HOME
The Info List - France24


--- Advertisement ---



France
France
24 ( France
France
vingt-quatre) is a 24-hour international news and current affairs television network, based in Paris. Its channels broadcast in French, English, Arabic
Arabic
and Spanish. Based in the Paris suburb of Issy-les-Moulineaux,[1], the service started on 6 December 2006. It is aimed at a worldwide market and is generally broadcast via satellite and cable operators around the world, but additionally, in 2010, France
France
24 began broadcasting through its own iPhone and Android apps. The stated mission of the three channels is to "provide a global public service and a common editorial stance".[2] Since 2008 the channel has been wholly owned by the French government, via its holding company France
France
Médias Monde, having bought out the minority share of the former partners: Groupe TF1
Groupe TF1
and France Télévisions. The budget is approximately €100 million per year.[3]

Contents

1 Programming 2 History

2.1 Channel inception 2.2 First project (1987–1997) 2.3 Relaunched project (2002–2003) 2.4 Preparing for launch (2004–2006)

2.4.1 Defying parliament 2.4.2 Public-private angst

2.5 Birth (2006–2008)

2.5.1 State takes over

2.6 Under one maison (2008–present) 2.7 Long-term goals 2.8 Overnight simulcast

3 Availability 4 See also 5 References 6 External links

Programming[edit]

The News title as of 9 January 2011

France
France
24 is broadcast on four channels: in French, in English, in Arabic
Arabic
and in Spanish.[4] France
France
24's programming is divided more or less equally between news coverage and news magazines or special reports. Along with 260 journalists of its own, France
France
24 can call on the resources of the two main French broadcasters ( Groupe TF1
Groupe TF1
and France Télévisions) as well as partners such as AFP and RFI. The CEO of France
France
24 is Alain de Pouzilhac. From 19 May 2010, France
France
24 unveiled a new schedule that prioritizes the morning and evening slots, anchored live by the network's editorial staff. More programming space than ever before goes to business, sport, culture, and studio discussion. As from 2016, France
France
24 shares its French-language night programming with the France-based France
France
Info. According to Marie-Christine Saragosse, president and CEO of France
France
Médias Monde, “part of the value added of this public channel” would be the fact that “[ France
France
24 journalists] will be wide awake while others would be sleeping”.[5] History[edit] Channel inception[edit] The media's perception was that the channel was a brainchild of former president Jacques Chirac, famous for defending the position of the French language
French language
in the world, specifically versus the English domination in this media category.[6] First project (1987–1997)[edit] In 1987, then French Prime Minister Jacques Chirac
Jacques Chirac
expressed his desire for an international television news channel in French and had requested a report into the activities of current international broadcasts from France
France
(Radio France
France
Internationale, TV5, and to a certain extent Réseau France
France
Outre-Mer) and noted the collective offering was "fragmented, disorganised and ineffective." With the arrival of François Mitterrand
François Mitterrand
as President in 1981 and the naming of Michel Rocard
Michel Rocard
as Prime Minister in 1988, the government launched a new project, Canal France
France
International (CFI), a package of programmes aimed at making programmes in French for foreign audiences, particularly in Africa, to be developed in parallel as a television channel. The First Gulf War
Gulf War
of 1990, relayed across the world by CNN International in particular, revealed the power of international news channels and their role in the formation of opinion. A parliamentary minister, Philippe Séguin, wished to create a French-language equivalent. In 1996, after nineteen governmental reports in ten years, Prime Minister Alain Juppé
Alain Juppé
asked Radio France
France
Internationale president Jean-Paul Cluzel (who was also General Inspector of Finances) to create a French international news channel. Cluzel proposed in 1997 to group TV5, RFI, and CFI within a corporation entitled Téléfi. The UMP-led government decided to follow that recommendation but, with the return of the Socialist Party to government and the nomination of Hubert Védrine, the new Minister of Foreign Affairs, favoured the augmentation of existing outlets such as TV5, which started to produce its own programming, notably its news bulletins, which in turn created its own news team. Additionally with the creation of EuroNews
EuroNews
in 1993 (with French-language commentary), the media presence of France
France
overseas became more complex, more fragmented, and costlier, without being able to rely on a true round-the-clock international news channel. Relaunched project (2002–2003)[edit] In 2002, President Jacques Chirac
Jacques Chirac
relaunched the project to create a French international news channel; after a speech given at a reception in honour of the High Council of the Francophonie at the ' Élysée
Élysée
on 12 February 2002, he stated: "Is it understandable that year after year we are still lamenting our persistent failure with news and the French-language media on the international scene? Admittedly, we have with Agence France-Presse
Agence France-Presse
a remarkable information tool that we must continue to reinforce, notably in its international mission. Indeed, everyone here recognises the recent progress made by RFI, by TV5, by CFI, thanks to the efforts of their teams and to the determination of the public bodies. But everybody notices that we are still far from having a large international news channel in French, capable of competing with the BBC
BBC
or CNN."[7] The recent crises have shown the handicap that a country suffers, a cultural area, which doesn't possess a sufficient weight in the battle of the images and the airwaves. Let us question, in the time of terrestrial television networks, of satellite, of the internet, on our organisation in this domain, and notably in the dissipation of public funds which are reserved to them." On 7 March, speaking in the French Senate in front of foreign delegates to France, and as part of his presidential campaign, Chirac said: "We must have the ambition of a big, round-the-clock news channel in French, equal to the BBC
BBC
or CNN
CNN
for the English-speaking world. It is essential for the influence of our country. For our expatriates, it would be a live and an immediate link to the mainland"[8] After his reelection, the first reflections were engaged at the Ministry of Foreign Affairs, headed by Dominique de Villepin. Various technical options were examined at the time, in an unreleased report:

