HOME
The Info List - Dish Network


--- Advertisement ---



Dish Network
Dish Network
(often stylized as DISH Network, or just simply DISH)[5] is an American-based direct-broadcast satellite service provider. The company provides satellite television, audio programming, and interactive television services to commercial and residential customers in the United States.[6] As of November 2016[update], the company provided services to 13.7 million television and 580,000 broadband subscribers.[7] The company has approximately 16,000 employees.[7] The company is headquartered in Meridian, Colorado, though the postal designation of nearby Englewood, Colorado
Colorado
is used in the corporate mailing.[4]

Contents

1 History

1.1 Founding and early growth 1.2 Acquisitions and expansion

2 Services and Devices

2.1 DishNET

3 Technical information

3.1 Broadcast technology

3.1.1 High-definition television (HDTV)

3.2 Receivers and devices

3.2.1 Satellite antennas 3.2.2 Earlier satellite dishes 3.2.3 Higher capacity satellite dishes 3.2.4 Tailgater 3.2.5 Wally 3.2.6 Hopper

3.2.6.1 Hopper with Sling 3.2.6.2 Joeys

3.3 Apps

3.3.1 Sling TV

3.4 Satellite fleet

4 Criticisms and controversies

4.1 AutoHop 4.2 Telemarketing violations 4.3 Hidden fees 4.4 Litigations

4.4.1 AutoHop 4.4.2 Frequency acquisition subsidies 4.4.3 Off-the-job marijuana use 4.4.4 Voom 4.4.5 TiVo
TiVo
patent lawsuit 4.4.6 Bartlit Beck Herman Palenchar & Scott

4.5 Related party transactions 4.6 Investor relations 4.7 Carriage disputes involving Dish

4.7.1 AMC Networks

4.7.1.1 Remarks on rural viewers

4.7.2 MSG 4.7.3 Fox 4.7.4 Hearst Television 4.7.5 Turner Networks 4.7.6 CBS

5 See also 6 References 7 External links

History[edit] In January 2008, Dish Network
Dish Network
was spun off from its former parent company EchoStar, which was founded by Charlie Ergen as a satellite television equipment distributor in 1980.[3] The company began using Dish Network
Dish Network
as its consumer brand in March 1997.[citation needed] after the successful launch of its first satellite, EchoStar
EchoStar
I, in December 1995.[8][9] That launch marked the beginning of its subscription television services, and EchoStar
EchoStar
has since launched numerous satellites, with nine owned and leased satellites in its fleet as of January 2013. EchoStar
EchoStar
continues to be the primary technology partner to Dish Network. Joseph Clayton became president and chief executive officer of the company in June 2011,[10] while Charlie Ergen remained chairman. Clayton remained in the position until March 31, 2015 when he retired leaving Ergen to resume the post.[11] Ergen has said diversifying and updating technology for the company will be a high priority, with an expectation that, over the coming decade, the company will provide internet, video, and telephone service for both home and mobile applications.[12] In December 2017, Dish Network
Dish Network
announced that Ergen will step down and be replaced by Erik Carlson.[13] Founding and early growth[edit]

Dish Network
Dish Network
logo from March 4, 1996-April 2000.

Dish Network
Dish Network
logo from April 2000[14]-2006.

Dish Network
Dish Network
logo from August 16, 2005[15]-January 31, 2012.

Dish Network
Dish Network
officially began operations on March 4, 1996, as a service of EchoStar. EchoStar, a precursor to Dish Network, was formed in 1980 by its chairman and chief executive officer, Charlie Ergen along with colleagues Candy Ergen and Jim Defranco,[3] as a distributor of C-band satellite television systems. In 1987, EchoStar applied for a direct broadcast satellite broadcast license with the Federal Communications Commission
Federal Communications Commission
and was granted access to orbital slot 119° west longitude in 1992.[16] In 1998 EchoStar
EchoStar
purchased the broadcasting assets of a satellite broadcasting joint venture of News Corporation
News Corporation
and MCI Worldcom, called ASkyB (for American Sky Broadcasting, named after News Corp's BSkyB service in Britain); the two companies had nearly merged (which called for Dish Network
Dish Network
being renamed Sky) before it was called off due to Charlie Ergen's clashes with News Corp. executives. With this purchase EchoStar
EchoStar
obtained 28 of the 32 transponder licenses in the 110° West orbital slot, more than doubling existing continental United States
United States
broadcasting capacity at a value of $682.5 million; some of the other assets were picked up by rival PrimeStar, which was sold to DirecTV
DirecTV
in 1999. The acquisition (which also included an uplink center in Gilbert, Arizona) inspired the company to introduce a multi satellite system called Dish 500, theoretically capable of receiving more than 500 channels on one Dish. In the same year, Echostar, partnering with Bell Canada, launched Dish Network
Dish Network
Canada. Acquisitions and expansion[edit] In 2011, Dish Network
Dish Network
spent over $3 billion in acquisitions of companies in bankruptcy,[17] which Motley Fool's Anders Bylund described as "a veritable buying rampage in the bargain bin."[18] This includes the April 6, 2011, purchase of Blockbuster Inc. in a bankruptcy auction in New York, agreeing to pay $322 million in cash and assume $87 million in liabilities and other obligations for the nationwide video-rental company.[19] Dish Network
Dish Network
also acquired the defunct companies DBSD and Terrestar.[17] Dish Network
Dish Network
also made a bid to purchase Hulu
Hulu
on October 2011, but Hulu's owners chose not to sell the company.[20] There was also speculation that Dish Network
Dish Network
might purchase Sprint Nextel
Sprint Nextel
or Clearwire.[21] In 2013, Dish made a bid for both companies. CEO Charles Ergen plans on adding wireless internet and mobile video services that can compete with Netflix
Netflix
and cable companies.[17] About the new markets, Ergen said, "Given the assets we've been accumulating, I don't think it's hard to see we're moving in a different direction from simply pay-TV, which is a market that's becoming increasingly saturated."[17] Dish Network
Dish Network
put its Blockbuster acquisition to work by making available Dish Movie Pack for Dish Network
Dish Network
subscribers and Sling TV for non- Dish Network
Dish Network
subscribers. Blockbuster also has agreements that allow it to receive movies 28 days before Netflix
Netflix
and Redbox
Redbox
which could encourage customers to use these services.[17] Dish Network
Dish Network
also plans on offering high-speed internet. The company plans a hybrid satellite/terrestrial mobile broadband service. In 2011, it petitioned the FCC to combine the S-Band spectrum it acquired from DBSD and Terrestar, and combine this spectrum with LTE. Unlike LightSquared, Dish's spectrum has minimal risk of disrupting Global Positioning Systems.[22] At the 2012 Consumer Electronics Show, Dish Network
Dish Network
announced that they would be dropping the “Network” and going solely by Dish (along with a new logo) in their marketing. Dish Network's parent company will remain "Dish Network".[23] After changing the position of a satellite orbital position from being over Mexico
Mexico
to Brazil
Brazil
in 2011, Dish Network
Dish Network
sought companies that could make a deal, among them Telefónica. However, nothing ever came of this, and Dish decided to enter the country itself. According to the Brazilian Agency of Telecommunications
Brazilian Agency of Telecommunications
(Anatel), they await the authorization of the application.[24] Services and Devices[edit] Dish's main service is satellite television. Its offerings are similar to other satellite and cable companies. Viewers can choose from a series of service bundles, paying more money for more channels. A la carte programming is available, however limited other than Premium channels. The company is currently working on diversifying its offerings. With its purchase of Blockbuster LLC, it now owns the Blockbuster trademarks and has used its intellectual property agreement to offer streaming and mail-order video services. In May 2012, the American Customer Satisfaction Index ranked Dish second among American television providers.[25][26] DishNET[edit] See also: Satellite Internet
Internet
access On September 27, 2012, Dish Network
Dish Network
announced a satellite broadband service called DishNET, aimed at rural areas.[27] Technical information[edit] Broadcast technology[edit] While for years Dish Network
Dish Network
has used standard MPEG-2
MPEG-2
for broadcasting, the addition of bandwidth-intensive HDTV in a limited-bandwidth world has called for a change to an H.264/MPEG-4 AVC system. Dish Network
Dish Network
announced as of February 1, 2006, that all new HDTV channels would be available in H.264 format only, while maintaining the current lineup as MPEG-2. Dish Network
Dish Network
intends to eventually convert the entire platform to H.264 in order to provide more channels to subscribers. In 2007, Dish Network
Dish Network
reduced the resolution of 1080-line channels from 1920x1080 to 1440x1080. Reducing horizontal resolution and/or data rate of HD video is known as HD Lite and is practiced by other TV providers as well. Both a standard receiver and a receiver with built-in digital video recorder (DVR) are available to subscribers. The Dish Network
Dish Network
ViP722 HD DVR (Record up to 350 hours of standard-definition (SD), up to 55 hours of high-definition (HD)) replacement to the ViP622 has received generally positive reviews[28] from CNET
CNET
and others. Both a standard receiver and a DVR (digital video recorder) are available to subscribers for an upgrade fee. Beginning in January 2010, Dish Network
Dish Network
charges $7.00 as a DVR service fee, which covers cost of licensing EPG (electronic program guide) listings from Rovi Corporation, with the TV Guide
TV Guide
logo displayed on listings screens to signify the partnership. High-definition television (HDTV)[edit] In January 1999, the company released the industry's first high-definition television (HDTV) tuner. In August 2003, the company launched EchoStar
EchoStar
IX, the first satellite equipped with commercial Ka band payload for broadband service over the United States. This led the company in 2004 to be the first satellite TV service to offer local channels to all 50 states. In that year, the company also introduced the nation's first interactive TV multiple picture-in picture application for the Olympic Games, offering coverage from multiple channels at once. This year the company also acquired its 10 millionth customer. In January 2005, EchoStar
EchoStar
bought the broadcasting assets of the troubled HDTV satellite provider Voom, including its Rainbow 1 satellite co-located with EchoStar
EchoStar
3 at 61.5° West. On April 29, EchoStar
EchoStar
announced that it would expand its HDTV programming by adding the first 10 of 21 original Voom channels and mirror the channels on a CONUS slot. Dish Network
Dish Network
added CNN
CNN
HD in Spanish along with other packages in its Latino HD lineup. On January 1, 2008, the company completed its spinoff of its technology and set-top box business into a separate publicly traded company, Echostar Corporation ("EchoStar"), effectively splitting the original EchoStar
EchoStar
into two separate businesses.[29] Dish Network Corporation, the larger of the two resulting companies, focuses on programming, service and marketing of satellite television, while EchoStar
EchoStar
Corporation runs a majority of the satellite fleet and other signal infrastructure. While neither company has any ownership in the other, the majority of the voting power of the shares in both companies is owned by Charlie Ergen. Receivers and devices[edit] Satellite antennas[edit] Dish Network
Dish Network
offers different types of satellite receiving equipment for obtaining signals from its diverse satellite fleet. Most of their consumer boxes are manufactured by Sanmina-SCI Corporation
Sanmina-SCI Corporation
to EchoStar specifications. Prior to the December 2001 merger of SCI Systems and Sanmina, Dish Network
Dish Network
receivers were produced at factories in Huntsville, Alabama
Huntsville, Alabama
and Fountain, Colorado. Currently,[when?] receiver assembly takes place in Guadalajara, Mexico
Mexico
and India. Earlier satellite dishes[edit] Dish Network's first satellite antenna was simply called the "Dish Network" Dish. It was retroactively named the "Dish 300" when legal and satellite problems forced delays of the forthcoming Dish 500 systems. It uses one LNB to obtain signals from the 119°W orbital location,[30] and was commonly used as a second Dish to receive additional high-definition or ethnic programming from either the 148°W or 61.5°W orbital locations.[31][32] The 119°W slot is one of two primary orbital locations, the other being 110°W, that provide core services.[33][34] After EchoStar
EchoStar
obtained the broadcasting assets of a failed joint venture between ASkyB and MCI WorldCom, it had more than doubled its capacity by adding 28 transponders at the 110°W orbital location. Since EchoStar
EchoStar
also owned the adjacent 119°W orbital location it developed the Dish 500 to receive the signals of both orbital locations using one Dish and an innovative dual-LNB assembly. Although the new 20-inch Dish 500 was slightly larger than the then-current 18-inch Dish 300 and DirecTV
DirecTV
Dishes it had the distinct advantage of obtaining signals from EchoStar's two adjacent satellite locations for a theoretical 500-channel capacity. The Dish 500, as a result, provided very large capacity for local-into-local service, nationwide programming, and business services. In order to migrate existing customers to Dish 500, Dish Network
Dish Network
provides value-added channels in addition to local channels that can only be received with the Dish 500 and newer systems. Some of the channels exclusive to these newer systems are H2, Boomerang, Science, Planet Green, PBS Kids Sprout and Comedy Central. Higher capacity satellite dishes[edit]

