2 Political stance * 6.3 Bias in news pages

* 7 Notable stories and Pulitzer Prizes

* 7.1 1987: RJR Nabisco buyout * 7.2 1988: Insider trading * 7.3 1997: AIDS treatment * 7.4 2000: Enron * 7.5 2001: 9/11 * 7.6 2007: Stock option scandal * 7.7 2008: Bear Stearns fall * 7.8 2010: McDonald\'s health care * 7.9 2015: Malaysia Prime Minister Najib Razak and 1MDB * 7.10 2015–present: Theranos investigation

* 8 See also * 9 References * 10 Further reading * 11 External links

HISTORY

BEGINNINGS

_ Front page of the first issue of The Wall Street
Wall Street
Journal_, July 8, 1889

The first products of Dow Jones & Company, the publisher of the _Journal_, were brief news bulletins, nick-named "flimsies," hand-delivered throughout the day to traders at the stock exchange in the early 1880s. They were later aggregated in a printed daily summary called the _Customers' Afternoon Letter_. Reporters Charles Dow, Edward Jones, and Charles Bergstresser converted this into _The Wall Street Journal_, which was published for the first time on July 8, 1889, and began delivery of the Dow Jones News Service via telegraph. In 1896, The " Dow Jones Industrial Average " was officially launched. It was the first of several indices of stock and bond prices on the New York Stock Exchange . In 1899, the _Journal'_s Review circulation was then around 7,000 but climbed to 50,000 by the end of the 1920s. Barron and his predecessors were credited with creating an atmosphere of fearless, independent financial reporting—a novelty in the early days of business journalism . In 1921, Barron\'s , America's premier financial weekly, was founded. Barron died in 1928, a year before Black Tuesday , the stock market crash that greatly affected the Great Depression in the United States. Barron's descendants, the Bancroft family , would continue to control the company until 2007.

The _Journal_ took its modern shape and prominence in the 1940s, a time of industrial expansion for the United States
United States
and its financial institutions in New York. Bernard Kilgore was named managing editor of the paper in 1941, and company CEO in 1945, eventually compiling a 25-year career as the head of the _Journal_. Kilgore was the architect of the paper's iconic front-page design, with its "What's News" digest, and its national distribution strategy, which brought the paper's circulation from 33,000 in 1941 to 1.1 million at the time of Kilgore's death in 1967. Under Kilgore, in 1947 , that the paper won its first Pulitzer Prize , for William Henry Grimes's editorials .

In 1967, Dow Jones Newswires began a major expansion outside of the United States
United States
that ultimately put journalists in every major financial center in Europe, Asia, Latin America, Australia, and Africa. In 1970, Dow Jones bought the Ottaway newspaper chain, which at the time comprised nine dailies and three Sunday newspapers. Later, the name was changed to "Dow Jones Local Media Group".

1971 to 1997 brought about a series of launches, acquisitions, and joint ventures, including " Factiva ", _ The Wall Street Journal Asia
The Wall Street Journal Asia
_, _ The Wall Street Journal Europe _, the WSJ.com website, Dow Jones Indexes, MarketWatch , and "WSJ Weekend Edition". In 2007 News Corp. acquired Dow Jones. _ WSJ. _, a luxury lifestyle magazine, was launched in 2008.

INTERNET EXPANSION

Further information: OpinionJournal.com

A complement to the print newspaper, _The Wall Street
Wall Street
Journal Online_, was launched in 1996. In 2003, Dow Jones began to integrate reporting of the _Journal'_s print and online subscribers together in Audit Bureau of Circulations statements. In 2007, it was commonly believed to be the largest paid-subscription news site on the Web, with 980,000 paid subscribers. Since then, online subscribership has fallen, due in part to rising subscription costs, and was reported at 400,000 in March 2010. In May 2008, an annual subscription to the online edition of _The Wall Street
Wall Street
Journal_ cost $119 for those who do not have subscriptions to the print edition. By June 2013, the monthly cost for a subscription to the online edition was $22.99, or $275.88 annually, excluding introductory offers. _ Vladimir Putin
Vladimir Putin
with Journal_ correspondent Karen Elliott House in 2002

On November 30, 2004, Oasys Mobile and _The Wall Street
Wall Street
Journal_ released an app that would allow users to access content from the _ Wall Street
Wall Street
Journal Online_ via their mobile phone. It "will provide up-to-the-minute business and financial news from the Online Journal, along with comprehensive market, stock and commodities data, plus personalized portfolio information—directly to a cell phone".

Many of _The Wall Street
Wall Street
Journal_ news stories are available through free online newspapers that subscribe to the Dow Jones syndicate . Pulitzer Prize–winning stories from 1995 are available free on the Pulitzer web site.

In September 2005, the _Journal_ launched a weekend edition, delivered to all subscribers, which marked a return to Saturday publication after a lapse of some 50 years. The move was designed in part to attract more consumer advertising.

In 2005, the _Journal_ reported a readership profile of about 60 percent top management, an average income of $191,000, an average household net worth of $2.1 million, and an average age of 55.

In 2007, the _Journal_ launched a worldwide expansion of its website to include major foreign-language editions. The paper had also shown an interest in buying the rival _ Financial Times _.