Purchase of EuroNews
EuroNews
by the French State Creation of an external channel, proposed by then- France
France
Télévisions President Marc Tessier, approved by the previous government. An international version of LCI, proposed by Groupe TF1, which asked for a state subvention for the service. Strengthening of TV5's news service, as suggested by the Ministry of Foreign Affairs.

The subsequent wars in Afghanistan and Iraq reassured the authorities about the project, especially in February 2003, when the American broadcasters CNN, FOX News, and MSNBC
MSNBC
opted not to broadcast the long applause given by the members of the United Nations Security Council after Dominique de Villepin
Dominique de Villepin
gave his address on the Iraq conflict.[9] On 19 March 2003, Matignon opened offers to:

Elicit the development of an international news channel. Broadcasting primarily in the French language, this service will assure a more important and more visible presence of France
France
in the worldwide battle of images, and to contribute to the pluralism of international information by offering to our viewers the choice of a different viewpoint on the news, marked by a singular point of view of our country on world affairs, by its culture and by its own ideas, and to value its historical links and its privileged geography. The international news channel must contribute to a long-lasting strategy of influence of France
France
in the world.[10]

By the application deadline on 22 April 2003, three candidates replied:

France
France
Télévisions & RFI: to operate a channel entirely run by the public service sector; Groupe TF1 : proposed an international version of its LCI channel; Groupe Canal+ : proposed a news "factory" to reinforce its i>Télé channel, already seen in 47 countries but running at a financial loss.

