HOME
The Info List - Newsweek


--- Advertisement ---



(i) (i) (i) (i) (i)

NEWSWEEK is an American weekly news magazine founded in 1933. It was published in four English-language editions and 12 global editions written in the language of the circulation region.

Between 2008 and 2012, Newsweek
Newsweek
underwent internal and external contractions designed to shift the magazine's focus and audience while improving its finances. Instead, losses accelerated: revenue dropped 38 percent from 2007 to 2009. The revenue declines prompted an August 2010 sale by owner The Washington Post Company
The Washington Post Company
to audio pioneer Sidney Harman —for a purchase price of one dollar and an assumption of the magazine's liabilities.

In November 2010, Newsweek
Newsweek
merged with the news and opinion website The Daily Beast , forming The Newsweek Daily Beast Company , after negotiations between the owners of the two publications. Tina Brown
Tina Brown
, The Daily Beast's editor-in-chief, served as the editor of both publications. Newsweek
Newsweek
was jointly owned by the estate of the late Harman and the diversified American media and Internet company IAC .

Newsweek
Newsweek
ceased print publication with the December 31, 2012, issue and transitioned to an all-digital format, called Newsweek
Newsweek
Global.

On August 3, 2013, IBT Media announced it had acquired Newsweek
Newsweek
from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek
Newsweek
brand and its online publication, but did not include The Daily Beast. IBT Media relaunched a print edition of Newsweek
Newsweek
on March 7, 2014.

CONTENTS

* 1 Circulation and branches

* 2 History

* 2.1 Founding and early years (1933–1961)

* 2.2 Under Post ownership (1961–2010)

* 2.2.1 Restructuring and new owner (2008–2010)

* 2.3 Merger with The Daily Beast (2010) * 2.4 Redesign (2011) * 2.5 Cessation of print format (2013) * 2.6 Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–present)

* 3 Highlights and controversies

* 3.1 Allegations of sexism * 3.2 Quran desecration controversy * 3.3 Claims of bias * 3.4 Other

* 4 Contributors and reporters * 5 See also * 6 References * 7 External links

CIRCULATION AND BRANCHES

In 2003, worldwide circulation was more than 4 million, including 2.7 million in the U.S; by 2010 it reduced to 1.5 million (with newsstand sales declining to just over 40,000 copies per week). Newsweek publishes editions in Japanese, Korean, Polish, Spanish, Rioplatense Spanish , Arabic , and Turkish , as well as an English language Newsweek
Newsweek
International. Russian Newsweek, published since 2004, was shut in October 2010. The Bulletin (an Australian weekly until 2008) incorporated an international news section from Newsweek.

Based in New York City, the magazine claimed 22 bureaus in 2011: nine in the U.S.: New York City, Los Angeles, Chicago/Detroit, Dallas, Miami, Washington, D.C., Boston and San Francisco, and others overseas in London, Paris, Berlin, Moscow, Jerusalem
Jerusalem
, Baghdad
Baghdad
, Tokyo, Hong Kong, Beijing, South Asia
South Asia
, Cape Town
Cape Town
, Mexico City and Buenos Aires
Buenos Aires
.

According to a 2015 column in the NY Post ("Media Ink": March 6, 2015), Newsweek's circulation had fallen to "just over 100,000" with staff at that time numbering "about 60 editorial staffers," up from a low of "less than 30 editorial staffers" in 2013, but with announced plans then to grow the number to "close to 100 in the next year."

HISTORY

Cover of the first issue of News-Week magazine

FOUNDING AND EARLY YEARS (1933–1961)

January 16, 1939, cover featuring Felix Frankfurter
Felix Frankfurter

News-Week was launched in 1933 by Thomas J.C. Martyn , a former foreign-news editor for Time . He obtained financial backing from a group of U.S. stockholders "which included Ward Cheney , of the Cheney silk family, John Hay Whitney
John Hay Whitney
, and Paul Mellon , son of Andrew W. Mellon ". Paul Mellon's ownership in Newsweek
Newsweek
apparently represented "the first attempt of the Mellon family to function journalistically on a national scale." The group of original owners invested around $2.5 million. Other large stockholders prior to 1946 were public utilities investment banker Stanley Childs and Wall Street corporate lawyer Wilton Lloyd-Smith.