DESIGN CHANGES

The nameplate is unique in having a period at the end.

On September 5, 2006, the _Journal_ included advertising on its front page for the first time. This followed the introduction of front-page advertising on the European and Asian editions in late 2005.

After presenting nearly identical front-page layouts for half a century—always six columns, with the day's top stories in the first and sixth columns, "What's News" digest in the second and third, the "A-hed" feature story in the fourth (with 'hed' being jargon for headline ) and themed weekly reports in the fifth column – the paper in 2007 decreased its broadsheet width from 15 to 12 inches while keeping the length at 22 3⁄4 inches, to save newsprint costs. News design consultant Mario Garcia collaborated on the changes. Dow Jones said it would save US$18 million a year in newsprint costs across all _The Wall Street
Wall Street
Journal_ papers. This move eliminated one column of print, pushing the "A-hed" out of its traditional location (though the paper now usually includes a quirky feature story on the right side of the front page, sandwiched among the lead stories).

The paper still uses ink dot drawings called hedcuts , introduced in 1979 and originally created by Kevin Sprouls , in addition to photographs, a method of illustration considered a consistent visual signature of the paper. The _Journal_ still heavily employs the use of caricatures , notably those of Ken Fallin , such as when Peggy Noonan memorialized then-recently deceased newsman Tim Russert . The use of color photographs and graphics has become increasingly common in recent years with the addition of more "lifestyle" sections.

The daily was awarded by the Society for News Design World's Best Designed Newspaper award for 1994 and 1997.

NEWS CORPORATION AND NEWS CORP

On May 2, 2007, News Corporation made an unsolicited takeover bid for Dow Jones, offering US$60 a share for stock that had been selling for US$33 a share. The Bancroft family , which controlled more than 60% of the voting stock, at first rejected the offer, but later reconsidered its position.

Three months later, on August 1, 2007, News Corporation and Dow Jones entered into a definitive merger agreement. The US$5 billion sale added _The Wall Street
Wall Street
Journal_ to Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
's news empire, which already included Fox News Channel , financial network unit and London's _ The Times _, and locally within New York, the _New York Post _, along with Fox flagship station WNYW
WNYW
(Channel 5) and MyNetworkTV flagship WWOR (Channel 9).

On December 13, 2007, shareholders representing more than 60 percent of Dow Jones's voting stock approved the company's acquisition by News Corporation.

In an editorial page column, publisher L. Gordon Crovitz said the Bancrofts and News Corporation had agreed that the _Journal_'s news and opinion sections would preserve their editorial independence from their new corporate parent:

A special committee was established to oversee the paper's editorial integrity. When the managing editor Marcus Brauchli resigned on April 22, 2008, the committee said that News Corporation had violated its agreement by not notifying the committee earlier. However, Brauchli said he believed that new owners should appoint their own editor.

A 2007 _Journal_ article quoted charges that Murdoch had made and broken similar promises in the past. One large shareholder commented that Murdoch has long "expressed his personal, political and business biases through his newspapers and television stations". Former _Times _ assistant editor Fred Emery remembers an incident when "Mr. Murdoch called him into his office in March 1982 and said he was considering firing Times editor Harold Evans . Mr. Emery says he reminded Mr. Murdoch of his promise that editors couldn't be fired without the independent directors' approval. 'God, you don't take all that seriously, do you?' Mr. Murdoch answered, according to Mr. Emery." Murdoch eventually forced out Evans.

In 2011, _ The Guardian
The Guardian
_ found evidence that the _Journal_ had artificially inflated its European sales numbers, by paying Executive Learning Partnership for purchasing 16% of European sales. These inflated sales numbers then enabled the _Journal_ to charge similarly inflated advertising rates, as the advertisers would think that they reached more readers than they actually did. In addition, the _Journal_ agreed to run "articles" featuring Executive Learning Partnership, presented as news, but effectively advertising. The case came to light after a Belgian _ Wall Street
Wall Street
Journal_ employee, Gert Van Mol , informed Dow Jones CEO Les Hinton about the questionable practice. As a result, the then _ Wall Street
Wall Street
Journal Europe_ CEO and Publisher Andrew Langhoff was fired after it was found out he personally pressured journalists into covering one of the newspaper's business partners involved in the issue. Since September 2011 all the online articles that resulted from the ethical wrongdoing carry a Wall Street
Wall Street
Journal disclaimer informing the readers about the circumstances in which they were created.

The _Journal_, along with its parent Dow Jones ">'s editor-in-chief, Gerard Baker, announced that layoffs and consolidation to its sections would take place. In the memo, the new format for the newspaper will have a "Business & Finance" section that will combine its current "Business & Tech" and "Money & Investing" sections. It will also include a new "Life ">'s page count averaged as much as 96 pages an issue, but with the industry-wide decline in advertising, the Journal in 2009–10 more typically published about 50 to 60 pages per issue. Regularly scheduled sections are:

* Section One – every day; corporate news, as well as political and economic reporting and the opinion pages * Marketplace – Monday through Friday; coverage of health, technology, media , and marketing industries (the second section was launched June 23, 1980) * Money and Investing – every day; covers and analyzes international financial markets (the third section was launched October 3, 1988) * Personal Journal – published Tuesday through Thursday; covers personal investments, careers and cultural pursuits (the section was introduced April 9, 2002) * Off Duty – published Saturdays in WSJ Weekend; focuses on fashion, food, design, travel and gear/tech. The section was launched September 25, 2010. * Review – published Saturdays in WSJ Weekend; focuses on essays, commentary, reviews and ideas. The section was launched September 25, 2010. * Mansion – published Fridays; focuses on high-end real estate. The section was launched October 5, 2012. * WSJ Magazine – Launched in 2008 as a quarterly, this luxury magazine supplement distributed within the U.S., European and Asian editions of The Wall Street
Wall Street
Journal grew to 12 issues per year in 2014.