Dish 1000.2 (with TurboHD branding) mounted on a residential apartment railing.

In spite of all this capacity, EchoStar
EchoStar
still needed to fulfill the dream of nationwide high-definition television and conceived the Dish 1000 system to receive signals from 110°W, 119°W, and 129°W orbital locations. Originally, Dish Network
Dish Network
high-definition subscribers required two separate satellite dishes. Currently, Dish Network subscribers can receive nationwide HDTV channels using the 129°W orbital location or 61.5°W orbital location. Because of issues with low signal strength, the older model Dish 1000 has been replaced with the Dish 1000.2. The 1000.2 has a 10% larger reflector for better signal strength and an integrated LNB for easier installation. The Dish 1000.2 is 23 in (580 mm) in diameter. Even with the larger size, there are still many reports of customers consistently losing signal on the 129°W orbital location. This has forced some customers to either use a 2nd separate Dish Network
Dish Network
brand dish, or an aftermarket 30" dish, aimed specifically at the 129°W orbital location. On several satellite related web support forums, customers have critically suggested that the new Dish 1000.2 wasn't nearly large enough and should have been 20–30% larger to properly deal with rain fade. Later Dish Network
Dish Network
took the approach of splitting the US into two regions. Subscribers west of Chicago
Chicago
use Dish 1000.2 antennas aimed at the 110°W, 119°W, and 129°W orbital locations (referred to as the western arc). Subscribers east of Chicago
Chicago
use Dish 1000.4 antennas aimed at the 61.5°W, 72°W and 77°W oribital locations (referred to as the eastern arc).

SuperDish 121 mounted on a roof

During Dish Network's quest for capacity, they had accumulated an array of satellite broadcasting technologies, orbital locations, and surplus capacity using non-mainstream technologies requiring larger dish sizes. To capitalize on these broadcasting assets, Dish Network started providing extensive ethnic programming from lower-powered satellites broadcasting in the non-DBS portion of the FSS band. Dish Network offers specialized equipment for these customers including larger dish antennas.[citation needed] The SuperDish, Dish 500+, and Dish 1000+ systems receive DBS signals from both of the primary 110°W and 119°W locations (129°W for Dish 1000+) as well as lower-powered FSS signals from either 121°W, 105°W, or 118.75°W. The Dish 500+ and 1000+ systems receive circularly polarized signals in the non-DBS portion of the FSS band—the only American satellite television service to do so. Tailgater[edit] Tailgater is a portable satellite antenna; the tailgater can be purchased as a standalone device for $350, The Tailgater is now being supported by a Wally receiver, to replace the still supported 211k model. Customers only need pay for the period of time where the receiver is active on the dish account, monthly cost for a Vip211k or Wally is $7 per month, if the receiver is the only one on the account, there is no charge.[35] It weighs ten pounds, is protected from weather, and automatically searches for a signal. The only satellites that are currently compatible with the Tailgater are at Dish's 119 (SD/HD TV), 110 (SD/HD TV), and 129 (SD/HD TV) orbital slots.[36] Wally[edit] The Wally is a solo-receiver without a built in digital video recorder (DVR). Hopper[edit] Main article: Hopper (DVR)

Dish HD, newest version used with the Hopper and Joey system

In March 2012,[37] Dish began offering a digital video recorder called Dish Hopper (DVR)
Hopper (DVR)
that can automatically record all prime time programming on the four major television networks.[38] The DVR, which costs $10 per month, has three tuners (Hopper ver. 3 has sixteen) and 2 TB of hard-disk space, half of which can be used to record 500 hours of high-definition television or 2000 hours of standard-definition television programs. The other half is for video on demand.[39][40] A Hopper feature, called AutoHop, enables customers to view these programs without commercials, subject to time restrictions. AutoHop has attracted enthusiasts, critics, boycotts and legal action.[41] At the 2013 Consumer Electronics Show Dish won an award for their AutoHop feature on the Hopper.[42] Hopper with Sling[edit] See also: Slingbox The Hopper Sling is a Hopper with the ability to connect to the Internet
Internet
in order to allow access to the DISH Anywhere service that allows you stream live TV and access your DVR content from a computer and or mobile device. The Hopper contains three-tuners built in that allows you watch or record up to three shows at the same time. It is also possess a hard drive that stores the DVR content. They are a apart of the new generation of XIP receivers. At the 2013 Consumer Electronics Show, Dish announced the Hopper with Sling, an updated version of the Hopper with Slingbox place-shifting technology built-in, allowing the ability to watch live TV and DVR recordings online or through a free Dish Anywhere mobile app, and the ability to "fling" content from a mobile device (such as videos or photos) onto the TV as well. A Hopper Transfers app for the iPad and Android also allows recordings to be downloaded directly to the device for offline viewing and a new Dish Explorer app also provides control of the Hopper along with integration with social networks to track trends and reactions to a program [iPad only]. The new Hopper also includes a 2 TB hard drive (allowing the storage of up to 2,000 hours of standard definition recordings and 500 hours in high definition) and a Broadcom
Broadcom
BCM7425 CPU.[43] CNET
CNET
praised the Hopper with Sling for being cutting-edge technology that "helps Dish make a strong case that its HD DVR is the most advanced out there." It subsequently nominated the new Hopper for the CES Best in Show award (which was decided by CNET), and had won the award based off the original vote of CNET's staff. However, CNET's parent company CBS Corporation
CBS Corporation
vetoed the results, disqualified the device, and forced a re-vote because CBS
CBS
was in active litigation with Dish.[44][45] After complaints by critics (including Consumer Electronics Association CEO Gary Shapiro), CNET
CNET
was dropped as the organizer of the CES awards program, and the Best in Show award was re-awarded to both the Hopper with Sling and the Razer Edge gaming tablet (which had won in the second vote by CNET).[46] Joeys[edit] Locations with multiple televisions, can use one or more Joey-receivers which are a secondary receiver that is used in conjunction with a main Hopper receiver to allow Live TV(using one of the Hopper's integrated tuners) and DVR access through the Hoppers MoCA Network(an internal network for the whole home system). The Hopper acts as the brains for Joey. Apps[edit] Dish Anywhere is Dish's subscriber-only streaming video service, which includes HBO
HBO
and Cinemax
Cinemax
programming.[47] Sling TV[edit] Main article: Sling TV In May 2012, Dish launched DishWorld— A subscription-based over-the-top streaming IPTV
IPTV
service, as an app on Roku
Roku
devices, offering access to over 50 international television channels via broadband streaming.[48] In 2014, Dish Network
Dish Network
began to reach carriage deals with broadcasters for a new over-the-top service that would be aimed towards cord cutters as a low-cost alternative to traditional pay television.[49] On January 5, 2015, Dish Network
Dish Network
officially unveiled Sling TV, an over-the-top IPTV
IPTV
service designed to compliment subscription video on-demand services such as Hulu
Hulu
and Netflix.[50] Some broadcasters have been hesitant about over-the-top services such as Sling TV, showing concern that they may undermine their carriage deals with larger conventional cable, satellite and Internet
Internet
TV providers. Time Warner
Time Warner
initially noted that the carriage of its channels on the service was only for a "trial" basis, while both Time Warner's CEO Jeffrey Bewkes
Jeffrey Bewkes
and an analyst from the firm Macquarie Capital disclosed that current contract language in Dish's OTT carriage deals with the service's content distributors would cap the number of subscribers that the service is allowed to have at any given time to 5 million. Neither Dish Network
Dish Network
or its content providers have confirmed any such cap.[51][52][53] As of October 2016[update], the service has approximately 1 million subscribers.[54] Satellite fleet[edit] See also: EchoStar
EchoStar
§ Satellite fleet Most of the satellites used by Dish Network
Dish Network
are owned and operated by EchoStar. Since EchoStar
EchoStar
frequently moves satellites among its many orbiting slots this list may not be immediately accurate. Refer to Lyngsat and Dish Channel Chart for detailed satellite information.