Journalist Samuel T. Williamson served as the first editor-in-chief of Newsweek. The first issue of the magazine was dated 17 February 1933. Seven photographs from the week's news were printed on the first issue's cover.

In 1937 News-Week merged with the weekly journal Today, which had been founded in 1932 by future New York Governor and diplomat W. Averell Harriman , and Vincent Astor of the prominent Astor family. As a result of the deal, Harriman and Astor provided $600,000 in venture capital funds and Vincent Astor became both the chairman of the board and its principal stockholder between 1937 and his death in 1959.

In 1937 Malcolm Muir took over as president and editor-in-chief. He changed the name to Newsweek, emphasized interpretive stories, introduced signed columns, and launched international editions. Over time the magazine developed a broad spectrum of material, from breaking stories and analysis to reviews and commentary.

UNDER POST OWNERSHIP (1961–2010)

The magazine was purchased by The Washington Post Company
The Washington Post Company
in 1961.

Osborn Elliott was named editor of Newsweek
Newsweek
in 1961 and became the editor in chief in 1969.

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek
Newsweek
who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek
Newsweek
had a policy of only allowing men to be reporters. The women won, and Newsweek
Newsweek
agreed to allow women to be reporters. The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by a woman who had been hired on a freelance basis since there were no female reporters at the magazine.

Edward Kosner became editor from 1975 to 1979 after directing the magazine’s extensive coverage of the Watergate scandal
Watergate scandal
that led to the resignation of President Richard Nixon in 1974.

Richard M. Smith became Chairman in 1998, the year that the magazine inaugurated its "Best High Schools in America" list, a ranking of public secondary schools based on the Challenge Index , which measures the ratio of Advanced Placement or International Baccalaureate exams taken by students to the number of graduating students that year, regardless of the scores earned by students or the difficulty in graduating. Schools with average SAT
SAT
scores above 1300 or average ACT scores above 27 are excluded from the list; these are categorized instead as "Public Elite" High Schools. In 2008, there were 17 Public Elites.

Smith resigned as board chairman in December 2007.

Restructuring And New Owner (2008–2010)

The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format.

During 2008–2009, Newsweek
Newsweek
undertook a dramatic business restructuring. Citing difficulties in competing with online news sources to provide unique news in a weekly publication, the magazine refocused its content on opinion and commentary beginning with its May 24, 2009, issue. It shrank its subscriber rate base, from 3.1 million to 2.6 million in early 2008, to 1.9 million in July 2009 and then to 1.5 million in January 2010—a decline of 50% in one year. Meacham described his strategy as "counterintuitive" as it involved discouraging renewals and nearly doubling subscription prices as it sought a more affluent subscriber base for its advertisers. During this period, the magazine also laid off staff. While advertising revenues were down almost 50% compared to the prior year, expenses were also diminished, whereby the publishers hoped Newsweek
Newsweek
would return to profitability.

The financial results for 2009 as reported by The Washington Post Company showed that advertising revenue for Newsweek
Newsweek
was down 37% in 2009 and the magazine division reported an operating loss for 2009 of $29.3 million compared to a loss of $16 million in 2008. During the first quarter of 2010, the magazine lost nearly $11 million.

By May 2010, Newsweek
Newsweek
had been losing money for the past two years and was put up for sale. The sale attracted international bidders. One bidder was Syrian entrepreneur Abdulsalam Haykal , CEO of Syrian publishing company Haykal Media, who brought together a coalition of Middle Eastern investors with his company. Haykal later claimed his bid was ignored by Newsweek's bankers, Allen ">'s editor-in-chief, became editor of both publications. The new entity, The Newsweek
Newsweek
Daily Beast Company , was 50% owned by IAC/InterActiveCorp and 50% by Harman.

The goal of The Newsweek Daily Beast Company was to have The Daily Beast be a source of instant analysis of the news, while Newsweek would serve to take a look at the bigger picture, provide deeper analysis, and "connect the dots," in the words of Harman, and for both publications to ultimately be profitable.