In addition, several columnists contribute regular features to the _Journal_ opinion page and OpinionJournal.com :

* Weekdays – Best of the Web Today by James Freeman * Monday – Americas by Mary O\'Grady * Wednesday – Business World by Holman W. Jenkins Jr * Thursday – Wonder Land by Daniel Henninger * Friday – Potomac Watch by Kimberley Strassel * Weekend Edition – Rule of Law, The Weekend Interview (variety of authors), Declarations by Peggy Noonan
Peggy Noonan

_WSJ._

Main article: WSJ.

_WSJ._ is _The Wall Street
Wall Street
Journal_'s luxury lifestyle magazine. Its coverage spans art, fashion, entertainment, design, food, architecture, travel and more. Kristina O'Neill is Editor in Chief and Anthony Cenname is Publisher.

Launched as a quarterly in 2008, the magazine grew to 12 issues a year for 2014. The magazine is distributed within the U.S. Weekend Edition of _The Wall Street
Wall Street
Journal_ newspaper (average paid print circulation is +2.2 million*), the European and Asian editions, and is available on WSJ.com. Each issue is also available throughout the month in _The Wall Street
Wall Street
Journal'_s iPad app.

Penélope Cruz , Carmelo Anthony , Woody Allen , Scarlett Johansson
Scarlett Johansson
, Emilia Clarke , Daft Punk , and Gisele Bündchen have all been featured on the cover.

In 2012, the magazine launched its signature platform, The Innovator Awards. An extension of the November Innovators issue, the awards ceremony, held in New York City
New York City
at Museum of Modern Art
Museum of Modern Art
, honors visionaries across the fields of design, fashion, architecture, humanitarianism, art and technology. The 2013 winners were: Alice Waters (Humanitarianism); Daft Punk (Entertainment); David Adjaye (Architecture); Do Ho Su (Art); Nick D'Aloisio (Technology); Pat McGrath (Fashion); Thomas Woltz (Design).

In 2013, _Adweek_ awarded _WSJ._ "Hottest Lifestyle Magazine of the Year" for its annual Hot List.

* U.S. Circulation: Each issue of _WSJ._ is inserted into the weekend edition of _The Wall Street
Wall Street
Journal_, whose average paid circulation for the three months ending September 30, 2013 was 2,261,772 as reported to the Alliance for Audited Media (AAM).

OPERATIONS

_The Wall Street
Wall Street
Journal_ has a global news staff of more than 2,000 journalists in 85 news bureaus across 51 countries. It has 26 printing plants.

RECENT MILESTONES

_ This section NEEDS ADDITIONAL CITATIONS FOR VERIFICATION . Please help improve this article by adding citations to reliable sources . Unsourced material may be challenged and removed. (July 2017)_ _(Learn how and when to remove this template message )_

* WSJ Live became available on mobile devices, including iPad , in September 2011. * _WSJ Weekend_, the weekend newspaper, expanded September 2010, with two new sections: "Off Duty" and "Review". * "Greater New York", a stand-alone, full color section dedicated to the New York metro area, launched April 2010. * _The Wall Street
Wall Street
Journal'_s San Francisco Bay Area Edition, which focuses on local news and events, launched on November 5, 2009, appearing locally each Thursday in the print Journal and every day on online at WSJ.com/SF. * _WSJ Weekend_, formerly called _Saturday's Weekend Edition_: September 2005. * Launch of _Today's Journal_, which included both the addition of _Personal Journal_ and color capacity to the _Journal_: April 2002. * _Friday Journal_, formerly called _First Weekend Journal_: March 20, 1998. * WSJ.com launched in April 1996. * First three-section _Journal_: October 1988. * First two-section _Journal_: June 1980.

EDITORIAL PAGE AND POLITICAL STANCE

Further information: The Wall Street
Wall Street
Journal Editorial Board

The _Journal_ won its first two Pulitzer Prizes for editorial writing in 1947 and 1953. Subsequent Pulitzer Prizes have been awarded for editorial writing to Robert L. Bartley in 1980 and Joseph Rago in 2011; for criticism to Manuela Hoelterhoff in 1983 and Joe Morgenstern in 2005; and for commentary to Vermont Royster in 1984, Paul Gigot in 2000, Dorothy Rabinowitz in 2001, Bret Stephens in 2013, and Peggy Noonan in 2017.

Two summaries published in 1995 by the progressive blog Fairness and Accuracy in Reporting , and in 1996 by the _Columbia Journalism Review _ criticized the _Journal_'s editorial page for inaccuracy during the 1980s and 1990s.