One month later, a parliamentary commission gave its conclusion, voted with a unanimous decision by its members in the National Assembly, to form a public-owned corporation (groupement d'intérêt public) grouping all of the public broadcasters ( France
France
Télévisions, RFO, RFI, TV5 and AFP) with the goal of launching the channel at the end of 2004. Ignoring the work of the parliamentary commission, the government asked a member of the assembly, Bernard Brochand, to form a partnership between the applying candidates for the international channel, something which the parliamentary commission did not demand. Brochard attempted to group both Groupe TF1
Groupe TF1
and Groupe Canal+, with no success. He then proposed a 50/50 partnership between France Télévisions and Groupe TF1
Groupe TF1
(whilst at the same time rejecting RFI), both groups possessing the technical means and experience of broadcasting externally: TF1
TF1
with its LCI channel and France Télévisions' editorial teams at France
France
2 and France
France
3. Preparing for launch (2004–2006)[edit] Defying parliament[edit] After a press conference in January 2004, President Chirac wished for a launch of the channel towards the end of the year. However, various disputes began to surface. The ministers of the assembly that voted were angry that the recommendations voted for in the parliamentary commission were thrown out in favour of one prepared outside the parliamentary framework. Unionised journalists working for France Télévisions denounced the potential alliance with the private sector, calling it "the marriage of the snake and the rabbit"; Radio France
France
International was angry that it were not to be associated with the project. A headline published in Le Monde
Le Monde
described the partnership having a "public channel, private owner",[11] while other sections of the press criticised its modest budget of 80 million euro (compared with 600 million euro for BBC
BBC
World). Finally the Minister for Foreign Affairs had worried that the budget would take away from existing funded channels such as TV5. Facing discontentment, the cabinet of Prime Minister Jean-Pierre Raffarin delayed all discussion of the project in 2004. Then Foreign Minister Michel Barnier announced on 21 July that the channel would not be funded before 2007, which was confirmed by a vote in parliament on the Finance Bill. However, the Prime Minister acceded to pressure from the Élysée; a press conference by Raffarin on 9 December confirmed the launch of the new news channel in 2005. "I have decided to accept the proposed joint venture proposed by France
France
Télévisions and TF1. As desired by the President, the new channel will draw on the talents of major French television companies, and will promote the expression of a French vision, more necessary than ever in the world today. The Government will present an amendment to the Finance Bill to provide for the start of the channel, to a total of 30 million euro."[12] The amendment was carried the same day in the National Assembly. Public-private angst[edit] The start of 2005 concerned obtaining the authorisation necessary from the European Union
European Union
and the relevant competition commissions. Trade union members working for France
France
Télévisions continued to voice opposition to the project and circulated a petition in March 2005. The newly elected president of the public corporation, Patrick de Carolis, who assumed his position in the summer (and who had been accused of being too close to the President), expressed doubts about an alliance with TF1: "To be effective, you need a single driver in a car".[13] He insisted that the channel be made available within France, which the members of parliament required, and which TF1, wanting to protect its own news channel LCI, could object to. Patrick Le Lay, president of TF1, gave his blessing for the channel to be broadcast domestically and wished the direction of the channel to alternate every six months between the two parties, and eventually a Supervisory Board devolved to France
France
Télévisions. These few amendments needed new authorisation from the French and European authorities, obtained this time round without difficulty. Birth (2006–2008)[edit] The launch of the channel was made official after a statement to the cabinet of the Ministry of Culture and Communication, headed by Renaud Donnedieu de Vabres on 30 November 2005: " The project of the International French News Channel (abbreviated in French to CFII)[...] will allow us to propose our own country's vision of world events and to reinforce its presence in the world."[14] Alain de Pouzilhac, former CEO of Havas, was named President, along with two deputies, one each from group partners TF1
TF1
and France Télévisions. Prime Minister Jean-Pierre Raffarin
Jean-Pierre Raffarin
declared that CFII, against the wishes of TF1, would be broadcast within mainland France.[15] However, TF1
TF1
wished to launch its news channel LCI onto the digital terrestrial platform. In order to placate TF1, CFII was due to be broadcast via satellite and cable. On 22 April 2006, Le Monde
Le Monde
announced that the managers of the forthcoming channel found its initial name difficult to pronounce (CFII, in French pronounced as C-F-I-I or C-F-2-I).[16] A new name was announced on 30 June 2006; France
France
24 (pronounced France
France
vingt-quatre). This decision was taken by the Supervisory Board, chaired by France Télévision president Patrick de Carolis, who made the choice from a list of five potential names. France
France
24 launched on 6 December 2006, initially available online as a web stream, followed by satellite distribution a day later, covering France
France
and the rest of Europe, the Middle East, Africa and the United States (specifically airing in New York State
New York State
and the District of Columbia using two channels: one in English and the other in French. Since April 2007 the channel increased its reach, airing programmes in Arabic
Arabic
for viewers in the Maghreb, North Africa and the Middle East. Two months after launch, a survey conducted by TNS Sofres indicated that 75% of respondents in France
France
questioned thought France
France
24 was "useful and essential",[17] but questions have arisen concerning the France
France
24 name being too Franco-centric for an international news channel.[18] State takes over[edit] In 2008 Groupe TF1
Groupe TF1
ceded its share in the channel to a government-owned holding company, Société de l'audiovisuel extérieur de la France
France
(AEF), whilst conversely committing to producing programmes for the channel until 2015. Despite the launch of France
France
24, the fragmentation of public broadcasting overseas continues. The total budget for external broadcasting from France
France
totalled 300 million euro each year. Following the election of Nicolas Sarkozy
Nicolas Sarkozy
as President in May 2007, a "steering committee" of twenty members was called in with view to reform in June 2007. President Sarkozy called on Bernard Kouchner
Bernard Kouchner
and Christine Albanel, respectively Foreign Minister and Culture Minister to reform the current system. The proposition of reform was met with concern from Belgium, Switzerland and Canada/Québec, as the public broadcasters involved in TV5 (of which the French government holds a 49% share whilst the three aforementioned countries hold 11% each) consider TV5 to be a promoter of the wider French-language world.[19] Just one month after France
France
24's launch, TV5 renamed itself TV5MONDE. As published in the Journal Officiel de la République Française of 23 January 2009, a Decree for 23 January 2009 appeared, authorising the company France
France
Télévisions to cede its share in the capital of the France
France
24 company.[20] The same Decree transferred its share to the Société de l'audiovisuel extérieur de la France
France
(AEF), which made AEF sole shareholder of France
France
24, for the sum of 4 million euro.[21] Under one maison (2008–present)[edit] President Nicolas Sarkozy
Nicolas Sarkozy
announced on 8 January 2008 that he was in favour of reducing France
France
24's programming to French only.[22] In January 2012 AEF announced a merger between France
France
24 and Radio France
France
International, a procedure finalised on 13 February 2012. It is expected that staff from Radio France
France
International (which includes Arabic
Arabic
sister station Monte Carlo Doualiya) will move to premises currently home to France
France
24. Alain de Pouzilhac, president of AEF stated in Le Monde:

"We have just created a French audiovisual group of international dimensions, that aspires to be powerful and ambitious; [the merger] is irreversible and is definitive"

102 posts, of which 85 from RFI, were cut preceding the official merger. Editorial teams, technical and distribution, financial and human resources departments of both France
France
24 and RFI were involved. On 13 February 2012 the merger of France
France
24 and RFI was made official. Long-term goals[edit] France
France
24 aims to compete with leading English-language international news channels BBC World News
BBC World News
and CNN
CNN
International. Its intention is to put more emphasis on debate, dialogue and the role of cultural differences. It also competes with Deutsche Welle, Al Jazeera
Al Jazeera
English, and NHK World
NHK World
news channels. The Arabic
Arabic
programming competes with Al Jazeera's Arabic
Arabic
service, RT Arabic, BBC
BBC
Arabic
Arabic
and Sky News Arabia. The new Spanish channel for the Latin American market is expected to start in September 2017. It will compete with CNN
CNN
en Español, DW (Latinoamérica), NTN24, TeleSUR, RT en español and CCTV-E The French government allocated around €100 million for the project. The European Commission
European Commission
gave the green light to France
France
24 in June 2006, saying it did not breach European Union
European Union
state aid rules. Overnight simulcast[edit] From 2 September 2016, France's new news channel, France
France
Info, started simulcasting France
France
24 from midnight to 6 am daily, when the channel doesn't broadcast live except the on-the-hour news bulletins. However, from 20 March 2017, on weekdays, France Info started simulcasting France
France
24 until 6:30 am, due to the main presenter Laurent Bignolas anchors the early newscast on France
France
2 Le 6H Info, which isn't simulcast on France
France
Info. Availability[edit]