During her tenure as editor-in-chief of Newsweek, Brown has taken the news weekly in a different direction from her predecessor. Whereas Jon Meacham looked to make the focus solely on politics and world affairs, Brown brought the focus back onto all of current events, not just politics, business, and world affairs (although these issues are still the focus of the magazine). This was evidenced by an increased attention to fashion and pop culture as seen in many of her covers since taking the job.

REDESIGN (2011)

Newsweek
Newsweek
was redesigned in March 2011. The new Newsweek
Newsweek
moved the "Perspectives" section to the front of the magazine, where it served essentially as a highlight reel of the past week on The Daily Beast. More room was made available in the front of the magazine for columnists, editors, and special guests. A new "News Gallery" section featured two-page spreads of photographs from the week with a brief article accompanying each one. The "NewsBeast" section featured short articles, a brief interview with a newsmaker, and several graphs and charts for quick reading in the style of The Daily Beast. This is where the Newsweek
Newsweek
staple "Conventional Wisdom" was located. Brown retained Newsweek's focus on in-depth, analytical features and original reporting on politics and world affairs, as well as a new focus on longer fashion and pop culture features. A larger culture section named "Omnivore" featured art, music, books, film, theater, food, travel, and television, including a weekly "Books" and "Want" section. The back page was reserved for a "My Favorite Mistake" column written by celebrity guest columnists about a mistake they made that defines who they are.

CESSATION OF PRINT FORMAT (2013)

The cover of Newsweek's final print issue under The Newsweek Daily Beast Company ownership.

On July 25, 2012, the company operating Newsweek
Newsweek
indicated the publication was likely to go digital to cover its losses and could undergo other changes by the next year. Barry Diller
Barry Diller
, Chairman of the conglomerate IAC/InterActiveCorp, said his firm was looking at options since its partner in the Newsweek/Daily Beast operation had pulled out.

On October 18, 2012, the company announced that the American print edition would be discontinued at the end of 2012 after 80 years of publication, citing the increasing difficulty of maintaining a paper weekly magazine in the face of declining advertising and subscription revenues and increasing costs for print production and distribution. The online edition is named " Newsweek
Newsweek
Global". The success of the relaunched print edition (see below) suggests that IAC's strategy, which was then consistent with the industry-wide rush to digital, was short sighted. Ironically the last print edition sought to capitalise on 'print fetish' by sensationalising the end of the format.

SPIN-OFF TO IBT MEDIA, RETURN TO PRINT AND PROFITABILITY (2013–PRESENT)

In April 2013, IAC Chairman and Founder Barry Diller
Barry Diller
stated at the Milken Global Conference that he "wished he hadn't bought" Newsweek because his company had lost money on the magazine and called the purchase a "mistake" and a "fool\'s errand ."

On August 3, 2013, IBT Media acquired Newsweek
Newsweek
from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek
Newsweek
brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.

On March 7, 2014, IBT Media relaunched a print edition of Newsweek
Newsweek
with a cover story on the alleged creator of Bitcoin , which was widely criticized for its lack of substantive evidence.

IBT Media returned the publication to profitability on October 8, 2014.

In January 2015, the Serbian edition of the magazine, Newsweek
Newsweek
Serbia , was to be relaunched under license to Adria Media Group.

In February 2017, IBT Media appointed Matt McAllester, then Editor of Newsweek
Newsweek
International, as Global Editor-in-chief of Newsweek.

HIGHLIGHTS AND CONTROVERSIES

ALLEGATIONS OF SEXISM

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek
Newsweek
who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek
Newsweek
had a policy of only allowing men to be reporters. The women won, and Newsweek
Newsweek
agreed to allow women to be reporters. The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by Helen Dudar , a freelancer, on the belief that there were no female writers at the magazine capable of handling the assignment. Those passed over included Elizabeth Peer , who had spent five years in Paris as a foreign correspondent. The 1986 cover of Newsweek that discussed unmarried women in America.