The Journal describes the history of its editorials:

They are united by the mantra "free markets and free people", the principles, if you will, marked in the watershed year of 1776 by Thomas Jefferson
Thomas Jefferson
's Declaration of Independence and Adam Smith 's _Wealth of Nations _. So over the past century and into the next, the _Journal_ stands for free trade and sound money ; against confiscatory taxation and the ukases of kings and other collectivists ; and for individual autonomy against dictators, bullies and even the tempers of momentary majorities. If these principles sound unexceptionable in theory, applying them to current issues is often unfashionable and controversial.

Its historical position was much the same. As former editor William H. Grimes wrote in 1951:

On our editorial page we make no pretense of walking down the middle of the road. Our comments and interpretations are made from a definite point of view. We believe in the individual, in his wisdom and his decency. We oppose all infringements on individual rights, whether they stem from attempts at private monopoly, labor union monopoly or from an overgrowing government. People will say we are conservative or even reactionary. We are not much interested in labels but if we were to choose one, we would say we are radical. Just as radical as the Christian doctrine.

Every Thanksgiving the editorial page prints two famous articles that have appeared there since 1961. The first is titled _The Desolate Wilderness_, and describes what the Pilgrims saw when they arrived at the Plymouth Colony . The second is titled _And the Fair Land_, and describes the bounty of America. It was written by a former editor, Vermont C. Royster , whose Christmas article _In Hoc Anno Domini_, has appeared every December 25 since 1949.

ECONOMIC VIEWS

During the Reagan administration , the newspaper's editorial page was particularly influential as the leading voice for supply-side economics . Under the editorship of Robert Bartley , it expounded at length on economic concepts such as the Laffer curve , and how a decrease in certain marginal tax rates and the capital gains tax could allegedly increase overall tax revenue by generating more economic activity.

In the economic argument of exchange rate regimes (one of the most divisive issues among economists), the _Journal_ has a tendency to support fixed exchange rates over floating exchange rates . For example, the _Journal_ was a major supporter of the Chinese yuan 's peg to the dollar, and strongly disagreed with American politicians who criticized the Chinese government about the peg. It opposed China's move to let the yuan gradually float, arguing that the fixed rate benefited both the United States
United States
and China.

The _Journal_'s views compare with those of the British publication _ The Economist _, with its emphasis on free markets. However, the _Journal_ demonstrates important distinctions from European business newspapers, most particularly in regard to the relative significance of, and causes of, the American budget deficit . (The _Journal_ generally points to the lack of foreign growth, while business journals in Europe and Asia blame the low savings rate and concordant high borrowing rate in the United States).

POLITICAL STANCE

The _Journal_\'s editorial pages and columns , run separately from the news pages, are highly influential in American conservative circles. As editors of the editorial page, Vermont C. Royster (served 1958–1971) and Robert L. Bartley (served 1972–2000) were especially influential in providing a conservative interpretation of the news on a daily basis. Some of the _Journal'_s former reporters claim that the paper has adopted a more conservative tone since Rupert Murdoch 's purchase.

The editorial board has long argued for a pro-business immigration policy. In a July 3, 1984 editorial, the board wrote: "If Washington still wants to 'do something' about immigration, we propose a five-word constitutional amendment: There shall be open borders ." This stand on immigration reform places the _Journal_ in contrast to most conservative activists, politicians, and media publications for example _ National Review _ and _ The Washington Times _, who favor heightened restrictions on immigration.

The _Journal_'s editorial page has been seen as critical of many aspects of Barack Obama
Barack Obama
's presidency. In particular, it has been a prominent critic of the Affordable Care Act legislation passed in 2010 and has featured many opinion columns attacking various aspects of the bill. The _Journal_'s editorial page has also criticized the Obama administration\'s energy policies and foreign policy.

The editorial board of _The Wall Street
Wall Street
Journal_ tends to reject widely held views on climate change—namely that it poses a major threat to human existence, is largely caused by fossil fuel emissions, and can be prevented through public policy. _The Journal_ is regarded as a forum for climate change skeptics , publishing articles by scientists skeptical of the consensus position on climate change in its op-ed section, including several essays by Richard Lindzen of MIT . Similarly, the _Journal_ has been accused of refusing to publish opinions of scientists which present the mainstream view on climate change. According to a 2016 analysis, 14% of the guest editorials presented the results of "mainstream climate science," while the majority did not. Also, none of 201 editorials published in the WSJ since 1997 concede that the burning of fossil fuels was causing climate change. A 2015 study found _The Wall Street
Wall Street
Journal_ was the newspaper that was least likely to present negative effects of global warming among several newspapers. It was also the most likely to present negative economic framing when discussing climate change mitigation policies, tending to taking the stance that the cost of such policies generally outweighs their benefit.

BIAS IN NEWS PAGES

The _Journal_'s editors stress the independence and impartiality of their reporters.