Inaugural News presenter, François Picard

The News title 2006–2011

France
France
24 is available by satellite in most of Europe, Africa, and the Middle East, as well as by cable and antenna in the US cities of New York; Washington, DC; Chicago; Philadelphia; the San Francisco
San Francisco
Bay Area; and Atlanta, Georgia. In the United States, Canada, and Central and South America, France
France
24 is represented by the American telecommunications company New Line Television, headquartered in Miami, Florida. As of August 2010, the network also became available to subscribers to the satellite television Dish Network.[23] An hour France
France
24 news in English is shown in the United States on Free Speech TV at 6 pm Eastern and 2 am Eastern and on Link TV. The French, English, and Arabic
Arabic
channels are all available live on the France
France
24 website, broadcast en direct (live) in Adobe Flash Video format. On 1 April 2007, the Irish terrestrial channel TG4, which is an Irish Language TV channel, began carrying retransmissions of France 24 overnight. Previously, it had retransmitted Euronews. France
France
24 is also available on Livestation. In 2007, France
France
24 started a VOD service on Virgin Media, allowing customers to access weekly news updates and programmes to watch when they choose. The use of a free application means that France
France
24 is also available live and VOD on mobile phones throughout the world. An official App for the iPhone has also been released.[24] In October 2009, France24 relaunched its website France24.com with a complete video archive as well as a video-on-demand service whereby the viewer may watch any of the three channels with the ability to replay the past 24 hours of programming anytime. On 1 March 2010, France
France
24 released live streaming with experimental automatic transcription in association with Yacast Media, the search engine Exalead, Vocapia Research, and Microsoft.[25] On 2 March 2010, Iran
Iran
blocked the news website of this French broadcaster.[26] On 9 January 2011, France
France
24's English and French channels officially switched to 16:9 widescreen at 02:00 CET, and the Arabic
Arabic
channel switched to widescreen later that day at 06:00 CET. Graphics were modified to fit the new format. The studio design was not altered. The video player at France24.com was also amended to accommodate the new format.[27] France
France
24 is a supporter of the Hybrid Broadcast Broadband TV
Hybrid Broadcast Broadband TV
(HbbTV) initiative (a consortium of broadcasting and Internet industry companies including SES, OpenTV, and Institut für Rundfunktechnik), which is promoting and establishing an open European standard for hybrid set-top boxes for the reception of broadcast TV and broadband multimedia applications with a single user interface, and has announced that it will launch an HbbTV interactive news service in 2012 via the Astra 19.2°E
Astra 19.2°E
satellites with support from Orange and SES.[28] In New Zealand, the channels are available via Sky Network Television on channel 100 (English) and 101 (French). It is available via Now TV in Hong Kong and in Sri Lanka this channel is available via Sri Lanka Telecom Peo TV on channel 27. In Pakistan, the channel is available on most cable systems, PTCL Smart TV and NayaTel. On 3 October 2014, France
France
24 began live streaming the channel on YouTube.[29] On September 25, 2017, France
France
24 began to broadcast its Spanish version.[30] On January 9, 2018, France
France
24 was pulled from Spectrum cable TV. See also[edit]

Television in France Le Canal Nouvelles Réseau de l'information International broadcasting Africanews Arirang TV Al Jazeera BBC Euronews CGTN CNN DW-TV i24news NHK World Press TV RAI RT TeleSUR State media

References[edit]

^ "Contact Us." France
France
24. Retrieved 29 October 2009. ^ " France
France
24, the company". France
France
24.  ^ "Faits et chiffres". Audiovisuel Exterieur de France. Archived from the original on 30 December 2011. Retrieved 1 March 2012.  ^ "FRANCE 24's Arabic
Arabic
channel goes to 24 hours". France
France
24.  ^ https://www.youtube.com/watch?v=Rqz5INe_4GM ^ " France
France
launches world TV channel". BBC
BBC
News. 6 December 2006.  ^ Speech given by Jacques Chirac
Jacques Chirac
to the High Commission of the Francophonie Archived 30 September 2007 at the Wayback Machine. (French), 12 February 2002. ^ Speech given by Jacques Chirac
Jacques Chirac
in front of foreign representatives of the French state Archived 30 September 2007 at the Wayback Machine., (French), 7 March 2002. ^ Statement by Dominique de Villepin
Dominique de Villepin
to the United Nations Security Council. Foreign Policy. 14 February 2003. Retrieved 5 November 2010. ^ Consultation guide, Direction and Developemt of Media (Archive) (French) ^ "Parrain privé, chaîne publique". Le Monde
Le Monde
diplomatique (in French). Paris. January 2006.  ^ Press conference, 9 December 2005. ^ Delesalle, Nicolas (11 January 2006). "La voix de la France, en léger différé…", Télérama, n°2922. ^ "Statement by the Ministry of Culture and Communication (Archive)".  ^ "Financée par l'argent public, il est légitime qu'elle soit diffusée en France". Radio France
France
International. 9 November 2005. (French) ^ Article published online, Le Monde
Le Monde
(Paris). (Paid article) (Archive) (French), 23 February 2008 ^ Survey published in Métro, 16 February 2007. ^ "France24, ou le splendide isolement audiovisuel de la France", Marc Chevrier, Professor of Political Science, Université du Québec
Québec
à Montréal. Encyclopédie de la Francophonie. Retrieved 16 October 2007. ^ "Audiovisuel extérieur. Une réforme au forceps", Daniel Psenny, Le Monde (Paris). 11 October 2007, p. 23. ^ Legifrance.gouv.fr. 9 April 2009. ^ Legifrance.gouv.fr. 9 April 2009. ^ "La chaîne France
France
24 dans l'incertitude". Le Monde
Le Monde
(Paris). ^ "DISH Network Launches FRANCE 24". 3 August 2010. Archived from the original on 7 August 2010.  ^ "FRANCE 24 LIVE Now available over 3G on iPhone®". France
France
24. 25 February 2009. Retrieved 23 February 2012.  ^ Laurent, Alexandre (1 March 2010). "France24.com: transcription écrite automatique". Clubic. Retrieved 17 May 2010.  ^ " Iran
Iran
blocks news website: French broadcaster". Google News. 2 April 2010.  ^ " France
France
24 going widescreen". France
France
24.  ^ "Globecast and FRANCE 24 to lead HbbTV experiment with Orange and SES" (Press release). France
France
24. 21 December 2011.  ^ "FRANCE 24 live news stream: all the latest news 24/7". YouTube.  ^ " France
France
24 launches Spanish language
Spanish language
channel". Broadband TV News. 13 October 2017. Retrieved 29 January 2018. 