Dish Network
Dish Network
Satellites

Satellite Location (Degrees West) Launched Type Notes

EchoStar
EchoStar
I 77 000000001995-12-28-0000December 28, 1995 Lockheed Martin
Lockheed Martin
Astro Space Series 7000 (AS-7000) Can carry a limited number of services on odd numbered transponders. EchoStar
EchoStar
is not licensed to serve CONUS customers in the United States from this location but may transmit local stations.

EchoStar
EchoStar
III 61.5 000000001997-10-05-0000October 5, 1997 Lockheed Martin
Lockheed Martin
Missiles and Space A2100AX Replaced by EchoStar
EchoStar
XV and was serving as an in-orbit spare. Deorbited with some difficulty by 000000002017-09-06-0000September 6, 2017.[55]

EchoStar
EchoStar
IV 77 000000001998-05-08-0000May 8, 1998 Lockheed Martin
Lockheed Martin
Missiles and Space A2100AX This satellite had a launch issue, is now in an inclined orbit and is not currently[when?] operational. It largely serves as a placeholder for EchoStar
EchoStar
slots.

EchoStar
EchoStar
V Deorbited from 148 000000001999-09-23-0000September 23, 1999 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
FS-1300 EchoStar
EchoStar
V was moved from 110 to 129 and finally to 148. International programming at 148 has moved to Anik F3/118.75°. Locals have moved to spot beams at other locations. The satellite was to serve as a placeholder for EchoStar
EchoStar
at the 148 slot. The satellite was experiencing stability issues that made signal levels unstable for the short time it was located at 148. On July 31, 2009, all remaining programming at 148 ceased. Factors now indicate discontinuation of the 148 slot, at least for the short term, 3–4 years.

EchoStar
EchoStar
VI 77 000000002000-07-14-0000July 14, 2000 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
FS-1300 Replaces EchoStar
EchoStar
VIII.

EchoStar
EchoStar
VII 119 000000002002-02-21-0000February 21, 2002 Lockheed Martin
Lockheed Martin
Missiles and Space A2100AX Currently[when?] an on orbit spare. Provides Dish Network's spot beam services to the western United States, as well as Muzak programming to businesses on leased bandwidth.

EchoStar
EchoStar
VIII 77 000000002002-08-21-0000August 21, 2002 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
(SS/L) FS-1300 Formerly at 110. On January 30, 2011, the satellite experienced a single event upset and drifted out of its intended orbit, this required all services to be relocated to other available satellite capacity in the Eastern Arc. One week later some services were restored, but the satellite is expected to be taken out of service again and replaced temporarily by EchoStar
EchoStar
VI in order to conduct further testing.

Echostar XII 61.5 000000002003-07-17-0000July 17, 2003 Lockheed Martin
Lockheed Martin
AS-2100 Originally known as Rainbow 1, this satellite was launched by Cablevision/Rainbow DBS and used for the Voom DBS service at 61.5° W until the satellite and transponder licenses were sold to EchoStar
EchoStar
in 2005. Renamed EchoStar
EchoStar
12 in March 2006. Currently only used for spot beam capabilities.

EchoStar
EchoStar
X 110 000000002006-02-15-0000February 15, 2006 Lockheed Martin
Lockheed Martin
Missiles and Space A2100AX

Anik F3[56] 118.75 000000002007-04-12-0000April 12, 2007 Astrium Eurostar 3000 Customers use the 36 inch Dish 500+ or Dish 1000+ to receive this non-DBS, medium-powered signal. Anik F3 is leased by EchoStar
EchoStar
from Telesat Canada to serve CONUS customers. It broadcasts on non-DBS FSS frequencies (~11.7-12.2 GHz) using circular polarity (the only satellite serving the United States
United States
in this mode). It permanently replaces AMC-16, which was temporarily placed at 118.75° W due to delays in Anik F3 production. AMC-16 moved back to 85° W when Anik F3 was fully operational. A primarily international satellite with international channels once on 61.5, 121, or 148.

EchoStar
EchoStar
XI 110 000000002008-07-16-0000July 16, 2008 SS/L 1300

Ciel-2 129 000000002008-12-10-0000December 10, 2008 Thales Alenia Space
Thales Alenia Space
Spacebus-4000C4 Replaced Echostar-V at the 129°W orbital location. Owned by Canadian Ciel Satellite Group, EchoStar
EchoStar
leases the entire bandwidth of the Ciel-2 satellite. Provides national HD programming and HD spot beam locals.

Nimiq 5 72.7 000000002009-09-17-0000September 17, 2009 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
LS-1300 A Canadian satellite operated by Telesat Canada. Echostar leases the satellite's capacity.

Echostar XIV 119 000000002010-03-20-0000March 20, 2010 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
FS-1300 Replaced Echostar VII. EchoStar
EchoStar
XIV launched on an International Launch Services Proton/Breeze M vehicle from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. Resides at an altitude of 22,000 miles.

EchoStar
EchoStar
XV 61.5 000000002010-07-10-0000July 10, 2010 Space Systems/Loral
Space Systems/Loral
(SS/L) FS-1300

A CONUS only satellite.