In a 2004 study, Tim Groseclose and Jeff Milyo argue the _Journal_'s news pages have a pro-liberal bias because they more often quote liberal think tanks. They calculated the ideological attitude of news reports in 20 media outlets by counting the frequency they cited particular think tanks and comparing that to the frequency that legislators cited the same think tanks. They found that the news reporting of _The Journal_ was the most liberal (more liberal than NPR or _ The New York Times _). The study did not factor in editorials. Mark Liberman criticized the model used to calculate bias in the study and argued that the model unequally affected liberals and conservatives and that "..the model starts with a very peculiar assumption about the relationship between political opinion and the choice of authorities to cite." "think tank ideology only matters to liberals."

The company's planned and eventual acquisition by News Corp in 2007 led to significant media criticism and discussion about whether the news pages would exhibit a rightward slant under Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
. An August 1 editorial responded to the questions by asserting that Murdoch intended to "maintain the values and integrity of the _Journal_."

NOTABLE STORIES AND PULITZER PRIZES

The _Journal_ has won more than 30 Pulitzer Prizes in its history. Staff journalists who led some of the newspaper's best-known coverage teams have later published books that summarized and extended their reporting.

1987: RJR NABISCO BUYOUT

In 1987, a bidding war ensued between several financial firms for tobacco and food giant RJR Nabisco . Bryan Burrough and John Helyar documented the events in more than two dozen _Journal_ articles. Burrough and Helyar later used these articles as the basis of a bestselling book, _Barbarians at the Gate: The Fall of RJR Nabisco _, which was turned into a film for HBO.

1988: INSIDER TRADING

In the 1980s, then _Journal_ reporter James B. Stewart brought national attention to the illegal practice of insider trading . He was awarded the Pulitzer Prize in explanatory journalism in 1988, which he shared with Daniel Hertzberg , who went on to serve as the paper's senior deputy managing editor before resigning in 2009. Stewart expanded on this theme in his book, _Den of Thieves _.

1997: AIDS TREATMENT

David Sanford, a Page One features editor who was infected with HIV in 1982 in a bathhouse, wrote a front-page personal account of how, with the assistance of improved treatments for HIV, he went from planning his death to planning his retirement. He and six other reporters wrote about the new treatments, political and economic issues, and won the 1997 Pulitzer Prize for National Reporting about AIDS.

2000: ENRON

Jonathan Weil , a reporter at the Dallas bureau of _The Wall Street Journal_, is credited with first breaking the story of financial abuses at Enron in September 2000. Rebecca Smith and John R. Emshwiller reported on the story regularly, and wrote a book, _24 Days_.

2001: 9/11

The _Journal_ claims to have sent the first news report, on the Dow Jones wire, of a plane crashing into the World Trade Center on September 11, 2001. Its headquarters, at One World Financial Center , was severely damaged by the collapse of the World Trade Center just across the street. Top editors worried that they might miss publishing the first issue for the first time in the paper's 112-year history. They relocated to a makeshift office at an editor's home, while sending most of the staff to Dow Jones's South Brunswick, N.J. , corporate campus, where the paper had established emergency editorial facilities soon after the 1993 World Trade Center bombing . The paper was on the stands the next day, albeit in scaled-down form. Perhaps the most compelling story in that day's edition was a first-hand account of the Twin Towers' collapse written by then-Foreign Editor (and current Washington bureau chief) John Bussey, who holed up in a ninth-floor Journal office, literally in the shadow of the towers, from where he phoned in live reports to CNBC as the towers burned. He narrowly escaped serious injury when the first tower collapsed, shattering all the windows in the _Journal_'s offices and filling them with dust and debris. The _Journal_ won a 2002 Pulitzer Prize in Breaking News Reporting for that day's stories.

The _Journal_ subsequently conducted a worldwide investigation of the causes and significance of 9/11, using contacts it had developed while covering business in the Arab world. In Kabul, Afghanistan
Kabul, Afghanistan
, a reporter from _The Wall Street
Wall Street
Journal_ bought a pair of looted computers that Al Qaeda leaders had used to plan assassinations, chemical and biological attacks, and mundane daily activities. The encrypted files were decrypted and translated. It was during this coverage that terrorists kidnapped and killed _Journal_ reporter Daniel Pearl .

2007: STOCK OPTION SCANDAL

In 2007, the paper won the Pulitzer Prize for Public Service , with its iconic Gold Medal, for exposing companies that illegally backdate stock options they awarded executives to increase their value.

2008: BEAR STEARNS FALL

Kate Kelly wrote a three-part series that detailed events that led to the collapse of Bear Stearns .

2010: MCDONALD\'S HEALTH CARE

A report published on September 30, 2010 detailing allegations McDonald\'s had plans to drop health coverage for hourly employees drew criticism from McDonald's as well as the Obama administration. The WSJ reported the plan to drop coverage stemmed from new health care requirements under the Patient Protection and Affordable Care Act . McDonald's called the report "speculative and misleading," stating they had no plans to drop coverage. The WSJ report and subsequent rebuttal received coverage from several other media outlets.

2015: MALAYSIA PRIME MINISTER NAJIB RAZAK AND 1MDB

In 2015, a report published by the _Journal_ alleged that up to US$700 million was wired from 1MDB , a Malaysian state investment company, to the personal accounts of Malaysia Prime Minister Najib Razak in AmBank , the fifth largest lender in Malaysia. Razak responded by threatening to sue the New York-based newspaper.