The 1986 cover of Newsweek
Newsweek
featured an article that said "women who weren't married by 40 had a better chance of being killed by a terrorist than of finding a husband". Newsweek
Newsweek
eventually apologized for the story and in 2010 launched a study that discovered 2 in 3 women who were 40 and single in 1986 had married since. The story caused a "wave of anxiety" and some "skepticism" amongst professional and highly educated women in the United States
United States
. The article was cited several times in the 1993 Hollywood
Hollywood
film Sleepless in Seattle starring Tom Hanks
Tom Hanks
and Meg Ryan . Comparisons have been made with this article and the current rising issues surrounding the social stigma of unwed women in Asia called sheng nu . Controversial Newsweek
Newsweek
cover, November 23, 2009, issue

Former Alaska Governor and 2008 Republican Vice Presidential nominee Sarah Palin was featured on the cover of the November 23, 2009, issue of Newsweek, with the caption "How do you Solve a Problem Like Sarah?" featuring an image of Palin in athletic attire and posing. Palin herself, the Los Angeles Times
Los Angeles Times
and other commentators accused Newsweek of sexism for their choice of cover in the November 23, 2009 issue discussing Palin's book, Going Rogue: An American Life . "It's sexist as hell," wrote Lisa Richardson for the Los Angeles Times. Taylor Marsh of The Huffington Post called it "the worst case of pictorial sexism aimed at political character assassination ever done by a traditional media outlet." David Brody of CBN News
CBN News
stated: "This cover should be insulting to women politicians." The cover includes a photo of Palin used in the August 2009 issue of Runner\'s World . The photographer may have breached his contract with Runner's World when he permitted its use in Newsweek, as Runner's World maintained certain rights to the photo until August 2010. It is uncertain, however, whether this particular use of the photo was prohibited.

Minnesota Republican Congresswoman and presidential candidate Michele Bachmann was featured on the cover of Newsweek
Newsweek
magazine in August 2011, dubbed "the Queen of Rage". The photo of her was perceived as unflattering, as it portrayed her with a wide eyed expression some said made her look "crazy". Sources called the depiction "sexist", and Sarah Palin denounced the publication. Newsweek
Newsweek
defended the cover's depiction of her, saying its other photos of Bachmann showed similar intensity.

QURAN DESECRATION CONTROVERSY

Main article: 2005 Quran desecration controversy

In the May 9, 2005, issue of Newsweek, an article by reporter Michael Isikoff stated that interrogators at Guantanamo Bay "in an attempt to rattle suspects, flushed a Qur\'an down a toilet." Detainees had earlier made similar complaints but this was the first time a government source had appeared to confirm the story. The news was reported to be a cause of widespread rioting and massive anti-American protests throughout some parts of the Islamic world (causing at least 15 deaths in Afghanistan
Afghanistan
).

CLAIMS OF BIAS

A 2004 study by Tim Groseclose and Jeff Milyo asserted that Newsweek, along with all other mainstream news outlets except for Fox News
Fox News
and the Wall Street Journal , exhibited a "liberal bias" . However, media watchdog Media Matters for America described Groseclose's and Milyo's study as "riddled with flaws". Eric Alterman , writing for the Center for American Progress
Center for American Progress
, criticized the study for its "shockingly desultory intellectual underpinnings and almost comically obvious ideological imperatives". Berkeley linguist Geoffrey Nunberg stated that Groseclose's and Milyo's work was "based on unsupported, ideology-driven premises" and suffered from "severe issues of data quality".

Newsweek's Washington Bureau Chief and later Assistant Managing Editor Evan Thomas
Evan Thomas
stated: "I think Newsweek
Newsweek
is a little liberal," and, in 1996, "there is a liberal bias at Newsweek, the magazine I work for."

OTHER

Fareed Zakaria
Fareed Zakaria
, a Newsweek
Newsweek
columnist and editor of Newsweek International, attended a secret meeting on November 29, 2001, with a dozen policy makers, Middle East experts and members of influential policy research organizations that produced a report for President George W. Bush
George W. Bush
and his cabinet outlining a strategy for dealing with Afghanistan
Afghanistan
and the Middle East in the aftermath of September 11, 2001 . The meeting was held at the request of Paul D. Wolfowitz , then the Deputy Secretary of Defense . The unusual presence of journalists, who also included Robert D. Kaplan
Robert D. Kaplan
of The Atlantic Monthly , at such a strategy meeting was revealed in Bob Woodward
Bob Woodward
's 2006 book State of Denial: Bush at War, Part III . Woodward reported in his book that, according to Mr. Kaplan, everyone at the meeting signed confidentiality agreements not to discuss what happened. Mr. Zakaria told The New York Times
The New York Times
that he attended the meeting for several hours but did not recall being told that a report for the President would be produced. On October 21, 2006, after verification, the Times published a correction that stated:

An article in Business Day on Oct. 9 about journalists who attended a secret meeting in November 2001 called by Paul D. Wolfowitz, then the deputy secretary of defense, referred incorrectly to the participation of Fareed Zakaria, the editor of Newsweek
Newsweek
International and a Newsweek columnist. Mr. Zakaria was not told that the meeting would produce a report for the Bush administration, nor did his name appear on the report.