Criticisms and controversies[edit] Main article: Criticism of Dish Network Since the early 2000s, Dish Network
Dish Network
received criticism regarding controversial technology and carriage disputes with programming providers. Most notably, when the Hopper digital video recorder provided an easy way for viewers to watch certain programming without commercials, major networks sued Dish Network.[57] AutoHop[edit] Dish Network's Hopper digital video recorder, announced in January 2012, led to controversy over a feature, called "AutoHop", which allows viewers to watch some programming without commercials, subject to time restrictions. AutoHop is an extension of the DVR's prime time recording capability. When enabled, the feature records but hides commercials, giving viewers the option of viewing prime time programming on the four major networks commercial-free. Commercials
Commercials
cannot be skipped until 1 am Eastern Time, and the viewer must choose to do this. Recorded programs are available for eight days after they have aired. News of AutoHop met with an immediate, polarized response. The feature was deemed a "dream come true" for consumers, but for networks, a nightmare undercutting the revenue model. Dish asserted that AutoHop would encourage its customers to sample new programming. Leslie Moonves, CBS chief executive, asked rhetorically how he is to produce CSI without the revenue stream of commercials. News Corporation
News Corporation
refused to accept Dish advertising for the device. A Forrester Research
Forrester Research
analyst said the move demonstrated Dish's desperation to keep customers at a time when alternative programming is readily available via the Internet.[37][38][57][58] The controversy surrounding AutoHop contributed to one small-market station group, Hoak Media Corporation, removing its 14 stations channels from the service on June 6, 2012. In negotiations, Hoak sought a 200 percent increase in carriage fees and the dropping of the AutoHop feature. David Shull, Dish senior vice president of programming, accused Hoak of effectively telling Dish's customers that they must watch commercials, disrespecting customer control over its services. Eight days later, the two companies announced a distribution deal. Terms were not disclosed.[59][60][61] On June 27, 2012, Dish Chairman
Chairman
Charlie Ergen told the United States House Subcommittee on Communications and Technology that the feature would enable parents to protect their children from alcohol and fast food advertising.[62] The next day, Michael Petricone of the Consumer Electronics Association spoke to the subcommittee, likening Hopper to earlier time shifting devices. He argued that Hopper is legal and that AutoHop entices people to watch more television, thereby expanding television's market.[63] CNET
CNET
was also forced by parent company CBS
CBS
to disqualify the newest Hopper with Sling model from the CES Best in Show award for 2013 because of its active litigation with the company. CEO Joe Clayton said that Dish was "saddened that CNET's staff is being denied its editorial independence because of CBS' heavy handed tactics."[44] Dish Network directly attacked CBS
CBS
for its decision in an advertisement for the device on its website. The ad proclaimed the DVR as being CNET's "Best in Show", but with a footnote stating that " CBS
CBS
will go to any lengths to keep you from enjoying ad-skipping technology—even censoring its own writers and throwing out their decision to name Hopper 'Best In Show.' Your vote is the only one that really matters."[64] Telemarketing violations[edit] Dish Network
Dish Network
independent dealers have repeatedly been charged and fined for employing illegal telemarketing tactics, such as violating do not call lists and making calls in which a live telemarketer does not connect promptly after the call is answered. Dish Network terminated agreements with some independent dealers in relation to these charges.[65][66][67] In March 2009 the Federal Trade Commission charged Dish Network
Dish Network
and two of its dealers with multiple violations of the FTC's Telemarketing Sales Rule and the Telephone Consumer Protection Act of 1991.[68] Hidden fees[edit] In January 2004, thirteen states charged that Echostar, then the parent company of Dish Network, had not disclosed termination fees to potential customers and had debited customers' bank accounts for hidden fees. The company settled the lawsuit, paid $5 million, and promised to disclose all terms prior to signing contracts with potential customers.[69] Dish has also begun to collect shipping fees on equipment that needs to be returned after customers cancel their service with Dish. The shipping cost back in September 2014 was $17. As of June 6, 2017, the shipping cost is now $12. This fee applies regardless of whether the fee was included in the initial contract customers signed.[70] Litigations[edit] Dish has been sued and countersued dozens of times. In fact, Dish uses litigation as a profit center. Charlie Ergen said, "I may be the only CEO who likes to go to depositions. You can live in a bubble, and you’re probably not going to get a disease. But you can play in the mud and the dirt, and you’re probably not going to get a disease either, because you get immune to it. You pick your poison, and I think we choose to go play in the mud.” In 2001, Dish admitted to using over 100 law firms over a ten-year period.[71] AutoHop[edit] On May 24, 2012, Dish and the networks filed suit in federal court, the Dish case in Manhattan
Manhattan
and the networks' cases in Los Angeles. On May 30, U.S. District Judge Laura Taylor Swain ruled the networks' cases should not be filed in Los Angeles
Los Angeles
and asked for comments on a possible move of all cases to New York.[39] In July 9 preliminary judgement, Swain denied Dish's request to set aside the issue of copyright violation, ruling that Dish's argument lacked specificity. She also ruled that the case could be heard in Los Angeles, thereby eliminating New York as a potential venue.[72] On November 7, 2012, the United States
United States
District Court for the Central District of California denied Fox's motion for preliminary injunction for the reasons mainly because 1) PTAT and AutoHop did not infringe copyright and did not breach the contract; and 2) while QA copies constituted a copyright infringement and breached the contract, the harm from the copies was not irreparable, but was compensable with money.[73] Fox appealed to the United States
United States
Court of Appeals for the Ninth Circuit. On July 24, 2013, the Ninth Circuit reviewed the district court's decision with a very deferential standard of review, and affirmed it.[74] Frequency acquisition subsidies[edit] Dish Network
Dish Network
received about $3 billion in subsidies from the federal government to buy wireless bandwidth. Dish Network
Dish Network
used the 1934 Federal Communications Act to win subsidies for the purchases it made at the January 2015 auction of wireless spectrum. Under the terms of that act, "designated entities" qualify for a 25 percent discount on the market price of such licenses. Dish used small subsidiaries such as Northstar Wireless and SNR Wireless in order to qualify. Dish only paid $10 billion for licenses that would have otherwise cost $13 billion. The difference would have been paid to the federal government. The FEC and the United States
United States
Senate opened investigations into the matter after numerous public complaints.[75] Off-the-job marijuana use[edit] Dish fired a wheelchair-bound quadriplegic man, Brandon Coats, from his job as a telephone operator in 2010 for using medical-marijuana during off-work hours. Coats used marijuana to control muscle spasms. His paralysis was due to injuries from a car crash. Coats failed a random drug test. Coats sued claiming that marijuana use was legal and that he was a model employee. Coats suit relied under a Colorado
Colorado
law called the Lawful Off-Duty Activities Statute that prohibits employers from firing employees for doing legal things during their personal time. The trial court and Colorado
Colorado
Court of Appeals ruled in Coats v. Dish Network
Dish Network
that since marijuana is banned by federal law it does not qualify as legal activity despite being permitted by state law. The trial court ruled that Coats should have to pay Dish's legal fees; the appeals court overturned this ruling.[76] Voom[edit] In April 2005, Rainbow Media and Dish Network
Dish Network
entered into a 15-year affiliation agreement whereby EchoStar’s Dish Network
Dish Network
obtained the right to distribute the Voom channels until 2020 and agreed that it would pay Rainbow Media monthly subscription fees for the life of the agreement. The subscription fees started at $3.25 per subscriber in the first year of the agreement, and were to increase to $6.43 per subscriber by the year 2020.[77] In a separate agreement, EchoStar’s Dish obtained a 20% ownership interest in Rainbow Media (the business unit that contained the Voom HD channels) and Rainbow agreed to invest $100 million into the Voom service each year for the first five years of the agreement.[78] As a result, EchoStar's Dish Network
Dish Network
announced that they would be adding ten of Voom's original 21 channels to their lineup starting May 1; the remaining channels were added on February 1, 2006. In January 2008, EchoStar's Dish Network
Dish Network
abandoned the affiliation agreement claiming that Voom had failed to invest $100 million in the service during 2006 although Cablevision
Cablevision
and Rainbow provided Dish Network with the financial statements documenting their compliance. Dish Network
Dish Network
proceeded to remove ten of the channels from their lineup on May 12, 2008, with the remaining five removed the next day,[79][80] leaving coverage limited to Cablevision's systems in New York, New Jersey, Connecticut and parts of Pennsylvania. Cablevision
Cablevision
and Rainbow sued Dish Network
Dish Network
for breach of contract and sought more than $2.5 billion in damages. Citing this drop in carriage and the ensuing lengthy litigation, Cablevision
Cablevision
announced on December 18 that the Voom HD suite would be discontinued as of January 15, 2009, to be replaced by other HD programming.[81] (Ultimately, the channels ceased operations on January 20, and were replaced by multiplexed HD content from premium providers.)[82] Following the discovery process, the court granted Voom's motion for sanctions.[83] The New York State
New York State
Supreme Court found that EchoStar's Dish Network
Dish Network
"systematically destroyed evidence" in the case and stated that “it is entirely possible that the documents destroyed by EchoStar
EchoStar
demonstrated that EchoStar
EchoStar
knew all along that there was no breach...and would prove Voom’s case.” The Judge also stated that he would tell jurors that Dish Network
Dish Network
destroyed evidence and that the jury may assume the evidence would have been helpful to Voom’s case.[83] According to Sanford C. Bernstein
Sanford C. Bernstein
analyst Craig Moffett in a recent Wall Street Journal article, "cases involving spoilation of evidence rarely go to trial because the odds are so skewed against the offending party." In this case, the judge told the jury that EchoStar failed to preserve certain evidence; he barred Dish from calling its expert witness to testify on damages.[84] Additionally, the court stated in its November 3, 2010 ruling: “In conclusion, the court notes EchoStar’s pattern of egregious conduct and questionable – and, at times, blatantly improper – litigation tactics. EchoStar’s spoliation in this action, and the fact that it has been sanctioned for spoliation in previous actions, is precisely the type of offensive conduct that cannot be tolerated by the court. Similarly egregious is EchoStar’s last minute finagling with expert reports, believing that it can play fast and loose with the rules of procedure in order to enhance its litigation posture.”[85] The trial commenced on September 19, 2012 in the New York State Supreme Court. During the summer of 2012, financial analysts who cover Dish urged the company to settle the lawsuit in advance of the trial, as “the odds would…appear to be heavily in Cablevision’s/AMC’s favor.”[86] Dish chose to settle. The terms of the settlement required Dish to pay $700 million for spectrum licenses covering 500 megahertz and capable of serving 150 million people.[87] TiVo