The report prompted some governmental agencies in Malaysia to conduct an investigation into the allegation.

2015–PRESENT: THERANOS INVESTIGATION

In 2015, a report written by the _Journal'_s John Carreyrou alleged that blood testing company Theranos ' technology was faulty and founder Elizabeth Holmes was misleading investors. According to _Vanity Fair _, "a damning report published in _The Wall Street Journal_ had alleged that the company was, in effect, a sham—that its vaunted core technology was actually faulty and that Theranos administered almost all of its blood tests using competitors' equipment." The _Journal_ has subsequently published several reports questioning Theranos' and Holmes' credibility.

SEE ALSO

* _ New York City
New York City
portal

* The Economic Times _ * _ Far Eastern Economic Review _ * _ Index of Economic Freedom _ – an annual report published by the _Journal_ together with The Heritage Foundation * _ Journal Editorial Report _, the weekly Fox News Channel series featuring WSJ editorial writers and board members * Lucky duckies * Media in New York City
New York City
* _ On the Money (2013 TV series) _ – the current title of a CNBC-produced program known as _The Wall Street
Wall Street
Journal Report_ from 1970 until the CNBC/Dow Jones split in January 2013.

* Other Wall Street
Wall Street
Journal editions

* _ The Wall Street Journal Asia
The Wall Street Journal Asia
_ * _ The Wall Street Journal Europe _ * _The Wall Street
Wall Street
Journal Special
Special
Editions _ * Wall Street
Wall Street
Journal Radio Network

* Worth Bingham Prize

REFERENCES

* ^ "Total Circ for US Newspapers". Alliance for Audited Media . Archived from the original on March 17, 2013. Retrieved June 9, 2013. * ^ _A_ _B_ Plambeck, Joseph (April 26, 2010). "Newspaper Circulation Falls Nearly 9%". _The New York Times_. * ^ "The Pulitzer Prizes – What\'s New". pulitzer.org. Retrieved April 10, 2017. * ^ Dow Jones & Co. Inc., "Dow Jones History – The Late 1800s", Retrieved July 25, 2013. * ^ _A_ _B_ _C_ _D_ _E_ Crossen, Cynthia. "It All Began in the Basement of a Candy Store", _The Wall Street
Wall Street
Journal_ (New York), p. B1, August 1, 2007. * ^ "Dow Jones Local Media Group, Inc.". _dowjoneslmg.com_. * ^ Edgecliffe-Johnson, Andrew (September 3, 2008). "WSJ magazine targets upscale market". _The Financial Times _. The Financial Times. * ^ "The Wall Street
Wall Street
Journal Announces New Integrated Print and Online Sales and Marketing
Marketing
Initiatives". Press release. November 3, 2003. * ^ "Subscribing to the Wall Street
Wall Street
Journal". _WSJ_. June 17, 2013.

* ^ "Oasys Mobile, Inc. News Release". Phx.corporate. Retrieved June 5, 2011. * ^ "The Pulitzer Prizes – What\'s New". _pulitzer.org_. * ^ Mitchell, Bill. "The Wall Street
Wall Street
Journal Weekend Edition: Expectations, Surprises, Disappointments". Poynter Online , September 21, 2005. * ^ Wray, Richard (February 1, 2007). "How the word on Wall Street will spread around the world". _The Guardian_. UK. Retrieved February 3, 2007. * ^ "Punctuation Nerds Stopped by Obama Slogan, \'Forward.\'". _The Wall Street
Wall Street
Journal_. July 31, 2012. Retrieved October 30, 2012. * ^ " Wall Street
Wall Street
Journal Introduces New Front Page Advertising Opportunity". Press release, July 18, 2006. Retrieved August 19, 2006. * ^ WSJ.com Guided Tour: Page One, accessed August 30, 2007. * ^ Ahrens, Frank (October 12, 2005). "_ Wall Street
Wall Street
Journal_ To Narrow Its Pages". _The Washington Post_. Retrieved August 19, 2006. * ^ "Picturing Business in America", Smithsonian National Portrait Gallery , Retrieved August 19, 2006. * ^ Noonan, Peggy (June 20, 2008). " Tim Russert WSJ drawing". _WSJ_. Retrieved June 5, 2011. * ^ Caricaturist Captures the Corporate Market, Biz Bash Orlando, August 11, 2008. * ^ "World\'s Best-Designed winners (2006)". _Society for News Design_. Retrieved October 8, 2013. * ^ For background and sequel, see: Ellison, Sarah, _War at the Wall Street
Wall Street
Journal: Inside the Struggle To Control an American Business Empire_, Houghton Mifflin Harcourt, 2010. ISBN 978-0-547-15243-1 (Also published as: _War at The Wall Street
Wall Street
Journal: How Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
Bought an American Icon", Sydney, Text Publishing, 2010.)_ * ^ "Murdoch wins Control of Dow Jones". BBC. August 1, 2007. Retrieved August 1, 2007. * ^ "Murdoch clinches deal for publisher of Journal". MSNBC . August 1, 2007. Retrieved August 9, 2007. * ^ " News Corp Dow Jones Deal Done –". Portfolio.com. September 11, 2008. Retrieved June 5, 2011. * ^ _A_ _B_ L. Gordon Crovitz , "A Report to Our Readers". _The Wall Street
Wall Street
Journal_ (New York), page A14, August 1, 2007. * ^ Steve Stecklow (April 30, 2008). "WSJ Editor\'s Resignation Is Criticized By Committee". _The Wall Street
Wall Street
Journal_. Retrieved September 27, 2008. * ^ Steve Stecklow, Aaron O. Patrick, Martin Peers, and Andrew Higgins, "Calling the shots: In Murdoch\'s career, a hand in the news; his aggressive style can blur boundaries; \'Buck stops with me\'", _ Wall Street
Wall Street
Journal_, June 5, 2007. * ^ Davies, Nick (October 12, 2011). " Wall Street
Wall Street
Journal circulation scam claims senior Murdoch executive". _The Guardian_. London. Retrieved October 13, 2011. * ^ Staff, THR (October 12, 2011). " News Corp Ignored Wall Street Journal Circulation Inflation (Report)". _The Hollywood Reporter_. US. Retrieved October 13, 2011. * ^ Meyers, Steve (October 13, 2011). "WSJ Europe publisher resigns after reports he \'personally pressured\' journalists into covering paper\'s business partner". _Pointer_. US. Retrieved October 13, 2011.