The cover story of the January 15, 2015, issue, titled What Silicon Valley Thinks of Women proved controversial, due to both its illustration, described as "the cartoon of a faceless female in spiky red heels, having her dress lifted up by a cursor arrow," and its content, described as "a 5,000-word article on the creepy, sexist culture of the tech industry." Among those offended by the cover were Today Show co-host Tamron Hall , who commented "I think it’s obscene and just despicable, honestly." Newsweek
Newsweek
editor in chief James Impoco explained "We came up with an image that we felt represented what that story said about Silicon Valley ... If people get angry, they should be angry." The article's author, Nina Burleigh , asked, "Where were all these offended people when women like Heidi Roizen published accounts of having a venture capitalist stick her hand in his pants under a table while a deal was being discussed?"

In January, 1998, Newsweek
Newsweek
reporter Michael Isikoff
Michael Isikoff
was the first reporter to investigate allegations of a sexual relationship between U.S. President Bill Clinton
Bill Clinton
and Monica Lewinsky
Monica Lewinsky
, but the editors spiked the story. The story soon surfaced online in the Drudge Report .

In the 2008 U.S. presidential election , the John McCain campaign wrote a lengthy letter to the editor criticizing a cover story in May 2008.

CONTRIBUTORS AND REPORTERS

This section NEEDS ADDITIONAL CITATIONS FOR VERIFICATION . Please help improve this article by adding citations to reliable sources . Unsourced material may be challenged and removed. (March 2014) (Learn how and when to remove this template message )

Notable regular contributors to Newsweek
Newsweek
have included:

* Shana Alexander * Jonathan Alter
Jonathan Alter
* Elijah Wolfson * David Ansen * Pete Axthelm * Maziar Bahari * Paul Begala * Peter Beinart * Peter Benchley * Ben Bradlee
Ben Bradlee
* Dik Browne * Hal Bruno * Eleanor Clift * Arnaud de Borchgrave * Bill Downs * Joshua DuBois * Kurt Eichenwald * Osborn Elliott * Niall Ferguson * Howard Fineman

* Nikki Finke * Karl Fleming * Lawrence Fried * Milton Friedman
Milton Friedman
* David Frum
David Frum
* Freeman Fulbright * Robin Givhan * Michelle Goldberg * Meg Greenfield * Henry Hazlitt * Wilder Hobson * Michael Isikoff
Michael Isikoff
* Roger Kahn * Jack Kroll * Howard Kurtz
Howard Kurtz
* Eli Lake

* John Lake * Charles Lane * John Lardner * Jon Meacham * Elizabeth Peer * Lynn Povich * Anna Quindlen * Karl Rove
Karl Rove
* Paul Samuelson
Paul Samuelson
* Dick Schaap * Allan Sloan * Andrew Sullivan * Michael Tomasky * Peter Turnley * Margaret Warner * Mark Whitaker * George Will * Fareed Zakaria
Fareed Zakaria

SEE ALSO

* Journalism portal

* List of magazines by circulation * Newsweek Argentina * Newsweek Pakistan * Newsweek gay actor controversy * Russky Newsweek