External links[edit]

Wikimedia Commons has media related to France
France
24.

Official website Official Dailymotion channel France
France
24's channel on YouTube
YouTube
(English) France
France
24's channel on YouTube
YouTube
(French) Observer France
France
24[permanent dead link] France
France
launches world TV channel, BBC
BBC
News France
France
launches global news channel, Al Jazeera
Al Jazeera
English Channel provides market with Gallic spin[permanent dead link], CNN

v t e

France
France
Médias Monde

Brands

France
France
24 Radio France
France
Internationale Monte Carlo Doualiya

Partnerships

TV5Monde

v t e

Television in France

Terrestrial digital (free)

TF1 France
France
2 France
France
3 Canal+ France
France
5 M6 Arte C8 W9 TMC TFX NRJ 12 LCP & Public Sénat France
France
4 BFM TV CNews CStar Gulli France
France
Ô TF1
TF1
Séries Films L'Équipe 6ter Numéro 23 RMC Découverte Chérie 25 LCI franceinfo:

Terrestrial digital (pay)

Paris Première Canal+
Canal+
Cinéma Canal+
Canal+
Sport Planète+

Other free

Equidia Euronews FashionTV France
France
24 KTO Liberty TV TV5Monde

TF1
TF1
Group

TV Breizh

M6 Group

M6 Music M6 Music
M6 Music
Club M6 Music
M6 Music
Black (defunct) M6 Boutique & Co Best of Shopping Girondins TV Paris Première Série Club Téva TF6
TF6
(defunct)

MCM Group

MCM MCM Africa (defunct) MCM Belgique (defunct) MCM Pop
MCM Pop
(defunct) MCM Top Mezzo TV Muzzik (defunct) RFM TV Virgin 17
Virgin 17
(defunct)

Canal+
Canal+
Group

Canal+
Canal+
Séries Canal+
Canal+
Family Canal+
Canal+
Décalé Ciné+ Premier Ciné+ Frisson Ciné+ Émotion Ciné+ Classic Comédie+ Jimmy (defunct) Planète+ Planète+ Thalassa Sport+ (defunct) Télétoon+

Orange S.A.

OCS Max OCS City OCS Choc OCS Geants

SFR Group (Altice)

Altice Studio

The Walt Disney Company

Disney Channel Disney Cinema Disney Junior Disney XD

NBCUniversal

13ème Rue Universal Syfy Universal E!

Viacom
Viacom
International Media Networks

MTV MTV Hits MTV Base (defunct) MTV Idol (defunct) MTV Pulse (defunct) Nickelodeon Nickelodeon 4Teen Nickelodeon Junior BET Game One J-One Paramount Channel

AB Groupe

AB1 AB Moteurs Action Animaux Chasse et Pêche Ciné Fx Crime District Encyclo (defunct) Escales (defunct) Golf Channel France Lucky Jack.tv Mangas Polar RTL9 Science et Vie TV Toute l'Histoire Trek Ultra Nature XXL

Turner Broadcasting System
Turner Broadcasting System
France

Boing Boomerang Cartoon Network TCM Cinéma Toonami

Fox Networks Group

National Geographic Channel Voyage

Discovery Networks EMEA

Discovery Channel Discovery Real Time (defunct) Discovery Science Eurosport 1 Eurosport 2 VivoltaJV