* ^ Sonne, Paul (October 12, 2011). "Publisher of WSJ Europe Resigns After Ethics Inquiry". _WSJ Online_. London. Retrieved October 13, 2011. * ^ " Wall Street
Wall Street
Journal Begins Layoffs, Cuts Sections". _Forbes_. New York. November 2, 2016. Retrieved November 2, 2016. * ^ "Opinion, Editorials, Columns, Op-Ed, Letters to the Editor, Commentary - Wall Street
Wall Street
Journal - Wsj.com". _opinionjournal.com_. * ^ Chukky Nze. " WSJ. Media Kit". _ WSJ. Media Kit_. * ^ "Check Out All of the Winners in the Print Category
Category
From This Year\'s Hot List". _AdWeek_. * ^ _A_ _B_ Dow Jones ">(PDF). _Dow Jones_. Dow Jones & Company. Retrieved July 25, 2013. * ^ Dow Jones & Company (2011). "Worldwide Bureaus". _Dow Jones_. Dow Jones & Company. Retrieved August 25, 2011. * ^ " Wall Street
Wall Street
Journal Adds to Live Video Programming". _The New York Times_. September 13, 2011. * ^ Naureckas, Jim; Rendall, Steve (September–October 1995). "20 Reasons Not to Trust the Journal Editorial Page". _Extra!_. Fairness and Accuracy in Reporting. Lieberman, Trudy (July–August 1996). "Bartley\'s Believe It Or Not!". _Columbia Journalism Review_. * ^ Grimes, William H. (January 2, 1951). "A Newspaper's Philosophy". _ Wall Street
Wall Street
Journal_. New York, NY. seen in "A Newspaper\'s Philosophy". _Dow Jones_. Dow Jones & Company. 2007. Archived from the original on July 16, 2007. Retrieved August 26, 2011. * ^ Richard Vetter, " Wall Street
Wall Street
Journal," in Bruce Frohnen, ed. _American Conservatism_ (2006) pp 898–99 * ^ Carr, David (December 13, 2009). "The Media Equation: Under Murdoch, Tilting Rightward at The Journal". _The New York Times_. * ^ Rutenberg, Jim (June 3, 2007). "The editorial page commonly publishes pieces by U.S. and world leaders in academia, business, government and politics". Nytimes.com. Retrieved June 5, 2011. * ^ Wagner, Michael W., and Timothy P. Collins. "Does Ownership Matter? The case of Rupert Murdoch's purchase of the Wall Street Journal". _Journalism Practice_ (2014) 8#6 pp: 1–14. online * ^ "Big Solar\'s Subsidy Bubble". August 30, 2015 – via Wall Street Journal. * ^ "Obama\'s Tide of War". _The Wall Street
Wall Street
Journal_. October 19, 2016. Retrieved April 24, 2017. * ^ "Obama\'s Iran Missile War". _The Wall Street
Wall Street
Journal_. October 13, 2016. Retrieved April 24, 2017. * ^ Shaun W. Elsasser, Riley E. Dunlap: _Leading Voices in the Denier Choir: Conservative Columnists' Dismissal of Global Warming and Denigration of Climate Science_. American Behavioral Scientist 57, No. 6, 2013, 754–776, doi :10.1177/0002764212469800 . * ^ Karen Akerlof et al.: _Communication of climate projections in US media amid politicization of model science_. Nature Climate Change 2, 2012, 648–654 doi :10.1038/nclimate1542 . * ^ Cook, J.; Nuccitelli, D.; Green, S. A.; Richardson, M.; Winkler, B. R.; Painting, R.; Way, R.; Jacobs, P.; Skuce, A. (2013). "Quantifying the consensus on anthropogenic global warming in the scientific literature". _Environmental Research Letters_. 8 (2): 024024. doi :10.1088/1748-9326/8/2/024024 . * ^ Lindzen, Richard S. (November 30, 2009). "The Climate Science Isn\'t Settled". _ Wall Street
Wall Street
Journal_. Retrieved February 17, 2014. * ^ Remarkable Editorial Bias On Climate Science At The Wall Street Journal, By PETER GLEICK, Forbes, January 27, 2012 * ^ " Wall Street
Wall Street
Journal accepts environmentalist ad but charges extra". _The Washington Post_. June 14, 2016. Retrieved June 17, 2016.