REFERENCES

* ^ "eCirc for Consumer Magazines". Alliance for Audited Media . December 31, 2012. Retrieved June 21, 2013. * ^ Peter Grove; Lloyd Grove (August 3, 2010). "How Newsweek
Newsweek
Blew It". The Daily Beast. Retrieved August 3, 2010. * ^ A B Vega, Tanzina; Peters, Jeremy W. (August 2, 2010). "Audio Pioneer Buys Newsweek". The New York Times. Retrieved 2 August 2010. * ^ A B Tina Brown
Tina Brown
(November 11, 2010). "Daily Beast, Newsweek
Newsweek
to Wed!". The Daily Beast. Retrieved November 12, 2010. * ^ A B " The Daily Beast and Newsweek
Newsweek
confirm merger". The Spy Report. November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010. * ^ A B "A Turn of the Page for Newsweek". The Daily Beast. October 21, 2012. Retrieved October 18, 2012. * ^ Douglas A. McIntyre (October 18, 2012). "First Person: Reflections on Newsweek". USA Today. Retrieved December 25, 2012. * ^ A B "Newsweek\'s future:Goodbye ink". Economist. October 18, 2012. Retrieved August 4, 2013. * ^ A B " IBT Media to Acquire Newsweek". Press release. August 3, 2013. Retrieved 2013-08-04. * ^ A B Haughney, Christine (December 3, 2013). " Newsweek
Newsweek
Plans Return to Print". The New York Times
The New York Times
. Retrieved December 4, 2013. * ^ A B Kaufman, Leslie; Cohen, Noam (7 March 2014). "Newsweek Returns to Print and Sets Off a Bitcoin Storm". The New York Times
The New York Times
. Retrieved 27 May 2014. * ^ "Publisher Shuts Russian Weekly". The Wall Street Journal . October 19, 2010. * ^ "New editor Impoco has Newsweek
Newsweek
back in the black". The New York Post . March 6, 2015.("The New York Post: Media Ink, "Accessed August 5, 2015)) * ^ America's 60 Families by Ferdinand Lundberg * ^ "Instant History: Review of First Newsweek
Newsweek
with Cover Photo". BZTV. February 17, 1933. Retrieved December 25, 2012. * ^ Salisbury, Harrison E. (March 10, 1961). "Washington Post Buys Newsweek. It Acquires 59% of Stock From Astor Foundation for $8,000,000.". The New York Times
The New York Times
. Retrieved April 14, 2008. The Washington Post Company bought control of Newsweek
Newsweek
magazine yesterday from the Vincent Astor Foundation. The sale ended several weeks of intensive negotiation involving a number of publishing companies. * ^ A B C D " Newsweek
Newsweek
Agrees to End Sex Discrimination Policy". Eugene Register-Guard, via Google News. Associated Press. August 28, 1970. * ^ Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek
Newsweek
Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. ISBN 978-1610393263 . * ^ 2013 America\'s Best High Schools * ^ Newsweek
Newsweek
(2008): List of Public Elites * ^ "Richard M. Smith". Newsweek. Archived from the original on December 25, 2014. Retrieved December 25, 2012. * ^ Pérez-Peña, Richard (January 16, 2009). "The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category". The New York Times. Retrieved January 17, 2009. * ^ Kathleen Deveny (May 18, 2009). "Reinventing Newsweek". Newsweek. Retrieved 29 May 2009. * ^ "A Smaller But Better Newsweek?". Howard Kurtz. The Washington Post, May 18, 2009 * ^ Richard Pérez-Peña. "Glimmers of Progress at a Leaner Newsweek". The New York Times. November 15, 2009 * ^ Post Financial Release February 24, 2010 * ^ " Newsweek
Newsweek
magazine is sold by Washington Post". BBC News. August 2, 2010. Retrieved August 3, 2010. * ^ Andrew Vanacore. " Newsweek
Newsweek
Sale: Washington Post Looking To Sell Newsweek". The Huffington Post . * ^ Joe Pompeo. "Syrian Bidder Who Wanted To Buy Newsweek
Newsweek
Was Ignored". Business Insider. August 5, 2010 * ^ Jeremy W. Peters. Newsweek
Newsweek
Deal to Be Announced Today. The New York Times, August 2, 2010 * ^ Ahrens, Frank (August 3, 2010). "Harman Media buys Newsweek from Washington Post Co. for Undisclosed Amount". The Washington Post. Retrieved August 2, 2010. * ^ Paul Farhi (November 12, 2010). "Struggling Newsweek
Newsweek