TiVo
patent lawsuit[edit] Main article: TiVo
TiVo
Inc. v. EchoStar
EchoStar
Corp. On June 3, 2009, satellite service provider EchoStar
EchoStar
was found by Marshall, Texas, federal district court judge David Folsom to be in contempt of a permanent injunction against using some of TiVo's technology and was required to pay the DVR pioneer $103.1 million plus interest. On May 3, 2011, Dish Network
Dish Network
Corporation and EchoStar Corporation agreed to pay TiVo
TiVo
Inc. $500 million to settle a dispute over the use of some of TiVo’s technology.[88] This lawsuit took more than ten years to resolve. One of the judges involved said that the conduct of Dish's lawyers didn't “even meet law-school student behavior,” and “presented the saddest day I have seen in my many years in court.”[71] Bartlit Beck Herman Palenchar & Scott[edit] Dish sued its own law firm, Bartlit Beck Herman Palenchar & Scott of Chicago, for malpractice. The firm countersued and won a $40 million judgement against Dish. A panel from the American Arbitration Association said that Dish's allegations were "patently false" and "egregious."[71] Related party transactions[edit] In 2012, Dish invested $500,000 in a technology startup, Yottabyte Ventures LLC, in which Christoper Ergen, the son of CEO Charlie Ergen, has 7.1 percent equity. Yottabytes develops mobile video applications. At the end of 2012, Dish held 71.4% of that company's equity. In 2011, Dish paid $100,000 to an online marketing company that Chase Ergen, another son of Charlie Ergen, owns 50% of. As part of a reseller agreement, Dish paid another firm owned by Chase Ergen $101,000 during 2010 and 2011. Candy Ergen, Charlie Ergen's wife, is paid between $100,000 to $110,000 per year in consulting fees. Other unnamed children of Ergen received about $25,000 in 2010 and 2011.[89] These transactions were criticized by analysts. Lev Janashvili, managing director at GMI Ratings, which tracks governance, accounting and other risks in publicly traded companies, said, "These are things to be concerned about because they raise reasonable questions about conflicts of interest and the overall integrity of governance at the company." Janashvili also said, "The investment in Yottabytes Ventures LLC is a classic example of (a related party transaction) that warrants a closer scrutiny of the company's governance practices, especially because this transaction is part of a broader pattern of behaviors that run counter to the interests of shareholders. Dish is a 'controlled company' whose majority shareholder can insulate himself from the opinions of other investors."[89] Investor relations[edit] Dish has reportedly been criticized for treating analysts and major shareholders poorly. Craig Moffett, senior analyst of U.S. telecommunications, U.S. cable, and satellite broadcasting at Sanford C. Bernstein once requested time with management to learn about how Dish does business. Ergen told him, “We’re too busy creating value around here to sit down and talk about it. Thanks but no thanks.”[71] Chris Marangi, a money manager for Gamco Investors, which held about 4 millions shares in Dish, said that the company is very uncooperative. He says that despite traveling to Denver frequently has never been able to get a meeting with Ergen or any other Dish senior manager. “They’re probably the least transparent company of any I’ve ever dealt with." Dish sends out press releases on its earnings deliberately late enough to be of little or no use to analysts and investors whom are then forced to sort through complicated filings submitted to the Securities and Exchange Commission.[71] Carriage disputes involving Dish[edit] AMC Networks[edit] See also: AMC Networks
AMC Networks
§  Dish Network
Dish Network
carriage dispute On March 4, 2012, Dish Network
Dish Network
announced that it would no longer carry the AMC Networks
AMC Networks
family of cable channels upon the expiration of the satellite provider's distribution agreement with the company at the end of June 2012, citing that AMC Networks
AMC Networks
charged an excessive amount in retransmission consent payments from the service for their carriage and low audience viewership for the channels.[90] AMC Networks
AMC Networks
responded to Dish's announcement of its pending removal of the channels as being related to a 2008 breach of contract lawsuit against Dish Network
Dish Network
by former company parent Rainbow Media's Voom HD Networks, in which it is seeking more than $2.5 billion in damages against Dish for improperly terminating its carriage contract; Voom's high-definition channels were carried on the provider from May 1, 2005 until May 12, 2008 when Dish removed ten of Voom's fifteen channels from its lineup (the five remaining Voom HD channels were removed from Dish the day after).[79] However, Dish states that the lawsuit is unrelated to the decision to remove the AMC Networks
AMC Networks
channels and that it ended the carriage agreement on its own terms.[90] On May 20, 2012, Dish Network
Dish Network
removed Sundance Channel from its channel lineup. Two weeks later on June 4, 2012, Dish relocated AMC, WE tv, and IFC to higher channel positions with AMC being split into two separate standard definition and high definition channel feeds (AMC moved from channel 130 to channel 9609 for the SD feed and 9610 for the HD feed, WE tv
WE tv
moved from channel 128 to channel 9608 and IFC was moved from channel 393 to channel 9607); the former channel lineup spaces occupied by the three channels were respectively replaced with HDNet, Style and MoviePlex
MoviePlex
multiplex channel Indieplex. The move is believed to be in response to an ad run during a June 3 airing of an episode of Mad Men
Mad Men
urging Dish Network
Dish Network
customers to inform the company to keep the three AMC Networks
AMC Networks
channels on the satellite provider with Dish stating that the relocated channel positions better reflect the channels' ratings.[91] On June 30, 2012, Dish dropped the three AMC Networks
AMC Networks
properties, replacing AMC with HDNet movies, IFC with HDNet (which subsequently became AXS TV
AXS TV
two days later), and WE tv
WE tv
with Style. The move coincided with a new agreement between Dish and AT&T U-verse.[92] On July 12, 2012, AMC said in an e-mailed statement that it would stream over the Internet
Internet
the season premiere of "Breaking Bad" to DISH customers.[93] "Dish subscribers can register online starting July 13 for the show, which airs on July 15. We want to give Dish customers an extra week to switch providers so they can enjoy the rest of the season."[94] On October 21, 2012, AMC Networks
AMC Networks
announced a settlement was reached between them, Cablevision
Cablevision
and Dish in which Dish was forced to pay up to $700 Million in damages to Cablevision
Cablevision
for damages from removing Voom owned channels off the Dish Lineup back in 2008, and in return Dish signed a new agreement to bring the AMC networks owned channels back on the Dish lineup with AMC returning October 21 and the rest on November 1st.[95][96] Also, DISH simultaneously brought back FUSE, and all 4 channels were moved from "America's Top 200" to 120. Remarks on rural viewers[edit] During a conference call Ergen stated after being asked about the removal of AMC channels, "Our customers are not looking at zombies in New York City. They live in farms and ranches ... We have data, real data from our customers. And for whatever reason, our customers don't watch some of those critically acclaimed channels at the level that we read about in the paper, perhaps because we skew a bit rural or whatever." Ergen also said "I've had satellite television for as long as satellite television has been around, and there's never been one minute that I know of that anybody in my family or anybody who's came to my house has ever watched one second of any of those channels. They have no clue about zombies in New York City
New York City
marching around saying, 'Where is my AMC?'" Soon after the call, Business Insider blared the headline, "Dish CEO says customers don't care about AMC because they live on 'farms and ranches.'"[97] MSG[edit] MSG, a regional sports network serving New York State, was dropped on October 1, 2010. Although MSG shares ownership with Voom and AMC (all three companies being controlled by the Dolan family), it was not included in the 2012 settlement. As of 2017, the carriage dispute has never been resolved, leaving MSG, its sister networks MSG Plus
MSG Plus
and later addition MSG Western New York, unavailable on the service.[98] Fox[edit] Main article: Fox Broadcasting Co. v. Dish Network, LLC On December 21, 2014, Dish Network
Dish Network
dropped Fox News Channel
Fox News Channel
and Fox Business Network. A failed first attempt to reach a deal on the 18th of the same month resulted in the blackout.[99] The two parties blamed each other; Dish said Fox tried to unfairly tie in a sister channel and charge unreasonable rates.[100] Fox pointed out the recent pattern Dish had created with other networks. A deal was finally reached on January 14, 2015 with undisclosed terms.[101] Hearst Television[edit] On March 3, 2017, at midnight, ET, Dish network has dropped the Hearst Television–owned local stations from their line-up. This includes 32 stations in 28 markets, affiliated with NBC, ABC, CBS, The CW, and MyNetworkTV
MyNetworkTV
in cities including Boston, MA, Tampa, FL, Milwaukee, WI, Pittsburgh, PA, and New Orleans, LA. The stations were restored on April 26, 2017, at 7:00 p.m. ET. Turner Networks[edit] On October 21, 2014, during the early morning hours, Dish entered a dispute with Time Warner's Turner Broadcasting System. Dish removed CNN, HLN, Cartoon Network/Adult Swim, Boomerang, TruTV, Turner Classic Movies, and CNN
CNN
en Español as the contract to carry those channels expired on October 20. TBS and TNT were not removed, as they are carried under a different contract. The channels were pulled without warning leaving many with questions. Dish[102][103] replaced CNN
CNN
and HLN with MSNBC, replaced Cartoon Network
Cartoon Network
and Boomerang with Nicktoons (except for the West Feed which was replaced by a message about the removal of the channels), replaced Turner Classic Movies
Turner Classic Movies
with FXM, and replaced TruTV
TruTV
with Esquire Network
Esquire Network
during the duration of the dispute. The dispute was settled and the Turner Network Channels restored on November 21, 2014. CBS[edit] On Monday November 20, 2017 at 11:59 p.m. Eastern, Dish entered a dispute with CBS
CBS
Corporation. Dish subscribers lost access to CBS Television Stations (which own and operate select CBS
CBS
and The CW affiliates in New York City, Los Angeles, Chicago, Dallas, among 14 other markets) CBS
CBS
Sports Network and Pop as the contract to carry those channels expired that day. Showtime, The Movie Channel, and Flix were not affected as the premium networks are carried in a different contract. Dish Network
Dish Network
claimed in a statement the following day that " CBS
CBS
chose to black out Dish customers' access to its channels in an effort to raise rates and gain negotiating leverage." However, CBS rebutted those claims on Wednesday November 22, saying that Dish Network is "desperate to retain subscribers" and "clearly, pulling content providers off the air is Dish's way of doing things."[104] Customers in the Los Angeles
Los Angeles
and Dallas
Dallas
markets were unable to watch the Thanksgiving Day football game between the Los Angeles
Los Angeles
Chargers and the Dallas
Dallas
Cowboys unless they watched it over-the-air via a DTV antenna. The TV stations and cable channels were restored on November 24, 2017 after a new agreement was reached. This wasn't Dish Network's first blackout with CBS. Back in March 2004, Dish briefly removed all of the original Viacom assets (including CBS
CBS
and UPN
UPN
O&O TV affiliates before its 2005 split into CBS
CBS
Corporation) before reaching a new longterm agreement to restore those services.[105] See also[edit]

