HOME
        TheInfoList



''Beijing Review'' (), previously ''Peking Review'', is China's only national news magazine in English, published by the Chinese Communist Party-owned China International Publishing Group. In 2006 it claimed a per-issue circulation of 70,000 and distribution "throughout China and 150 countries and regions worldwide."

Overview

Founded in March 1958 as the weekly ''Peking Review'', it was an important tool for the Chinese government to communicate to the rest of world. The first issue included an editor's note explaining that the magazine was meant to "provide timely, accurate, first-hand information on economic, political and cultural developments in China, and her relations with the rest of the world." The U.S. Postal Service initially restricted distribution of the magazine but the U.S. Supreme Court overturned this policy in ''Lamont v. Postmaster General''. In October 2020, the United States Department of State designated ''Beijing Review'' as a "foreign mission" of China.

References



External links

*
Collection of historical issues of ''Peking Review''
{{Authority control Category:1958 establishments in China Category:News magazines published in Asia Category:Political magazines published in China Category:Weekly magazines published in China Category:Communist magazines Category:Magazines established in 1958 Category:Magazines published in Beijing Category:Multilingual magazines Category:Online magazines Category:Weekly news magazines Category:State media