joins with fledging Web site Daily Beast". The Washington Post. p. C8. * ^ A B Josh Klenert (March 7, 2011). "First Look: The Newsweek Redesign". Grids. Society of Publication Designers. Retrieved December 25, 2012. * ^ " Newsweek
Newsweek
likely to become digital magazine". Yahoo News. Archived from the original on July 26, 2012. Retrieved July 26, 2012. * ^ Bloomberg Television. Barry Diller: It Was a Mistake to Buy Newsweek. Houston Business Journal , April 29, 2013. * ^ " Newsweek
Newsweek
announces it\'s profitable". Capital. October 8, 2014. Retrieved 2014-02-01. * ^ "Adria Media Group to launch Newsweek
Newsweek
Serbia". FIPP. December 16, 2014. Retrieved December 25, 2014. * ^ "\' Newsweek
Newsweek
Appoints Matt McAllester as Global Editor in Chief, Newsweek". PR Newswire. February 14, 2017. * ^ Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek
Newsweek
Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. pp. 4–5. ISBN 978-1610393263 . * ^ A B C D E Magistad, Mary Kay (20 February 2013). " BBC News
BBC News
- China\'s \'leftover women\', unmarried at 27". BBC News
BBC News
. Beijing. Retrieved 29 March 2013. * ^ "China investing big in convincing \'leftover women\' to get married". Public Radio International . 28 January 2013. Retrieved 2014-05-10. * ^ A B Newsweek
Newsweek
Staff (5 July 2006). "Marriage by the Numbers". Newsweek. Retrieved 2014-05-10. * ^ Dr. Karl S. Kruszelnicki (4 September 2008). "Marriage statistics not without a hitch". ABC News
ABC News
. Retrieved 2014-05-10. * ^ "Newsweek\'s sexism and Sarah Palin." Los Angeles Times
Los Angeles Times
. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. * ^ Marsh, Taylor. "What Was Newsweek
Newsweek
Thinking?" The Huffington Post . November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010. * ^ Brody, David. " Newsweek
Newsweek
Photo of Palin Shows Media Bias and Sexism." CBN News
CBN News
. November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. * ^ Snead, Elizabeth. " Sarah Palin hates her \'sexist\' Newsweek cover. Does she really?" Zap2it
Zap2it
. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
Wayback Machine
. * ^ Clift, Eleanor. "Payback Time: Why Right-Wing Men Rush to Palin\'s Defense." Newsweek. Monday November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 19, 2009, at the Wayback Machine
Wayback Machine
. * ^ "Palin angered by \'sexist\' Newsweek
Newsweek
cover." Yahoo! News . November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
Wayback Machine
. * ^ Bercovici, Jeff. "Palin photographer breached contract with sale to Newsweek." Daily Finance . November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010. * ^ "Michele Bachmann\'s Newsweek
Newsweek
outtakes - Maggie Haberman". Politico.Com. Retrieved 2012-12-25. * ^ Mirkinson, Jack (August 8, 2011). "Newsweek\'s Michele Bachmann Cover Raises Eyebrows (PHOTO, POLL)". The Huffington Post . * ^ " Newsweek
Newsweek
Michele Bachmann
Michele Bachmann
cover ‘sexist\' and in bad form?". The Washington Post
The Washington Post
. August 9, 2011. * ^ "Bachmann Newsweek
Newsweek
Cover Goes for Insult But Gets Criticism in Return". Fox News. August 9, 2011. * ^ "Karzai condemns anti-US protests". BBC. May 14, 2005. Retrieved December 24, 2007. * ^ Groseclose, Tim; Milyo, Jeff (December 2004). "A Measure of Media Bias". * ^ Ludwig, Mark (Spring 2009). "Papers Endorse Republicans In Nearly 60 Percent of Races". Newspaper Research Journal. 30 (2): 84–96. * ^ "Former fellows at conservative think tanks issued flawed UCLA-led study on media\'s "liberal bias", Media Matters for America , Dec 21, 2005 * ^ A B Eric Alterman , "Think Again: Rigging the Numbers", Center for American Progress , January 12, 2006 * ^ Geoffrey Nunberg , "Liberal Bias," Noch Einmal, Language Log , July 05, 2004 * ^ Cal Thomas. "Turner Misreads His Non-audience". Los Angeles Times Syndicate. * ^ A B Julie Bosman. "Secret Iraq Meeting Included Journalists".