Other (pay)

beIN Sports Canal J La Chaîne Météo OM TV

Media holding companies

AB Groupe Canal+
Canal+
Group France
France
Télévisions Lagardère Active M6 Group MCM Group Orange S.A. TF1
TF1
Group

Lists

Television series Television stations

Defunct

Direct 8 Jimmy La Cinq La Sept

v t e

Television in Italy

Terrestrial digital (free)

RAI

Rai 1
Rai 1
( Rai 1
Rai 1
HD) Rai 2
Rai 2
( Rai 2
Rai 2
HD) Rai 3
Rai 3
( Rai 3
Rai 3
HD) Rai 4 Rai 5 Rai Movie Rai Premium
Rai Premium
( Rai Premium
Rai Premium
HD) Rai Gulp Rai Yoyo Rai Storia Rai Scuola Rai News24 Rai Sport
Rai Sport
( Rai Sport
Rai Sport
+ HD)

Mediaset

Canale 5
Canale 5
( Canale 5
Canale 5
HD) Italia 1
Italia 1
( Italia 1
Italia 1
HD) Rete 4 La5 Italia 2 Iris Top Crime Mediaset
Mediaset
Extra Retecapri TgCom24 R101 TV

Discovery Italia

Nove (Nove HD) Real Time DMAX Giallo Focus K2 Frisbee

Cairo Communication

La7
La7
( La7
La7
HD) La7d (La7d HD)

Sky Italia

TV8 Cielo Sky TG24

Viacom

Paramount Channel Spike VH1

Sony Pictures

Cine Sony Pop

De Agostini

Alpha Super! (50% with Viacom)

Al.ma Media

Alice Marcopolo Case Design Stili Marcopolo Diari

Boing (51% Mediaset, 49% Turner Broadcasting System)

Boing Cartoonito

Scripps Networks

Food Network

Television Broadcasting System

Capri Television Capri Store Capri Fashion Capri Casinò

RTL 102.5 Hit Radio

RTL 102.5 TV Radiofreccia (Radiofreccia HD) Radio Zeta

GEDI Gruppo Editoriale

Deejay TV

Other national channels

TV2000 SuperTennis Sportitalia Top Calcio 24 Top Planet Nuvola61 Radio Italia TV Padre Pio TV France
France
24

Network of local televisions

7 Gold

Teleshopping and lower national channels

QVC HSE24 Juwelo Winga TV Acqua Play.me Canale Italia Vero Air TV Orler TV Air Italia Linea Italia Italia +

Terrestrial digital (pay)

Mediaset
Mediaset
Premium

Satellite television
Satellite television
(free)

Tivù Sat

Satellite television
Satellite television
(pay) Sky Italia

Sky Italia

Sky Uno Sky Atlantic Sky Arte Sky Cinema Sky Calcio Sky Sport Sky Sport 24 Sky Meteo24 Sky 3D

Disney Channels Worldwide

Disney Channel Disney Junior Disney XD

Viacom

Comedy Central MTV Nickelodeon Nick Jr.

Turner Broadcasting System

Cartoon Network Boomerang

TV On Demand (free)

RaiPlay Mediaset
Mediaset
On Demand LA7 On Demand Dplay

TV On Demand (pay)

Now TV Infinity TIMvision Netflix

v t e

Broadcast television networks in the United States

v t e

English-language broadcast television networks in the United States

Major

ABC CBS The CW Fox NBC

Minor

AMG Ion MyNetwork Youtoo America

Public TV

PBS

Kids

American Public Television

Create World

Classic Arts Showcase MHz Networks

MHz Worldview

NASA TV

Specialty

Information

Cheddar Doctor TV Weather

AccuWeather WeatherNation

Sports

Frost Pursuit Rev'n Stadium

Other

Family Channel Justice Qubo Quest TBD Ethnic

Asia Vision Bounce Soul of the South

Gender

Escape Grit Tuff

Lifestyle

Ion Life LWN

Music

Country Network Heartland

International

CaribVision Deutsche Welle France
France
24 NHK Korean

Arirang KBS America KEMS MBC SBS

Classic

Antenna Cozi TV Decades fetv getTV Light TV MeTV Retro TV Movies

Movies! This

Genre

Buzzr Charge! Comet H&I Laff

Shopping & paid programming

Evine HSN Jewelry TV OnTV4U QVC Shop LC

Defunct

Major

DuMont NET UPN The WB

Minor

America One AIN Channel America FamilyNetc Hughes Mizlou N1 NATVi NTA Film Omni Overmeyer/United PTN Plum TV PTEN SFM Holiday Star TV Theater TV TVS UATV Variety The Works