Bell TV, formerly Dish Network
Dish Network
Canada Blockbuster LLC Dish México DishHD
DishHD
(subsidiary Dish HD Asia serves China and Taiwan) List of United States
United States
cable and satellite television networks

References[edit]

^ " Dish Network
Dish Network
Corporation Company – Company Overview". Hoover's.  ^ a b c d e f "DISH Network Corporation 2017 Annual Report (Form 10-K)". sec.gov. U.S. Securities and Exchange Commission. February 2018.  ^ a b c "At a Glance", DISH Network Press Center, DISH Network, archived from the original on July 21, 2011  ^ a b Olson, Robert E.; Clayton, Joseph; Dodge, R. Stanton (2012), Form 10-K: DISH Network Corporation, U.S. SEC, retrieved November 7, 2012  ^ Hachman, Mark (December 7, 2007). "Echostar to Change Name to DISH, Spin off Set-Tops". PC Magazine. PCMag Digital Group. Retrieved December 1, 2017.  ^ "MP3Carrot". Retrieved 2017-03-13.  ^ a b "DISH Network Corporation Form 10-K" (PDF). Dish Network. February 22, 2017.  ^ "Company Info About DISH". about.dish.com. Retrieved 2016-10-04.  ^ "Technical details for satellite ECHOSTAR 1". N2YO.com - Real Time Satellite Tracking and Predictions. Retrieved 2016-10-04.  ^ Avery, Greg (16 May 2011). "New Dish Network
Dish Network
CEO sees changed company soon". Business Journal. Retrieved August 1, 2011.  ^ Wilking, Rick (23 Feb 2015). " Dish Network
Dish Network
CEO Joe Clayton stepping down". CNBC. Retrieved 24 May 2015.  ^ "Ergen lays out Dish Network's 10-year plan". Boston.com. May 2, 2012. Archived from the original on July 7, 2012. Retrieved May 4, 2012.  ^ Johnathan Garber, Business Insider. "Dish Network's CEO is stepping down." Dec 5, 2017. Retrieved Dec 19, 2017. ^ https://web.archive.org/web/20000407074315/http://205.172.145.45/home/index.asp ^ http://about.dish.com/press-release/programming/new-dish-network-campaign-promises-better-tv-all-six-every-10-former-cab-0 ^ "Early Growth of Dish Network". Archived from the original on July 14, 2011.  ^ a b c d e Sherman, Alex; Grover, Ronald (October 13, 2011). "A Deeper Dish Network". Bloomberg Businessweek. Retrieved October 14, 2011.  ^ Anders Bylund (July 1, 2011). "Is DISH Building the Perfect Beast?". Motley Fool. Retrieved May 4, 2012.  ^ Fritz, Ben (April 7, 2011). " Dish Network
Dish Network
wins bidding for assets of bankrupt Blockbuster". Los Angeles
Los Angeles
Times. Retrieved May 2, 2011.  ^ Ryan Nakashima (October 14, 2011). " Hulu
Hulu
no longer for sale, owners say". USA Today. Retrieved October 14, 2011.  ^ Speculations, Great (September 27, 2011). " Dish Network
Dish Network
Looks Ready To Dance With Clearwire
Clearwire
or Sprint". Forbes. Retrieved October 14, 2011.  ^ Phil Goldstein (August 23, 2011). "Dish's wireless plan unveiled: satellite-terrestrial LTE-Advanced network". Fierce Wireless. Retrieved October 14, 2011.  ^ Vuong, Andy (January 10, 2012). "Dish reboots business at the 2012 International Consumer Electronics Show". Denver Post. Retrieved March 21, 2012.  ^ Wiziack, Julio (20 March 2013). "TV paga terá novo competidor estrangeiro". Folha de S.Paulo. Folha.com. Retrieved 21 March 2013.  ^ "DISH Tops DIRECTV and Cable in Customer Satisfaction in 2012 American Customer Satisfaction Index - About DISH". Retrieved 14 August 2016.  ^ "404 Error: Page Not Found". Retrieved 14 August 2016.  ^ "Dish launching satellite broadband service aimed at rural areas on October 1st". The Verge. Retrieved September 27, 2012.  ^ David Katzmaier; John P. Falcone (October 4, 2006). "Dish Network ViP622 HD DVR Digital Video Recorder (DVR) reviews". CNET. Retrieved December 19, 2008.  ^ " EchoStar
EchoStar
Corp (SATS.O) Company Profile". Reuters. Retrieved June 18, 2008.  ^ "Dish 300 and 500 Pointing Guide" (PDF). Dish Network. Archived from the original (PDF) on January 17, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ "Channels at 61.5°W". Lyngsat. Archived from the original on December 17, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ "Channels at 148°W". Lyngsat. Archived from the original on December 17, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ "Channels at 110°W". Lyngsat. Archived from the original on December 17, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ "Channels at 119°W". Lyngsat. Archived from the original on December 19, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ http://www.gadgetreview.com/ (2 September 2011). "Dish Network Tailgater Portable Satellite Weighs Just 10lbs". Retrieved 14 August 2016.  ^ Hachman, Mark (2011-08-29). "DISH Launches 'Tailgater,' a Robotic Mobile Satellite TV Antenna". PC Magazine. Retrieved 2012-07-12.  ^ a b Bauder, David (2012-05-22). "Auto Hop Ad Zapper: Dish's New DVR Feature Has TV Networks Worried". Associated Press. Retrieved 2012-07-17.  ^ a b "DISH Sues Networks in Federal Court". Dish's press release. May 14, 2012. Retrieved 30 June 2012.  ^ a b Jeffrey, Don (June 5, 2012). "Dish's Ad-Skip Tool May Benefit From Cablevision
Cablevision
DVR Case". Bloomberg. Retrieved June 5, 2012.  ^ Owen, Rob (2012-06-29). "TV Q&A: 'Dr. Who,' 'Rizzoli & Isles' and DVR storage capacity". Pittsburgh Post-Gazette. Retrieved 2012-06-29.  ^ Joe Flint (May 15, 2012). "Dish's ad-skipping device irks TV execs". Kansas City Star. Retrieved May 15, 2012.  ^ "DISH's AutoHop Technology Named CES Innovations 2013 Design and Engineering Award Honoree - About DISH". Retrieved 14 August 2016.  ^ Lendino, Jamie. "CES 2013: Dish Launches Sling-Enabled Hopper". PC World. Retrieved 11 January 2013.  ^ a b "Dish Recorder Snubbed for CNET
CNET
Award Over CBS
CBS
Legal Scuffle". Wall Street Journal. Retrieved 11 January 2013.  ^ Albanesius, Chloe. " CNET
CNET
Picked Dish Hopper as 'Best of CES' ... Until CBS
CBS
Stepped In". PC Magazine. Retrieved 14 January 2013.  ^ " CNET
CNET
loses CES awards following Dish Hopper controversy; DVR named 'Best In Show'". The Verge. Retrieved 31 January 2013.  ^ Graeme McMillan, Tech Land. "Sorry, Netflix: DishOnline Signs HBO, Cinemax
Cinemax
Streaming Content." April 21, 2011. Retrieved April 22, 2011. ^ "DishWorld Launches on Roku". Broadcasting & Cable. Retrieved 5 January 2015.  ^ "Dish Adds Food Network, HGTV and Other Scripps Cable Nets to Internet
Internet
TV Lineup". Variety. Retrieved 5 January 2015.  ^ "Dish Unveils Internet
Internet
Pay-TV Service, Sling TV, Starting at $20 per Month". Variety. Retrieved 5 January 2015.  ^ David Murphy (April 5, 2015). "Report: Sling TV
Sling TV
Subscriber Cap Revealed". PC Magazine. Ziff Davis. Retrieved April 7, 2015.  ^ Mike Farrell (January 13, 2015). "Dish Unveils Sling TV". Multichannel News. NewBay Media. Retrieved January 13, 2015.  ^ Jeff Berman (January 9, 2015). " Dish Network
Dish Network
Doesn't Want Sling TV to Become Too Popular". TheStreet. Retrieved January 13, 2015.  ^ "Dish's Sling Seen Passing 1 Million Users in Cord-Cutting Race". Bloomberg.com. Retrieved 2016-10-27.  ^ " EchoStar
EchoStar
III Satellite Recovered and Retired".  ^ "launch of Anik F3". Satnews.com. April 12, 2007. Archived from the original on February 5, 2012. Retrieved April 21, 2012.  ^ a b Stelter, Brian (2012-05-16). "A DVR Ad Eraser Causes Tremors at TV Upfronts". The New York Times. Retrieved 2012-06-29.  ^ "Moody's: Dish's Ad-Skipping 'Auto Hop' Could Hurt TV Industry". The Wall Street Journal. Dow Jones Newswires. 2012-05-25. Archived from the original on June 4, 2012. Retrieved 2012-06-29.  ^ Flint, Joe (June 6, 2012). "Dish claims broadcaster pulled signals in part because of AutoHop". The Los Angeles
Los Angeles
Times. Retrieved 7 June 2012.  ^ "Because of dispute, DISH customers lose Hastings' KHAS-TV". Lincoln Journal Star. Retrieved 7 June 2012.  ^ Flint, Joe (June 14, 2012). " Dish Network
Dish Network
and Hoak Media reach new deal". Los Angeles
Los Angeles
Times. Retrieved 3 July 2012.  ^ "Dish Networks chairman Ergen says ad-skipping DVR protects kids from junk food, alcohol ads". Associated Press. June 27, 2012. Retrieved 29 June 2012. [dead link] ^ Tarr, Greg (2012-06-28). "CEA Supports AutoHop Innovation". TWICE. Archived from the original on 2012-07-04. Retrieved 2012-06-29.  ^ "Dish gives Hopper the award denied to it by CBS". The Verge. Retrieved 18 January 2013.  ^ " Dish Network
Dish Network
to pay $50,000 for violating state No Call law". May 5, 2005. Archived from the original on December 4, 2008. Retrieved December 19, 2008.  ^ Catherine Dominguez (January 13, 2006). "PUC issues warning to Dish Network over do-not-call violations". San Antonio Business Journal. Retrieved December 19, 2008.  ^ "FTC Charges Dish Network
Dish Network
Marketers with Do Not Call and Abandoned Call Violations". Retrieved December 19, 2008.  ^ "FTC Charges Dish Network, Formerly Known as EchoStar, with Multiple Do Not Call Violations". Federal Trade Commission. March 25, 2009. Retrieved May 14, 2009.  ^ "Have A Complaint About Dish Network?". Channel 3000. January 23, 2004. Archived from the original on October 9, 2008. Retrieved December 20, 2008.  ^ " Dish Network
Dish Network
Goes Back on their Word - Nathaniel McCallum". Archived from the original on 23 November 2014. Retrieved 14 August 2016.  ^ a b c d e "Dish Network, the Meanest Company in America". bloomberg.com. 2013-01-03. Retrieved 2016-03-28.  ^ Flint, Joe (July 9, 2012). "Networks score in AutoHop fight against Dish". Los Angeles
Los Angeles
Times. Retrieved July 10, 2012.  ^ Fox Broadcasting v. Dish Network, District Court for the Central District of California (hosted by Santa Clara law Digital Commons) (District Court for the Central District of California November 7, 2012). ^ Fox Broadcasting v. Dish Network, United States
United States
Court of Appeals for the Ninth Circuit ( United States
United States
Court of Appeals for the Ninth Circuit July 24, 2013). ^ "Ergen-omics: Charlie Ergen uses federal subsidies for small businesses to turn his billion-dollar Dish Network
Dish Network
into a wireless player - Watchdog.org". 4 May 2015. Retrieved 14 August 2016.  ^ " Colorado
Colorado
court upholds firing for off-the-job medical marijuana use". 25 April 2013. Retrieved 16 January 2018.  ^ " Voom Files Against EchoStar". Inside Satellite TV. 8 June 2008.  ^ "Dish Lowers Boom On Rest Of Voom". Multichannel News. 14 May 2008.  ^ a b "Dish Lowers Boom On Rest Of Voom". Multichannel News. 2008-05-14.  ^ "Dish Network: No Room For Voom". Multichannel News. 2008-05-13.  ^ "Rainbow Pulls Plug On Voom HD Service" from Multichannel.com 18 Dec 2008. ^ Linda Moss, " Cablevision
Cablevision
replaces Voom suite with premium HD services," from Multichannel News, 21 Jan 2009. ^ a b Van Voris, Bob (24 November 2010). "EchoStar's 'Egregious' Acts in Destroying E-Mail Threaten Court Defense". Bloomberg.net.  ^ Ramachandran, Shalini (16 September 2012). "Dolans, Dish Take Old Spat to Court". The Wall Street Journal.  ^ Manne, Geoffrey (25 November 2010). "More on EchoStar's Questionable Litigation Tactics". Forbes.com.  ^ Frankel, Daniel (11 July 2012). "Dish Facing Doom in Voom Litigation, Analysts Say". PaidContent.org.  ^ Seifert, Dan (21 October 2012). " Dish Network
Dish Network
and Voom HD settle lawsuit, AMC programming to return as soon as tonight". Retrieved 14 August 2016.  ^ Steven Russolillo (May 3, 2011). "Dish, EchoStar
EchoStar
Settle TiVo
TiVo
Patent Litigation". The Wall Street Journal. Retrieved May 2, 2011.  ^ a b "Dish's spending on ventures tied to Ergen family draws scrutiny". 26 March 2013. Retrieved 16 January 2018.  ^ a b Baker, Liana B.; Adegoke, Yinka (May 4, 2012). "CORRECTED: DISH subscribers could lose 'Mad Men' in dispute". Reuters. Archived from the original on May 6, 2012. Retrieved May 4, 2012.  ^ Dish Network
Dish Network
Kicks AMC Networks
AMC Networks
Channels To Nosebleed Section Of The Dial, Deadline.com, June 4, 2012. ^ Lawler, Richard (July 1, 2012). "AMC dropped from Dish Network, cuts a new deal to stay on with AT&T U-verse". Engadget. Retrieved 4 July 2012.  ^ Blessing, Kelly. "amc-to-stream-breaking-bad-premiere-to-dish-customers". Business Week. Archived from the original on 13 July 2012. Retrieved 16 July 2012.  ^ Moraes, Lisa de (12 July 2012). "amc-vs-dish-viacom-vs-directv-brawling-satellite-providers-and-cable-companies-take-different-tactics". The Washington Post. Retrieved 16 July 2012.  ^ "Archived copy". Archived from the original on 2013-03-19. Retrieved 2013-06-28.  ^ "News - About DISH". Retrieved 14 August 2016.  ^ " Dish Network
Dish Network
Says Ranchers, Farmers Don't Care About AMC, So We Asked Real Ranchers, Farmers". 9 August 2012. Retrieved 14 August 2016.  ^ "Dish NEtwork Drops MSG". Buffalo News. 2010-10-01.  ^ "Fox News channels go dark on Dish as contract talks stall". Retrieved 14 August 2016.  ^ " Fox News Channel
Fox News Channel
And Dish Ratchet Up War Of Words Over Carriage Talks Stalemate". Retrieved 14 August 2016.  ^ "Fox News and Dish Network
Dish Network
finally come to terms - Hot Air". 16 January 2015. Retrieved 14 August 2016.  ^ "Home". Retrieved 14 August 2016.  ^ Andreeva, Nellie (21 October 2014). " CNN
CNN
Among Several Turner Networks Dropped By Dish In Carriage Dispute". Retrieved 14 August 2016.  ^ CBS, Dish Network
Dish Network
dispute could mean no Cowboys-Chargers game for subscribers - USA Today
USA Today
(accessed November 23, 2017) ^ Viacom and DISH Network Reach Long-Term Agreement; CBS, MTV Networks and BET Restored - Business Wire
Business Wire
(published March 11, 2004; accessed November 23, 2017)