* ^ Lauren Feldman et al.: _Polarizing news? Representations of threat and efficacy in leading US newspapers' coverage of climate change_. Public Understanding of Science 2015, doi :10.1177/0963662515595348 . * ^ Groseclose, T.; Milyo, J. (2005). "A Measure of Media Bias". _The Quarterly Journal of Economics_. 120 (4): 1191. doi :10.1162/003355305775097542 . * ^ Liberman, Mark (December 22, 2005). "Linguistics, Politics, Mathematics". Language Log. Retrieved November 6, 2006. * ^ Shafer, Jack (May 7, 2007). "The Murdoch Street Journal". _Slate_. Retrieved September 7, 2008. * ^ "A New Owner". _The Wall Street
Wall Street
Journal_. August 1, 2007. Retrieved September 7, 2008. * ^ _Barbarians at the Gate_ on IMDb * ^ "The Pulitzer Prizes". * ^ Sanford, David. "Back to the Future: One Man\'s AIDS Tale Shows How Quickly Epidemic Has Turned". _The Wall Street
Wall Street
Journal_ (New York), November 8, 1997. * ^ Pulitzer Prize Winners: 1997 – National Reporting, retrieved August 8, 2007. Archived July 11, 2007, at the Wayback Machine . * ^ Gladwell, Malcolm. "Open Secrets". _The New Yorker_, January 8, 2007. * ^ Enron CFO\'s Partnership Had Millions in Profit, _The Wall Street Journal_ (New York), October 19, 2001. Retrieved August 19, 2006. (PDF) * ^ "Raymond Snoddy on Media: Logic says WSJ is safe with Murdoch". Mediaweek.co.uk. June 6, 2007. Retrieved June 5, 2011. * ^ _A_ _B_ Bussey, John. "The Eye of the Storm: One Journey Through Desperation and Chaos". _The Wall Street
Wall Street
Journal_, page A1, September 12, 2001. Retrieved August 8, 2007. * ^ "The Pulitzer Prizes – Works". _pulitzer.org_. * ^ Cullison, Alan, and Andrew Higgins. "Forgotten Computer Reveals Thinking Behind Four Years of Al Qaeda Doings". _The Wall Street Journal_ (New York), December 31, 2001. * ^ "The Pulitzer Prizes – The Medal". _The Pulitzer Prizes_. Retrieved October 29, 2013. * ^ Ademy, Janet (September 30, 2010). "McDonald\'s May Drop Health Plan". Wall Street
Wall Street
Journal. Retrieved September 30, 2010. * ^ Arnall, Daniel (September 30, 2010). "McDonald\'s Fights Back Against Report It Will Drop Health Care Plan". ABC News. Retrieved September 30, 2010. * ^ Fulton, April (September 30, 2010). "McDonald\'s threatens to cut skimpy health plans". National Public Radio. Retrieved September 30, 2010. * ^ Pequent, Julian (September 30, 2010). "Health secretary says McDonald\'s not dropping health plans". The Hill. Retrieved September 30, 2010. * ^ Weisenthal, Joe (September 30, 2010). "The WSJ\'s Demonization Of Obamacare Hits New Low With Article On McDonald\'s Dropping Coverage". Business Insider. Retrieved September 30, 2010. * ^ Jason Ng (July 7, 2015). "Malaysia Orders Freeze of Accounts Tied to Probe of Alleged Transfers to Prime Minister Najib". _WSJ_. * ^ Carreyrou, John (October 16, 2015). "Hot Startup Theranos Has Struggled With Its Blood-Test Technology". _ Wall Street
Wall Street
Journal_. ISSN 0099-9660 . Retrieved April 22, 2017. * ^ _A_ _B_ Bilton, Nick. "Exclusive: How Elizabeth Holmes\'s House of Cards Came Tumbling Down". _The Hive_. Retrieved April 22, 2017. * ^ "Are The Wall Street
Wall Street
Journal\'s Allegations About Theranos True". _Fortune_. Retrieved April 22, 2017. * ^ Weaver, Christopher; Carreyrou, John (January 18, 2017). "Second Theranos Lab Failed U.S. Inspection". _ Wall Street
Wall Street
Journal_. ISSN 0099-9660 . Retrieved April 22, 2017. * ^ Weaver, Christopher (April 22, 2017). " Theranos Secretly Bought Outside Lab Gear, Ran Fake Tests: Court Filings". _Wall Street Journal_. ISSN 0099-9660 . Retrieved April 22, 2017.

FURTHER READING

* Merrill, John C. and Harold A. Fisher. _The world's great dailies: profiles of fifty newspapers_ (1980) pp 338–41

EXTERNAL LINKS

_ Wikimedia Commons has media related to THE WALL STREET JOURNAL _.