Specialty

News

ABC News Now All News Channel DoD News NBC
NBC
Wx+/NBC+ TouchVision

.2 PBJ Research Sportsmanc Sports

American Sports Network Universal

WSTV Shopping

America's Store Gems TV Gun TV Shop at Home

Music

Bohemia Visual Musici The Box MTV2c Tr3sc Retro Jams TheCoolTV The Tube

c - Now cable-only, i - Now internet-only

v t e

Spanish-language broadcast television networks in the United States

Major

Azteca América Estrella TV Telemundo UniMás Univision

Specialty

LATV
LATV
(bilingual English/Spanish) Mega TV Cine Mexicano Tele N MiCasa Network Mira TV Multimedios ¡Sorpresa! TeleXitos TeLe-Romántica Tr3́s

Defunct

América CV Hispanic Television Network Inmigrante TV LAT TV MundoMax Soi TV TuVisión VasalloVision

v t e

Religious broadcast television networks in the United States

TBN Networks

TBN Hillsong JUCE Smile Enlace (in Spanish) Salsa

English

3ABN Al Karma TV Amazing Facts BYU Catholic CBN CTN Cornerstone Daystar EICB EWTN Family GEB GLC GOD Hope Hope Church INSP IQRA TV Loma Linda Sonlife Telecare Tri-State Total Living Unity Walk Word World Harvest Worship

Spanish

3ABN Latino Aliento Vision Almavisión Aviva TV CTNi Esperanza TV Familia TV Fe-TV HCCN Iglesia JEMIR Red AdVenir Tele Vida Abundante Tvida Vision

v t e

Additional resources on North American television

North America

List of local television stations in North America DTV transition North American TV mini-template

Canada

Canadian networks List of Canadian television networks List of Canadian television channels List of Canadian specialty channels Local Canadian TV stations List of United States stations available in Canada 2001 Vancouver TV realignment 2007 Canada broadcast TV realignment

Mexico

Mexican networks Local Mexican TV stations

United States

American networks List of American cable and satellite networks List of American over-the-air networks Local American TV stations (W) Local American TV stations (K) Spanish-language TV networks 1994 United States broadcast TV realignment 2006 United States broadcast TV realignment List of Canadian television stations available in the United States Insular Areas TV

v t e

Digital television
Digital television
in North America

Terrestrial

Digital broadcasting

ATSC tuners Digital subchannels Virtual channels Distributed transmission system Datacasting

Guide Plus National Datacast UpdateLogic

Metropolitan Television Alliance Grand Alliance

Digital switchover

All-Channel Receiver Act SAFER Act Digital channel election Set-top boxes Digital television
Digital television
adapter U.S. Converter Box Coupon Program

legislation

Analog passthrough DVD recorders Digital video recorders

Digital standards

ATSC Standards

ATSC ATSC-M/H 8VSB A-VSB E-VSB PSIP PMCP full list

Standard-definition TV

480i 576i

Enhanced-definition TV

480p 576p

High-definition TV

720p 1080i 1080p

Ultra high-definition
Ultra high-definition
TV

2160p

Serial digital interface Smart antennas

CEA-909

Digital networks

see Template:American broadcast television Template:Canadian television networks

National deployment

List by country Canada Mexico United States

HDTV transition wireless spectrum auction

Cable

Digital cable

Digital-cable-ready TV

QAM tuners

Interactive-digital-cable-ready TV

OpenCable Application Platform

Encryption Must-carry

Subscription TV

AllVid CableCARD Downloadable Conditional Access System Tru2way

Satellite TV

DVB-S

Dish Network GlobeCast World TV Free-to-air receiver Bell TV/Telus Satellite TV Dish México

DigiCipher 2

4DTV Shaw Direct

Digital Satellite Service/DVB-S2

DirecTV

IPTV

AT&T U-verse Bell Fibe TV FibreOP Telus Optik TV

Technical issues

14:9 Active Format Description Broadcast flag Channel protection ratios HDTV blur Hierarchical modulation Pirate decryption Standards conversion Video on demand

Companies portal France
France
portal Television portal

Authority control

BNF:

.