External links[edit]

Wikibooks has a book on the topic of: VIP 922/Dish Network

Official website

Business data for Dish Network: Google Finance Yahoo! Finance Reuters SEC filings

Links to related articles

v t e

Companies of the NASDAQ-100
NASDAQ-100
index

21st Century Fox Activision Blizzard Adobe Systems Alexion Pharmaceuticals Align Technology Alphabet Amazon.com American Airlines Group Amgen Analog Devices Apple Applied Materials ASML Holding Autodesk Automatic Data Processing Baidu Biogen BioMarin Pharmaceutical Booking Holdings Broadcom
Broadcom
Limited CA Technologies Cadence Design Systems Celgene Cerner Charter Communications Check Point Cintas Cisco Systems Citrix Systems Cognizant Comcast Costco CSX Ctrip.com International Dentsply Sirona Dish Network Dollar Tree eBay Electronic Arts Expedia Express Scripts Facebook Fastenal Fiserv Gilead Sciences Hasbro Henry Schein Hologic Idexx Laboratories Illumina Incyte Intel Intuit Intuitive Surgical J. B. Hunt
J. B. Hunt
Transport Services JD.com KLA-Tencor Kraft Heinz Lam Research Liberty Global Liberty Interactive Marriott International Maxim Integrated
Maxim Integrated
Products MercadoLibre Microchip Technology Micron Technology Microsoft Mondelez International Monster Beverage Mylan NetEase Netflix Nvidia O'Reilly Auto Parts Paccar Paychex PayPal Qualcomm Regeneron Ross Stores Seagate Technology Shire Sirius XM Holdings Skyworks Solutions Starbucks Symantec Synopsys T-Mobile US Take-Two Interactive Tesla, Inc. Texas Instruments Ulta Beauty Verisk Analytics Vertex Pharmaceuticals Vodafone Walgreens Boots Alliance Western Digital Workday Wynn Resorts Xilinx

v t e

Cable, satellite, and other specialty television providers in the United States

Cable MVPD

Adams Cable Altice USA

Optimum Suddenlink Communications

Armstrong Atlantic Broadband AT&T Alascom Blue Ridge Communications Blue Stream Broadstripe Buckeye Broadband Cable One Charter Spectrum Comcast
Comcast
Xfinity Comtech21 Consolidated Communications

FairPoint Communications

Cox Communications Deltacom DoCoMo Pacific Emery Telcom Full Channel GCI Hargray Hood Canal Communications Mediacom Midco Northlake Telecom Northland Communications Liberty Puerto Rico Ritter Communications Santel Communications Satview Broadband Service Electric Shentel SRT Communications TDS Telecom TPG

Grande Communications RCN Corporation Wave Broadband

Troy Cablevision TruVista Communications WOW! ZTelco

Satellite MVPD

Claro Dish Network DirecTV Glorystar Headend in the Sky Home2US

Fiber MVPD / IPTV

AT&T U-verse CenturyLink
CenturyLink
Prism TV Cincinnati Bell
Cincinnati Bell
FiOptics Claro Consolidated Communications

FairPoint Communications

EPB Frontier FiOS Google Fiber GTA Teleguam Hawaiian Telcom Midco NEP Datastream TV North State Communications Smithville Fiber Sonic.net TDS Telecom Verizon FiOS Whidbey Telecom Windstream Kinetic

Virtual MVPD

DirecTV
DirecTV
Now FuboTV Hulu
Hulu
with Live TV Philo PlayStation Vue Sling TV Spectrum TV Stream Xfinity
Xfinity
Instant TV YouTube TV

Over-the-top

Amazon Video Anime Network Apple iTunes Store CBS
CBS
All Access Crackle Crunchyroll CW Seed CuriosityStream DramaFever Fandor FunimationNow go90 Hallmark Movies Now HBO
HBO
Now History Vault Hulu iON (IPTV) Lifetime Movie Club Netflix Noggin Pluto TV Roku Seeso Showtime Starz Tribeca Shortlist Tubi TV UFC Fight Pass Univision
Univision
NOW YuppTV WWE Network

Defunct cable

Adelphia Communications Corporation Alameda Power and Telecom1 Astound Broadband AT&T Broadband

MediaOne/Continental Cablevision Tele-Communications Inc.

Baja Broadband

US Cable

Bresnan Communications Bright House Networks Cablevision Champion Broadband Cobridge Communications Community Home Entertainment Graceba Total Communications Insight Communications Jones Intercable King Videocable Knology Marcus Cable NPG Cable Paragon Cable Rapid Communications TelePrompTer/Group W Cable Time Warner
Time Warner
Cable UA-Columbia Cablevision Windjammer Communications

1 – Still in operation, but no longer offers cable or Internet
Internet
as part of its services

Defunct satellite

AlphaStar GlobeCast World TV PrimeStar United States
United States
Satellite Broadcasting Voom HD Networks

Defunct IPTV

Sky Angel Virtual Digital Cable

Defunct terrestrial

Aereo USDTV MovieBeam

Defunct virtual MVPD

CenturyLink
CenturyLink
Stream

v t e

Additional resources on North American television

North America

List of local television stations in North America DTV transition North American TV mini-template

Canada

Canadian networks List of Canadian television networks List of Canadian television channels List of Canadian specialty channels Local Canadian TV stations List of United States
United States
stations available in Canada 2001 Vancouver TV realignment 2007 Canada broadcast TV realignment

Mexico

Mexican networks Local Mexican TV stations

United States

American networks List of American cable and satellite networks List of American over-the-air networks Local American TV stations (W) Local American TV stations (K) Spanish-language TV networks 1994 United States
United States
broadcast TV realignment 2006 United States
United States
broadcast TV realignment List of Canadian television stations available in the United States Insular Areas TV

Africa, Asia, Middle East and Oceania Americas Europe

v t e

Digital television
Digital television
in North America

Terrestrial

Digital broadcasting

ATSC tuners Digital subchannels Virtual channels Distributed transmission system Datacasting

Guide Plus National Datacast UpdateLogic

Metropolitan Television Alliance Grand Alliance

Digital switchover

All-Channel Receiver Act SAFER Act Digital channel election Set-top boxes Digital television
Digital television
adapter U.S. Converter Box Coupon Program

legislation

Analog passthrough DVD recorders Digital video recorders

Digital standards

ATSC Standards

ATSC ATSC-M/H 8VSB A-VSB E-VSB PSIP PMCP full list

Standard-definition TV

480i 576i

Enhanced-definition TV

480p 576p

High-definition TV

720p 1080i 1080p

Ultra high-definition
Ultra high-definition
TV

2160p

Serial digital interface Smart antennas

CEA-909

Digital networks

see Template:American broadcast television Template:Canadian television networks

National deployment

List by country Canada Mexico United States

HDTV transition wireless spectrum auction

Cable

Digital cable

Digital-cable-ready TV

QAM tuners

Interactive-digital-cable-ready TV

OpenCable Application Platform

Encryption Must-carry

Subscription TV

AllVid CableCARD Downloadable Conditional Access System Tru2way

Satellite TV

DVB-S

Dish Network GlobeCast World TV Free-to-air receiver Bell TV/Telus Satellite TV Dish México

DigiCipher 2

4DTV Shaw Direct

Digital Satellite Service/DVB-S2

DirecTV

IPTV

AT&T U-verse Bell Fibe TV FibreOP Telus Optik TV

Technical issues

14:9 Active Format Description Broadcast flag Channel protection ratios HDTV blur Hierarchical modulation Pirate decryption Standards conversion Video on demand

v t e

Internet
Internet
service providers of the United States

Cable ISP

Adams Cable Allegiance Communications Altice USA

Optimum Suddenlink Communications

Armstrong Atlantic Broadband Blue Ridge Communications Blue Stream Broadstripe Buckeye Broadband Cable One Charter Spectrum Comcast
Comcast
Xfinity Consolidated Communications

FairPoint Communications

Cox Communications Docomo Pacific Emery Telcom Full Channel GCI Hargray Mediacom Midco Northland Communications OneLink Communications Satview Broadband Service Electric Shentel SRT Communications TDS Telecom TPG

Grande Communications RCN Corporation Wave Broadband

TruVista Communications WOW!

Satellite ISP

Dish (HughesNet) Exede

Fiber ISP

AT&T Fiber CenturyLink Cincinnati Bell
Cincinnati Bell
FiOptics Claro Consolidated Communications

FairPoint Communications

Digital West EPB Frontier FiOS Google Fiber GTA Teleguam Hawaiian Telcom Midco NEP Telephone Sonic.net TDS Telecom Verizon FiOS Windstream

Copper / DSL
DSL
ISP

AT&T Internet
Internet
(U-Verse) CenturyLink Consolidated Communications

FairPoint Communications

Digital West Frontier Communications TDS Telecom Verizon Windstream

Defunct ISP

AGIS ANS Atala T Boston CitiNet ATMNet Excite@Home Prodigy Pure TalkUSA Texas.net WorldWide Access

v t e

Telecommunications

History

Beacon Broadcasting Cable protection system Cable TV Communications satellite Computer network Drums Electrical telegraph Fax Heliographs Hydraulic telegraph Internet Mass media Mobile phone Optical telecommunication Optical telegraphy Pager Photophone Prepay mobile phone Radio Radiotelephone Satellite communications Semaphore Smartphone Smoke signals Telecommunications history Telautograph Telegraphy Teleprinter
Teleprinter
(teletype) Telephone The Telephone Cases Television Timeline of communication technology Undersea telegraph line Videoconferencing Videophone Videotelephony Whistled language

Pioneers

Edwin Howard Armstrong John Logie Baird Paul Baran Alexander Graham Bell Tim Berners-Lee Jagadish Chandra Bose Vint Cerf Claude Chappe Donald Davies Lee de Forest Philo Farnsworth Reginald Fessenden Elisha Gray Erna Schneider Hoover Charles K. Kao Hedy Lamarr Innocenzo Manzetti Guglielmo Marconi Antonio Meucci Radia Perlman Alexander Stepanovich Popov Johann Philipp Reis Nikola Tesla Camille Tissot Alfred Vail Charles Wheatstone Vladimir K. Zworykin

Transmission media

Coaxial cable Fiber-optic communication

Optical fiber

Free-space optical communication Molecular communication Radio waves Transmission line

Network topology and switching

Links Nodes Terminal node Network switching (circuit packet) Telephone exchange

Multiplexing

Space-division Frequency-division Time-division Polarization-division Orbital angular-momentum Code-division

Networks

ARPANET BITNET Cellular network Computer CYCLADES Ethernet FidoNet Internet ISDN LAN Mobile NGN NPL network Public Switched Telephone Radio Telecommunications equipment Television Telex WAN Wireless World Wide Web

Category Portal

v t e

Satellite communications

Main articles

Satellite television Satellite radio Relay satellite Transponder Satellite Internet
Internet
access Amateur satellite Ground station High-throughput satellite

Hardware

Satellite data unit Satellite dish Satellite modem Satellite phone Spacebus Very-small-aperture terminal

Satellite radio / TV

DVB-SH S-DMB DVB-RCS DVB-S2 Digital audio radio service

Broadcast companies

AfriStar Astra Digital Radio DirecTV Dish Network Sirius XM Holdings

Sirius Satellite Radio

Sky Television plc 1worldspace

Relay satellite companies

EchoStar Eutelsat Globalstar Hughes Inmarsat Intelsat Iridium SED Systems SES Telesat Tooway Viasat

Satellite manufacturers

Airbus Arianespace Boeing INVAP Lockheed Martin Loral Orbital ATK Thales Alenia Space

Trade organizations

Consultative Committee for Space Data Systems ETSI Satellite Digital Radio

Lists

List of communications satellite firsts List of communication satellite companies

Communi

.